Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 12:15   #21
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Jeg var syk i går, og var meget aktiv på FB pga kjedsomhet. Veggen min så riktig så fin ut med alle mine kommentarer pent på veggen min. Det måtte ryddes litt opp.
Heretter må man skrive med omhu skjønner jeg. Skjønner ikke vitsen med at dette skal vises.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 12:36   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Jeg har sjekket og ser at mine venner visstnok kan se alt jeg har kommentert på. Stas.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 12:43   #23
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Gaia: Har du haket av for "kun venner" på alt? Gidder du å sjekke min profil?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 12:48   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Karamell, ikke dersom de ikke har hatt vedkommende som venn, vel?

Jeg har noen som jeg "stalker" innleggene på. Da kan jeg lese vedkommendes poster ja. Jeg er venn med vedkommende som poster, men ikke med den som postes til. Det var den beste forklaringen jeg fikk til.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 12:51   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Bare om vedkommende er venner med begge to. Dette er jo helt fjernt.

Det har ikke vært sånn hos meg, men jeg aner jo ikke hvilke personverninstillinger andre har da. Jeg har kun venner på alt selv.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:26   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Sannelig ser jeg hva du har skrevet på andres vegger Mei. Dette likte jeg veldig dårlig. Må jeg finne fram til innstillinger og den slags? Jeg synes det er helt ok at folk ser at jeg skriver på andres vegger, men ikke hva som står der. Makan.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:28   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Det som blir veldig feil er jo at man ikke kan se historikken i forhold til kommentaren man har skrevet på en annen vegg. Kun kommentaren. Dermed er det åpent for misforståelser.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:36   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Om man trykker på X, forsvinner ikke hele innlegget da?

Nei, det har jeg nettopp sjekket.

Veronal, nå skulle jeg søke etter deg, og så tok det litt tid før du kom opp, så jeg trodde du hadde slettet meg som venn!

Og ja, det står eksempelvis ""Woohoo!" på ... sitt bilde.." Men han har ikke sperret bilde for uvedkommende, så det kan jeg se ved å klikke på linken. Men ellers så ser jeg bare en kommentar til på hans bilder, og kommentaren din på min status for et par uker siden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:41   #29
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er helt ok at folk ser at jeg skriver på andres vegger, men ikke hva som står der. Makan.

Folk har kunnet sett det før også, men da ved et ekstra klikk. Nå ligger det helt åpent på veggen. Bra tips å slette kommentarer fra egen vegg. Ikke at jeg skriver noe hemmelig, men nå ble det veldig synlig alt sammen.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:41   #30
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Hah, bra! Takk, Elise! Da fungerer det med "kun venner" på alt som jeg har. (Han med bildet (broremann) har ikke sperret, nei. Han har vel tillatt at venners venner får se bildene hans.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:21   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Jeg har "kun venner" på alt mitt altså. Og også definerte lister som ser "noe" og "ingenting". Til og med de som ikke ser noen av statusene mine ser faktisk hva jeg har skrevet på veggen til andre.

Dette likte jeg ekstremt dårlig!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:27   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Alle kommentarer jeg noen sinne har skrevet på veggen til noen vises på på min egen profil. Jeg kan ikke bruke hele uka til å slette dem manuelt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:35   #33
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Hm? Hvorfor ser ikke Elise det jeg har skrevet, da? Nå skrev jeg en intetsigende kommentar på siden din, Mei. :testingtesting:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:37   #34
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Jeg ser alle kommentarer jeg noen gang har skrevet - og kan ikke fatte og forstå at dette er noe folk kommer til å akseptere!? Jeg har strengt tatt bare skrevet svada, men hva om jeg ikke hadde det? Nå begynner jeg å få FB litt i vrangstrupen - å gjøre noe slikt med tilbakevirkende kraft er jo... spesielt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 17:00   #35
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Men er det mulig å bytte tilbake til den gamle profilen? Vurderer det hvis det går an...

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 17:09   #36
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Men er det mulig å bytte tilbake til den gamle profilen? Vurderer det hvis det går an...

Jeg vet ikke. Det står ikke noen steder. Men dette at kommentarene kommer på veggen skjer på den gamle profilen også nå. Jeg har fortsatt den gamle.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 17:21   #37
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg vet ikke. Det står ikke noen steder. Men dette at kommentarene kommer på veggen skjer på den gamle profilen også nå. Jeg har fortsatt den gamle.

Åh, så dumt!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:52   #38
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Jeg kjenner at jeg er ganske glad for at jeg alltid har sett på FB som en en hvilken som helst offentlig plass og at jeg selv om jeg har en lukket profil ikke skriver noe som ikke hvemsomhelst kunne lest.

Løsrevne kommentarer kan åpenbart leses og tolkes helt feil, ja.

Men når det gjelder FB så er jeg litt go with the flow, og aksepterer glatt alle endringer uten å stresse.

Sms, chat, inbox og e-mail er mer passende kanaler for beskjeder av privat art.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:15   #39
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg ser alle kommentarer jeg noen gang har skrevet - og kan ikke fatte og forstå at dette er noe folk kommer til å akseptere!? Jeg har strengt tatt bare skrevet svada, men hva om jeg ikke hadde det? Nå begynner jeg å få FB litt i vrangstrupen - å gjøre noe slikt med tilbakevirkende kraft er jo... spesielt.

Det har ikke skjedd hos meg, men det har skjedd tidligere. Det har derfor mest sannsynlig ikke noe med den nye endringen å gjøre, men med en eller annen bøgg, antar jeg. At hele den slettede historikken på veggen plutselig er tilgjengelig igjen.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:20   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Hvorfor kan alle se hva jeg har skrevet på veggen til andre?

Altså; hvis jeg er inne på en venns profil og ser at hun har skrevet noe på veggen til en jeg ikke er venn med, kan jeg ikke da kun se dette innlegget om jeg også er venn med den personen hun har skrevet til eller at denne personen selv har åpen profil? Jeg testet nemlig dette ved å gå inn på "forhåndsvis profil" på meg selv, skrev inn navnet på ei venninne og fikk se det hun ser. Hun kunne altså IKKE se det jeg hadde skrevet til de hun selv ikke var venn med.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no