Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-15, 13:11   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Jeg liker å forstå hvorfor folk mener det de gjør, og sånn sett er denne typen artikler veldig spennende. Jeg lurer nemlig stadig på om disse kommentarfeltfolka faktisk finnes og hvor de gjemmer seg. Det er så fryktelig, fryktelig fjernt fra min verden.

Jeg kommer ikke fra noen velutdannet familie, men en viss mengde kildekritikk har jeg nå allikevel klart å få inn. For ikke å snakke om normal høflighet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 13:21   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg liker å forstå hvorfor folk mener det de gjør, og sånn sett er denne typen artikler veldig spennende. Jeg lurer nemlig stadig på om disse kommentarfeltfolka faktisk finnes og hvor de gjemmer seg. Det er så fryktelig, fryktelig fjernt fra min verden.

Jeg kommer ikke fra noen velutdannet familie, men en viss mengde kildekritikk har jeg nå allikevel klart å få inn. For ikke å snakke om normal høflighet.



Jeg sliter veldig med å skjønne at man kan gå rundt å hate mennesker man ikke kjenner. Som man ikke engang har møtt. Politikere, artister, innvandrere, muslimer, jøder, feminister, kvinner ... Fordi de mener det de mener, er for pene, er for stygge, har for mye penger, har feil tro, feil hudfarge, feil kjønn, feil legning. De er ikke nøyaktig som nettrollet selv.

Jeg velger stort sett alltid bort kommentarfeltene, for jeg blir ulykkelig og redd av å lese dem.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 13:21   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Eg synest jo det Palle Rasmussen seier

Sitat:

Jeg bruker gjerne humor og ironi, slik som da jeg skrev «la prinsesse Martha holde på, bedre reklame for monarkiet får vi ikke(((((((((».

viser kor ulik oppfatning ein kan ha av språkbruk. At dette er ironi og humor, klarer eg ikkje sjå. Men det sett ting litt i perspektiv, at denne mannen faktisk oppfatter dette humoristisk.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 13:28   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synest jo det Palle Rasmussen seier



viser kor ulik oppfatning ein kan ha av språkbruk. At dette er ironi og humor, klarer eg ikkje sjå. Men det sett ting litt i perspektiv, at denne mannen faktisk oppfatter dette humoristisk.


Jeg oppfatter ikke det som humoristisk, mer som ironi.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 13:30   #25
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Eg fann lenka til den kronikken til Kadra Yussuf nå:

http://pluss.vg.no/2015/06/14/2051/2051_23470197

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 18:45   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Veldig bra kronikk, nokon. Jeg er veldig enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 19:05   #27
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Veldig bra kronikk, nokon. Jeg er veldig enig.

Ja. Synest og det.

(Nå sporer eg av, men at ein høgre-ordførar blir sjukemeldt på grunn av at det bles på toppen må vel kunne kallast forskjell på liv og lære?)

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 19:55   #28
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettkrigerne - VG om kommentarfeltfolket

Jeg laget jo en tråd på FP for litt siden med oppfordring om å ta kommentarfeltene tilbake. Jeg synes det ble vanskelig. Mange steder skal du (heldigvis for så vidt) nå opptre under eget navn. Det er mye bra med dette, men for meg som har et sjeldent navn, gjorde det terskelen høyere for å delta når synspunktene til andre er så ekstreme. Det jeg har gjort, er å reagere på innlegg FB-venner har lagt ut. Jeg har noen "venner" som jeg ikke har sett siden barneskolen som har hatt noen veldig grumsete innlegg om Syriaflyktninger og en slektning som har lagt ut noen lite morsomme "negervitser". Da har jeg reagert. Og jeg prøver å være saklig, peke på ren feilinformasjon (nei, alle kan ikke hjelpes i nærområdene, nei, som flyktning får man ikke stipend fra NAV for å dra tilbake til landet man kommer fra på ferie osv. osv.). Erfaringen så langt er at folk blir overrasket over at man reagerer. Men det føles riktig å gjøre det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no