Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-20, 13:58   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!


Vi har et stort spisebord på kjøkkenet som jeg gjerne vil pønte litt. Jeg vil gjerne ha noe midt på som ikke ser ut som tilfeldig nips men derimot gjennomtenkt berikelse av rommets utseende (...) og da er det bom stopp hos meg.

Jeg har sett på inspirasjonsbilder rundt om på nett og det blir litt sånn ser ikke skogen for bare trær.

Så kjære fp - hjelp! Jeg trenger bilder, linker, konkrete råd og tips om hva som kan bli fint på vårt spisebord! Jeg tenker noe som kan stå der hele tiden, også når vi spiser. Jeg er redd "fat og pynt" ikke holder, det må være mye mer konkret enn det
Kanskje noen tilogmed har et spisebord med fint ...noe på som kan vise fram?

Hjelp!


PS1: resten av kjøkken/stue i åpen løsning er treverk i de samme fargene dere ser på bildet, mørkeblå sofa, rustrødt og gyldent som farger ellers. Veggen bak bordet er en "korktapet med gull" men det synes ikke så godt på bildene.
PS2: lampa bryter litt i stil, men vi er veldig glad i det gode arbeidslyset den gir+det er en philips hue-lampe med farger som er koblet på farge/dag/natt/bevegelsessensorer sammen med alle spotene på kjøkkenet. Så per nå er det den vi har sånn hvis noen tenkte det ville hjelpe å bytte den.
PS3: Det nipset i hjørnet der - jeg bytter blomsterkvast omtrent hver sesong. Så nå skal visst straks høstkvasten inn ... med høstfarger.


[IMG][url=https://flic.kr/p/2jLo5nc]

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 14:00   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Her er forøvrig lampa vi _egentlig_ kjøpte da vi fikk bordet i vår. Men den står nå her ubrukt da... (50cm brei, forøvrig!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:10   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Er dette bordet deres spiser ved daglig, eller ved besøk?

Om det er daglig ville jeg satt et fat eller en brikke der, med servietter, salt, pepper, og et stearinlys for eksempel.

Typ dette fatet/brettet:


Eller denne brikken:


Denne lykta:


Sammen med en bunke fine servietter og salt og pepper-bøsse. Jeg er ikke så glad i veldig høye ting, slik at det blir vanskelig å se hverandre over bordet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:19   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er dette bordet deres spiser ved daglig, eller ved besøk? ...
Sammen med en bunke fine servietter og salt og pepper-bøsse. Jeg er ikke så glad i veldig høye ting, slik at det blir vanskelig å se hverandre over bordet.

Det er det eneste spisebordet vi har så til daglig ja! (og til fest)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:24   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er det eneste spisebordet vi har så til daglig ja! (og til fest)

Ja, da ville jeg pyntet med bruksting.

Pent fat i gull eller messing med servietter med fint motiv (vi bruker mye servietter, det er vår lille hverdagsluksus), en liten lyslykt og pene salt- og pepperkverner, om dere bruker det da. Kanskje en liten vase med en fin liten blomst oppi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:26   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, da ville jeg pyntet med bruksting.

Pent fat i gull eller messing med servietter med fint motiv (vi bruker mye servietter, det er vår lille hverdagsluksus), en liten lyslykt og pene salt- og pepperkverner, om dere bruker det da. Kanskje en liten vase med en fin liten blomst oppi.

Jeg hadde disse, men klarte desssverre å knuse de, men det hadde vært noe (ser du jeg bikker kitch-ræl-nips umiddelbart!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:23   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er dette bordet deres spiser ved daglig, eller ved besøk? ...
Sammen med en bunke fine servietter og salt og pepper-bøsse. Jeg er ikke så glad i veldig høye ting, slik at det blir vanskelig å se hverandre over bordet.

Det er det eneste spisebordet vi har så til daglig ja! (og til fest)

Vi er ikke så gode på å spise frukt, men kanskje vi ble bedre om det stod på bordet Og et sånt fat av noe slag - og de lyseholderne var superfine!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:12   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

En skål med frukt. Det er i alle fall det vi har, og det ser alltid fint ut. Da trenger man ikke noe mer. Men nå ut over høsten er det alltid hyggelig med levende lys, så gjerne noen enkle telysholdere, som dem Tallulah viser også.

Så fint bord! Så fint dere har det!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:15   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Dette syns jeg også er fint, og praktisk, men litt for høyt for min smak.

I ditt tilfelle ville jeg gått for mer gull, bronse eller mørkeblått.

Jeg liker å dekorere med ting man faktisk bruker. Som frukt som My har, for eksempel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:28   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

ELSKER dem! De er jo veldig dekorative også. Jeg har sett flere astronautnips om dagen, kanskje en sånn kunne bodd på et sånt brett også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 16:15   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

ELSKER dem! De er jo veldig dekorative også. Jeg har sett flere astronautnips om dagen, kanskje en sånn kunne bodd på et sånt brett også?

Ja sant? Jeg skal sjekke noe sukkulentgreier også, frukt - takk for tipset. Det kan jo "fylle ut" et sånt fat litt - det eller/og en plante.

My - takk for komplimentet, det glemte jeg jo helt å skrive! Vi flyttet kjøkkenet fra et lite rom (der hadde jeg astrnonauttapet til og med) og ut i dette større oppholdsrommet for to år siden og har ikke angret et sekund. Bildene viser resten av kjøkkenet. Vi har brukt en stund :kremt: på å bli enige om splasjback men nå blir det blingete gull-glass-mosaikk (litt store). Så vegger og møbler og sånn får jeg til synes jeg, men pynt?! Not so much. (det er to skjærefjøler pga vi har delt i to - en gluten og en glutenfri "sone")



Sist redigert av m^2 : 26-09-20 kl 16:35.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 16:59   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Hvis det hadde vært mitt kjøkken, ville jeg pyntet med lysholderne og vasen i serien Rocks fra Magnor. Den synes jeg er så fin. I ditt hus ville det vært pent med blått glass eller amber, muligens også sotet glass. Selv ønsker jeg meg de i grønt glass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 18:38   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvis det hadde vært mitt kjøkken, ville jeg pyntet med lysholderne og vasen i serien Rocks fra Magnor. Den synes jeg er så fin. I ditt hus ville det vært pent med blått glass eller amber, muligens også sotet glass. Selv ønsker jeg meg de i grønt glass.

Nå har jeg googlet litt og det viser seg at den ene "potta" inni hjørnet der faktisk er Magnor/Halvor Bakke den og (akkurat som Rocks, (som var _kjempefin_!)) - Skyline Lux heter den serien



Også har jeg to sånne


Evt har også liggende flere sånne lys (og forsåvidt tomme glass som jeg bruker som telysglass)



Kommer jeg noen vei med disse tingene tro, og et sånt gullfarget fat-ish?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 19:23   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Fine!!! Gruppér dem litt, så har du det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 15:29   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Jeg ville hatt en fin plante og noen lysestaker/telysholdere. Eventuelt flere små planter. Ikea har for eksempel noen søte små sukkulenter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 17:08   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Prøv å sette to av de tre som du har innerst i hjørnet på benken, ut på bordet. Jeg er ingen ekspert, men tror det ville blitt fint. De er jo veldig fine på benken der og, men da kunne du kjøpe noe som ligner, hvis du liker det. Jeg ville også hatt en brikke, kort løper eller fat, men hos meg fører det stort sett alltid til oppsamling av rot.

På mitt spisebord har jeg en blomstervase med langstilkede hvite roser (falske), to lysestaker med kubbelys, og en serviettholder med servietter. Oppå en brikke. Og noen skjell til pynt. Drar hele arrangementet bort til enden av bordet når vi spiser.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-20, 00:57   #17
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

Jeg ville hatt feks en stor, rund, svart vase med tre pampasstrå oppi. Enkelt, moderne og lett å flytte på om du må. Forøvrig veldig fint kjøkken!!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-20, 12:10   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hjelp til spisebordinspirasjon - pynt/stæsj?!

En stor og to små Rocks lyslykter/vase

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no