Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bilde på kake - får jeg til det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-21, 21:05   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde på kake - får jeg til det?

Jeg har også brukt bilde på sjokoladekake (mine vil bare ha det), men med lys Philadelphiasmørkrem under. Funker finfint.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-21, 21:41   #22
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilde på kake - får jeg til det?

Så bra! Takk, da har jeg fått nok troen til at bilde er bestilt. Om ikke annet så er det vel en tråd her inne hvor kaka kan egne seg hvis det går skikkelig gærent.

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jeg har alltid hatt de på langpanne sjokoladekake, syns at det har vært fint (nok), best resultat om man klarer å få glasuren på kaka rimelig slett , da bølger det ikke. Passer med A4-fomat til liten langpanne, så kan man f.eks lage en ramme med nonstop eller rosa strøssel rundt - det har ihvertfall slått an hos min lille bursdagsprinsesse

Veldig god idé med ramme av strøssel eller noe sånt rundt - det skal jeg gjøre!

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg foretrekker figurer oppå fremfor bilder, har enten laget selv eller kjøpt (f.eks. hatchimals, My little Pony.. har laget en del. ). Anbefaler ikke å lage hele Drømmehagen i marsipan. De figurene jeg har brukt har blitt vasket og brukt som leker etterpå, veldig populært!

Hele Drømmehagen i marsipan!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 16:31   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde på kake - får jeg til det?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hele Drømmehagen i marsipan!

Skylder på blanding av spedbarnståke og graviditet, eldste fylte ett og jeg var nygravid med yngste. Trenger en ettåring fancy kake? Neppe.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-21, 22:53   #24
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilde på kake - får jeg til det?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Skylder på blanding av spedbarnståke og graviditet, eldste fylte ett og jeg var nygravid med yngste. Trenger en ettåring fancy kake? Neppe.

At du var gravid og i spedbarnståke gjør det bare enda mer imponerende! Jeg synes det virker supergøy å dille med sånt, men siden jeg ikke synes jeg har tid med to barn over ett år så lurer jeg på hvilke triks du brukte for å få tid til det?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 08:05   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde på kake - får jeg til det?

Det første barnet sov greit på nettene og var ganske rolig på dagen. Det med nattesøvn gikk over seinere, da. Nei, jeg aner ikke. Brukte noen dager på det, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 13:44   #26
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilde på kake - får jeg til det?

I tilfelle noen søker opp denne tråden fordi de lurer på det samme: Ja, jeg fikk det til, og det VAR virkelig superlett og superraskt unnagjort. Kjøpte bilde på nett, brukte lys sjokoladekrem, bittelitt vann under bildet, smelte bildet på og tok litt krem over/på kantene. Tok maks ett minutt.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no