Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 19:29   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Min snart 8-åring skal feire bursdagsfest på lørdag, og har bestemt at det skal være cowboy-fest. Men hva i alle dager skal vi servere?

Det er kl. 12 på formiddagen, så da er det kanskje greit med noe lettere type mat. Hvis noen har noen ideer blir jeg veldig glad.

Også var det kaken da, hun vil gjerne ha en kake ut fra temaet på bursdagen, og har selv foreslått kake formet som cowboyhatt, pistol e.l. Men jeg vet ikke om jeg får til det. Er det noen andre som har bakt noe som jeg kan få se - eller har noen smarte tips/ideer?

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 19:34   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Hamburgere kan kanskje være cowboymat? Eller kyllingvinger?
Bønner og flesk?

Kake formet som en cowboyhatt burde være mulig. Hvis du skjærer ut en passende brem, og setter en rund litt høyere kake oppå der, og dekker med sjokoladeglasur eller marsipan? Kanskje du kan bygge den opp litt for å få litt sving på bremmen, og en bulk i toppen? Så kan du lage et marsipanbånd, og kanskje en sheriffstjerne av sølvkuler?

Lykke til!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:23   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hamburgere kan kanskje være cowboymat? Eller kyllingvinger?
Bønner og flesk?

Kake formet som en cowboyhatt burde være mulig. Hvis du skjærer ut en passende brem, og setter en rund litt høyere kake oppå der, og dekker med sjokoladeglasur eller marsipan? Kanskje du kan bygge den opp litt for å få litt sving på bremmen, og en bulk i toppen? Så kan du lage et marsipanbånd, og kanskje en sheriffstjerne av sølvkuler?

Lykke til!

Takk for tips! Kaken ble som du foreslo, god ide, og grei å sette opp. Bursdagsbarnet ble ihvertfall veldig fornøyd:-)

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:26   #4
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Får vi ikke se bilde av kaken?

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:32   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Så bra da!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:46   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Får vi ikke se bilde av kaken?

Jeg vil også gjerne se bilde.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:49   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til mat og kake i cowboybursdag?

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Får vi ikke se bilde av kaken?

Men tok vi bilde av kaken da? Det er jeg ikke sikker på, da det var min kjære som fløy rundt med apparatet. Skal sjekke jeg, og evt. legge ut.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no