Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 22:39   #41
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva er man egentlig redd for? At ting skal selvantenne i stekovnen?

Ja, det lurte jeg også på. Jeg gjør det stadig vekk.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:40   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Mannen har stekt grandis i 7 timer uten at det ble brann så tror det går greit med en time med 150 grader.

Akkurat fylle-grandis-steking tror jeg faktisk er en ganske vanlig brannårsak. Leser støtt og stadig om det i avisa på mandagen.

Men da er det jo mye høyere varme enn 150 grader.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:40   #43
Sjokodille
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 17
Sjokodille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Siden dette er "Foreldreportalen" må jeg spørre om det ligger barn og sover i huset?
I så tilfelle hadde jeg aldri gjort det. Ellers hadde jeg gjort det uten problem.

Sjokodille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:43   #44
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Sjokodille, her.

Siden dette er "Foreldreportalen" må jeg spørre om det ligger barn og sover i huset?
I så tilfelle hadde jeg aldri gjort det. Ellers hadde jeg gjort det uten problem.

Haha, nei - jeg går ikke fra barna når de sover. Selv ikke med steikeovnen på.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:44   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Haha, nei - jeg går ikke fra barna når de sover. Selv ikke med steikeovnen på.

Hehe enig, lurespørsmål det der.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:47   #46
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Akkurat fylle-grandis-steking tror jeg faktisk er en ganske vanlig brannårsak. Leser støtt og stadig om det i avisa på mandagen.

Men da er det jo mye høyere varme enn 150 grader.

Eller som naboen vår, som setter på en kjele med fårikål, tar seg en sovetablett og setter seg i godstolen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:43   #47
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det står jo faktisk titt og ofte i oppskrifter på langtidsstekte ovnsretter at man feks. kan gå søndagstur og komme tilbake til ferdig middag. Jeg har sett det mange ganger og da tenkt at det visstnok er greit å gå fra en påtent ovn. Jeg hadde fint gått en tur mens ovnen var på. Men er det noen som vet hva som kan skje i en stekeovn? Kan det begynne å brenne i ovnen og så tar huset fyr? Er det ikke mer som en tv som står på standby, på en måte?

Personlig liker jeg ikke å gå fra ting som potensielt kan ta fyr. Og en TV som står på standby er dessverre en relativt vanlig brannårsak i de tusen hjem, TV-er er notoriske støvsamlere. Da tenker jeg på støvet inni TV-ene. Jeg skrur alltid TV-en helt av når jeg legger meg.

En annen ting man ikke bør la bli stående i veggen når man sover er diverse ladere. Ikke bare drar de strøm uansett om de lader noe eller ikke, oppstår det en feil på laderen er den plutselig brannfarlig.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:44   #48
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

TV på standby er en uting. Det løses enkelt ved å miste fjernkontrollen

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:48   #49
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Jeg hadde også gjort det. Går fra tørketrommelen også jeg. Oppvaskmaskinen også, og TV på standby og laptop på.

:burde bli flinkere:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:53   #50
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Mannen har stekt grandis i 7 timer uten at det ble brann så tror det går greit med en time med 150 grader.

Det har jeg også gjort.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:10   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Vår TV, TV-boks og DVD-spillere er alle sånn laget at de ikke kan skrus helt av.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:24   #52
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vår TV, TV-boks og DVD-spillere er alle sånn laget at de ikke kan skrus helt av.

Har TV m.m. plugget i en skjøteledning med bryter.

Går fra stekeovn, vaskemaskin og tørketrommel, men har brannalarm tilkoblet alarmselskap og lar ingen levende vesener være igjen hjemme.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:28   #53
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HASTER: er det galskap å gå fra en steikeovn som er på?

Jeg har ingen problem med å ta meg en tur ut selv om ovnen står på.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no