Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Digital generalforsamling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-20, 20:55   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Digital generalforsamling

Årets generalforsamling i borettslaget gjennomføres digitalt.
Nå diskuteres det i borettslagets Facebook-gruppe etter at kommer frem at det ikke er anledning med benkeforslag på kandidater til styret. Jeg undres jo over at vi da rett og slett blir sittende med et styre som i praksis ikke er valgt, men utpekt av valgkomiteen. Samtidig ser jeg jo at det kan være utfordrende å gjennomføre Det med benkeforslagene.

Hvordan har dette vært løst / blir det løst rundt omkring?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 21:01   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Det hørtes rart ut.
Her har bare styret generalforsamling. Og vi hadde mulighet på forhånd å komme med saker.
Nå skal det sies at vi er få og på de 9 årene jeg har bodd her så har vi vel ikke tatt opp noe annet enn det som må taes opp. Og alle er sjeleglad at noen vil sitte i styret.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 21:21   #3
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Vi er over 300 enheter og ofte litt temperatur. Vi hadde benkeforslag som ble valgt til styreleder for få år siden. Jeg sybes dette høres veldig merkelig ut. Ser noen velger å bare legge frem årsberetning, regnskap og fastsettelse av styrehonorar og utsetter alt annet. Da må jo nåværende styre fungere inntil videre, men det virker mye ryddigere hvis de ikke klarer å håndtere benkeforslag digitalt.

Lurer nesten på om jeg skal ringe OBOS og høre hva de tenker.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 21:34   #4
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Årets generalforsamling i borettslaget gjennomføres digitalt.
Nå diskuteres det i borettslagets Facebook-gruppe etter at kommer frem at det ikke er anledning med benkeforslag på kandidater til styret. Jeg undres jo over at vi da rett og slett blir sittende med et styre som i praksis ikke er valgt, men utpekt av valgkomiteen. Samtidig ser jeg jo at det kan være utfordrende å gjennomføre Det med benkeforslagene.

Hvordan har dette vært løst / blir det løst rundt omkring?

Vi har nettopp gjennomført digitalt årsmøte i OBOS borettslag (368 leiligheter).
Jeg satt i styret fra før, og var på valg.

Alt ble veldig ryddig gjennomført fra OBOS' side, men det var tidligere frister for både å sende inn saksforslag og forslag på tillitsvalgte kandidater.
Etter de fristene skjønner jeg at det ser ut som om det oppsatte forslaget bare bankes igjennom, fordi endringer etter fristene ikke var mulige.

Benkeforslag utgikk i den minimumsløsningen digitalt årsmøte var.
Det samme skjedde med noen store saker vi i styret hadde forberedt - de blir heller tatt opp i ekstraordinær generalforsamling på et senere tidspunkt.

Vi fikk sånn cirka doblet deltagelsen på årsmøtet på denne måten.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 21:41   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Vet ikke hva slags møteløsning som er valgt. Men kommunestyrer og fylkesting landet rundt har digitale møter nå, med lange debatter, benkeforslag og whatnot. Det er mulig.

Ellers ville jeg som det er nevnt over foretrukket et minimøte nå, med godkjenning av budsjett, regnskap og det mest nødvendige, og at sittende styre blir sittende på forlenget periode, og så et ekstraord. møte senere.

Men har noen kandidater, får de jo melde det inn i den ordinære prosessen også, tenker nå jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 00:24   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Går ut fra at du mener denne løsningen fra OBOS:
https://www.digitalearsmoter.no/
Har sett litt på den, for mulig årsmøte i annen type forening.

Her var det generalforsamling ute på fellesarealet, og det funket fint. Ikke så mange enheter da.

Star; generalforsamling for bare styret høres feil ut?

Men nå er det jo lov å møtes fysisk, opptil 200 pers fra midten av juni.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 00:31   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Det er klarert med OBOS. Vi trodde faktisk ikke det var mulig. Hvis jeg husker rett så tar vi ekstraordinært møte senere hvis det kommer inn noe. Men som sagt, veldig lite trolig.
Hadde vi hatt det med alle så måtte vi ha benyttet et annet lokale som nok ville gjort at veldig mange ikke hade kommet uansett. Vi har en del eldre i blokka sånn at ute ikke er aktuelt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 09:52   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Generalforsamlingen godkjenner styrets arbeid (og regnskaper). Sånn sett helt enig med -ea-. Helt snodig at OBOS sier det er innafor. Har vært i en tilsvarende situasjon, da ble ingen utelukket, men det ble oppfordret til å gi fullmakt for de som kunne, slik at det ikke ble så mange, og generalforsamlingen ble vedtaksdyktig. Men det ble derfor kun satt opp det som måtte tas pga årsavslutning osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 12:06   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digital generalforsamling

Det er jo fullt mulig å komme med innsigelser mot regnskapet eller annet da alle har fått det. Det var ikke noe ekstra som skulle taes opp, og det hadde ikke kommet inn noe.
Men vi er altså veldig veldig få. Hadde jeg bodd der jeg bodde før så hadde jeg nok ytret en annen mening.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no