Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Plutselig doblet strømforbruk - hvordan finne ut?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-20, 20:23   #21
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plutselig doblet strømforbruk - hvordan finne ut?

Netteier er virkelig som sirup når det gjelder å få informasjon. De gir meg akkurat litt mindre enn jeg spør om, hver gang, og kommer samtidig med nye opplysninger som stiller det de har sagt tidligere i et underlig lys. Nå har de informert om at det de oppga som årsforbruk i 2017 var feil - jeg hadde bare fått data frem til de satte inn AMS-målerne i juli, så jeg har altså bare fått for ca halve året, den riktige verdien for hele året var over 21 000 kWh. Det skal liksom forklare at det som kommer etterpå stemmer. Men de "glemmer" å kommentere at forbruket i 2016 var under 10 000 kWh.

Nå har jeg bedt om å få alle data på månedsbasis fra 2014. Jeg kan se for meg at de nekter meg det, det var jo ikke min leilighet før nå.



Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Ikke mye strømselskapet kan bidra med hvis moren din selv har avlest og meldt inn forbruk. Vi kan logge oss på app og se veldig detaljert hvor mye og når. En EL sjekk får du for et par tusen, de kan måle hva som går hvor inn og ut til sikringsskapet. Og er det byttet til ny måler før 2018? Mange opplevde også økt forbruk med ny måler.

De sier at avlesningene hun har sendt inn selv stemte ved "oppgjøret" da de satt inn AMS-måler, for da tok installatøren bilde av gamle-målleren og sendte inn. Så de bekrefter altså at det hun har sendt inn er rimelig.

Nå har jeg kjørt bare varmekablene i leiligheten i et døgn, og slått av så godt som alt annet utenom komfyren med den digitale klokka. Da er forbrukt effekt ca 1/2 kW (kWh i timen), sporadisk 1 kW. Jeg antar at 1 kW er når begge varmekabelsystemene går (bad og kjøkken), og 1/2 når bare en av dem går.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no