Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Banankasser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-20, 11:07   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.440
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Banankasser

Jeg er lei av pappesker som ikke passer mellom sperrene på loftet, og er derfor iferd med å pakke om hele loftet. Vurderer å bruke banankasser da disse passer perfekt i målene og er svært solide. Kan det fungere? Eller er det dumt å langtidslagre i slike esker? Plast tror jeg er dumt siden dette er et kald loft og dermed har skiftende temperatur. Andre gode alternativer?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 12:03   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Banankasser

Har aldri skjønt greia med bananesker, de har jo ikke hel bunn.
Jeg lagrer julepynt og litt klær på kaldloft, i plastkasser med lokk, og noe i pappesker. Kan være nesten frost om vinteren og knallvarmt om sommeren, men er skikkelig god lufting der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 12:33   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Banankasser

Noen av plastkassene med lokk har luftehull, kanskje de kan funke?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 14:03   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Banankasser

Det er vel ikke anbefalt å langtidslagre i banankasser som tidligere har vært brukt til bananer da det er vanskelig å garantere for at de er helt rene... Men når det er sagt så har jeg hatt mye ræl i banankasser over lengre tid, uten å ha sett noe særlig skade på gjenstandene. Dersom temperaturen og fuktigheten svinger så er ikke tette plastkasser noe særlig heller.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 15:36   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Banankasser

Banankasser har alltid bærehåndtak, luftehull, dobbel papp til å legge over hullet i bånn og er stablevennlige. Jeg har 25-30 år gamle bananesker jeg lagrer julepynt i. De har ikke revna eller vist fram udyr ennå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 23:06   #6
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.440
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Banankasser

Tror vi går for bananesker siden de er utrolig stablevennlige, gode å bruke og solide. Bruker medfølgende papp i bunn og avis på toppen ved behov. Vesentlig billigere blir det også, og supert med gjenbruk.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no