Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hus selges uten energiattest - hvor rapportere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-17, 20:50   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.852
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hus selges uten energiattest - hvor rapportere?

...

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 25-06-17 kl 15:06.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-17, 22:18   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

Hva er vitsen? Energirapporten lager jo selger selv, så den er det jo bare å fremskaffe ved behov eller forespørsel. Er det et dødsbo, siden det ikke foreligger?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-17, 22:21   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

Og siden selger lager rapporten selv, kan det jo være greit å vite at som dokumentasjon, er rapporten temmelig verdiløs. Jeg klarte å variere rapporten for huset vårt mellom F til D da vi solgte, mener jeg å huske, avhengig av hvor mange detaljer jeg valgte å inkludere. Begge resultatene var basert på skikkelig og helt lovlig rapportering - ikke noe snusk på noen av dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 09:47   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

https://www.energimerking.no/no/ener...king-av-bolig/

Her tror jeg du kan gjøre det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 11:02   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.852
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

...

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 25-06-17 kl 15:06.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 11:03   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.852
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

...

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 25-06-17 kl 15:06.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 11:46   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

Men når megler sier at det må sees på som laveste karakter, du ikke skal kjøpe den, hvorfor i all verden vil du "anmelde"?

Det er jo ikke som om noen blir lurt her, og jeg kan virkelig ikke tenke meg at det er energimerkingen som får folk på visning. Det var hvertfall totalt uvesentlig for oss da vi kjøpte, for alle boliger over en viss alder havner i bånn uansett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 11:47   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men når megler sier at det må sees på som laveste karakter, du ikke skal kjøpe den, hvorfor i all verden vil du "anmelde"?

Det er jo ikke som om noen blir lurt her, og jeg kan virkelig ikke tenke meg at det er energimerkingen som får folk på visning. Det var hvertfall totalt uvesentlig for oss da vi kjøpte, for alle boliger over en viss alder havner i bånn uansett.

Det tenkte jeg også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 11:49   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

But why?
Mulig jeg ikke har skjønt vitsen ved energimerking. Det er jo ikke garanti for noe som helst. Tar liksom to minutter å slenge ihop med noen mer eller mindre tilfeldige kryss.

Ser folk på dette når de vurderer å kjøpe? Jeg gjør det ikke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 13:28   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


Ser folk på dette når de vurderer å kjøpe? Jeg gjør det ikke.

Bare folk som overhode ikke har satt seg inn i hvordan energimerking fungerer, er min teori.

Jeg tenker at dersom du har et horn i siden til selger, så er dette er veldig lite effektivt måte å lage bråk på. Just saying.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 13:42   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus selges uten energiattest-hvor rapportere?

But why lurer jeg på og. Hvorfor skal du melde dette? Det er vel ikke ditt problem?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no