Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-15, 12:24   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva er forresten dette med kirketid? De som går i kirka er ganske skjermet fra bråk til de kommer hjem, så kanskje burde man tenke motsatt?

Jeg skjønner heller ikke det med kirketid. De som går i kirken vil jo ikke høre gressklipperen min uansett, og for de som ikke er i kirken betyr det vel ikke så mye?

For meg er det veldig mye viktigere at det er stille mellom 8-11 på søndag enn at det er stille mellom 11-13, eller når det nå er folk er i kirken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 15:03   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Man kan også kalle kirketida for "fyllesyketid" eller "sove frampå-tid" eller "spise frokost på terrassen i stillhet"-tid. Jeg liker stille søndags formiddager.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 16:17   #43
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Jeg har visst at det ikke er tillatt - og brutt loven noen ganger.

Ikke hittil i år. Generelt sett prøver jeg å unngå det. Men det er et tolerant nabolag. Det går mange gressklippere på søndag, men heldigvis elektriske klippere. Jeg synes selv at bensinverktøy bråker forferdelig mye.

Dette med kirketiden har jeg også fått med meg. Det skal være verre å støye i kirketiden enn ellers. Jeg mener at det er av hensyn til eldre og uføre som følger gudstjenesten på tv (eller radio, det er vel noen eldre som gjør det fremdeles?). Slik jeg har blitt oppdratt, skal man ikke forstyre gudstjenesten for de som sitter hjemme og hører den på radio.

Klesvask, nja, jeg er litt obs på det også. Har tørkestativet bak huset, det er rett i utsikten for naboen. Jeg har mistenkt de er litt mer religiøse enn meg. Jeg prøver å sette på klesvasken med sengeklær som er deilig å tørke ute, så jeg får tørket den før søndag.

Vel, jeg prøver. Unntak har forekommet. Har glemt å ta inn klesvasken lørdag, og så har det pissregnet. Jeg har ikke plass til å ta inn 4 sengesett, laken og en haug håndduker. Da må det henge til regnet slutter.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 17:01   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Det er ikke sikkert naboen bryr seg om klesvasken din selv om de skulle være mer religiøse enn deg MrsS.

Jeg er ganske så religiøs og klesvasken min hang oppe hele sist søndag.

Den henger dog ikke oppe på høytidsdager. Da synes jeg flagget tar seg bedre ut. Jeg er ikke særlig estetisk av meg, men akkurat flagg i kombinasjon med flagrende undertøy synes jeg ikke er særlig pent.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 17:09   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Jeg veit det, men et vokst opp- og bor på landsbygda, og her er det ikke mange som bryr seg om slikt, gitt.

(Vi har ikke plen, så vi bråker ikke. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 21:38   #46
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Vet, men klipper innimellom gresset på søndager likevel. Hos oss er det ingen som har store gressplener, så det er kortvarig irritasjon for naboene uansett.
Jeg synes det er betydelig verre med motorsag og sirkelsag.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 21:41   #47
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Vet, men klipper innimellom gresset på søndager likevel. Hos oss er det ingen som har store gressplener, så det er kortvarig irritasjon for naboene uansett.
Jeg synes det er betydelig verre med motorsag og sirkelsag.

Signerer

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 21:47   #48
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Ja, det visste jeg. Og det overholdes også.
Vi har en rett over dalen her som må bråke hver enda søndag. Og jeg synes det er ganske irriterende faktisk. I hvertfall når jeg vet at han har jobb med vanlig kontortid og ikke hjemmeboende barn.
Han klipte faktisk plenen når naboen de deler hekk med hadde konfirmasjon hjemme. Så vi gidder ikke å si noe på det for å si det sånn.

Jeg synes man bør strekke seg ganske langt for å overholde det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 11:08   #49
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Vi bor i LNF område og er vel unntatt fra den forskriften.
Dog klippes det sjelden plen på søndager.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 11:15   #50
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Ja og ja. Dvs. vi tar hensyn til det så langt det går. Jeg renner ikke ned kirkedørene, men jeg forsøker å unngå støyete aktivitet i form av høytrykksspyler, motorsag og den slags på søndager. Det er faktisk helt nydelig med en dag uten slikt støy når man ellers har en nabo som holder på med sirkelsag ol. 24/7.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 11:23   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man kan også kalle kirketida for "fyllesyketid" eller "sove frampå-tid" eller "spise frokost på terrassen i stillhet"-tid. Jeg liker stille søndags formiddager.

Ja, jeg tar gjerne hensyn på søndag, jeg. Jeg ser bare ikke at religiøse skal ha noen spesielle rettigheter eller ekstra krav til hensyntagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 11:29   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Jeg tenker at det å ha ro en dag i uken er noe som ikke har med religion å gjøre. Det er noe som fra gammelt av finnes i mange kulturer og tradisjoner og jeg tror det har en dyp menneskelig grunn.

Dog er det lurt å ha den rolige dagen på en da som er felles fri så langt det lar seg gjøre.
Ergo er jeg også glad for felles fridager.

Jeg husker eid al Adha i Kairo. For en fantastisk ro! En by som aldri ellers sover og som ble rolig for motordur og støy.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 12:00   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, jeg tar gjerne hensyn på søndag, jeg. Jeg ser bare ikke at religiøse skal ha noen spesielle rettigheter eller ekstra krav til hensyntagen.

Nei, men jeg tror at grunnen til at "ro i kirketiden" fortsatt står såpass sterkt som den gjør er at det er mange som syns det er deilig med den rolige søndags formiddagen, og gladelig kaller det "kirketid". Som jeg. Pragmatisk anlagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no