Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-15, 14:22   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns generelt ikke noe om at folk skal synse om hvor mye andre mennesker bør tåle, for det er jo høyst individuelt.

Ja, selvfølgelig. Men steder man bor bærer jo visse premisser med seg som man må finne seg i, eller så må man flytte. Det er akkurat som å bo på landet, man må finne seg i at bøndene gjødsler og det lukter grusomt i perioder. I indre by er det støy. Selvsagt er nok en festival litt utenom det vanlige av hva man kan regne med av støy, men jeg syns ikke det blir riktig å regne selve byggeperioden inn under noe ekstraordinært. Det vil jo skje byggearbeid i nærheten flere ganger i løpet av et livsløp, og oftere i en by enn i mer rurale strøk. Dette er også datoer man vet om lang tid i forveien, og man kan enten reise bort, eller så er mange på jobb store deler av periodene med lyd.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:26   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg synes at man må tåle noe støy når man bor i by, men 3 uker er veldig lenge og jeg er glad det ikke er i nærheten av meg. 1 uke er akseptabelt. Hvis man i 3 uker sliter med legging av unger på grunn av bråk er det ganske massivt. Stenging av utebasseng så lenge i den svært begrensa delen av året det er mulig å bruke sånt er jo helt hull i hodet. Det samme med å stenge barnas lekearealer med fotballbaner i tre uker, det er lenge! Jeg synes at hvis man ikke kan rigge opp og ned uten at det går såpass utover lokalbefolkningen må man flytte festivalen til et sted det faktisk er plass til den.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:37   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Vi har hatt samme diskusjonen her i byen, i forbindelse med konsertarena på hhv Festningen og Sverresborg. Jeg har konkludert med at det må ha litt å gjøre med hva slags folk som bor hvor. Det var ikke måte på hvor plagsomt det ville bli for folk på Singsaker dersom Festningsparken skulle brukes til konsertarena (hvor ofte er det STORE konserter i Trondheim egentlig), og hvor hørselsskadde de kom til å bli, og hvor mye folk kom til å bajse i hagene deres. Da det ble bestemt å bruke Sverresborg var det forbausende få protester i sammenligning, selv om det bor like mye folk i området der. Det har også vært lite klager fra folk som bor i området på støy i forbindelse med de konsertene som har vært, trolig fordi de selv har vært på konserten i stedet for å sitte inne og irritere seg.

Og ja, jeg synes at folk må tåle såpass, den(de) gangen(e) i året det skjer. Som andre sier, når man velger å bo i by. Anleggsarbeid må man uansett påregne, samme hvor man bor i tettbygde strøk. Enten det nå bygges et kjøpesenter, ny idrettshall eller det rigges til konsert/festival. Og usakligheter bør man spare seg for uansett, hvis man ønsker å få igjennom sitt syn.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:38   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.863
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg tenker at man bør tåle en del støy når man velger å bo i indre bystrøk, og jeg er glad jeg ikke bor der.
Jeg synes imidlertid at tre uker med såpass mye støy over så store deler av døgnet er i overkant samt det at de stenger utebasseng og uteområder i den årstiden disse er mest i bruk er rett og slett dårlig gjort. Jeg tenker nok som katta at de har valgt feil sted for festivalen da.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:42   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Men Myria, du vet jo ikke hvor mye støy det er snakk om i tre uker? Det er ikke konserter med 100 decibel tre uker i strekk, akkurat. DET skjønner jeg at folk ikke hadde giddet.

Utebassenget er for øvrig ikke stengt i tre uker, de stenger for sesongen 7. august. Dette er riktignok på grunn av Øya, men da er det altså åpent store deler av riggeperioden. Innebassenget er åpent som normalt, selv under selve festivalen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:44   #26
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes at man må tåle noe støy når man bor i by, men 3 uker er veldig lenge og jeg er glad det ikke er i nærheten av meg. 1 uke er akseptabelt. Hvis man i 3 uker sliter med legging av unger på grunn av bråk er det ganske massivt. Stenging av utebasseng så lenge i den svært begrensa delen av året det er mulig å bruke sånt er jo helt hull i hodet. Det samme med å stenge barnas lekearealer med fotballbaner i tre uker, det er lenge! Jeg synes at hvis man ikke kan rigge opp og ned uten at det går såpass utover lokalbefolkningen må man flytte festivalen til et sted det faktisk er plass til den.

Jeg tror jeg er enig med Katta. I utgangspunktet må man regne med støy så lenge man bor i nærheten av andre mennesker, og da særdeles i Norges største by. Festivaler skjer rundt omkring i hele landet, og det medfører støy, men også mye moro. Både for tilreisende, deltagere og de som bor i umiddelbar nærhet. Det synes jeg man må tåle.

Tre uker er derimot lenge å måtte forholde seg til "unntakstilstand", og da ikke bare i form av støy. Tre uker med stengt basseng, stengt fotballbane (og lekeplass er ikke det samme for større barn som spiller fotball) og omdirigerte busser er mye.

Damen som klager offentlig er allikevel ikke den som skaper størst sympati hos meg. Snarer tvertimot.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:44   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Det er mest synd med utebassenget på Tøyenbadet, ja. Og jeg skjønner at for de aller nærmeste naboene kan bråket bli påtrengende.

Men ellers tror jeg en del kanskje ser for seg noe litt annet enn vi som bor her, og jeg må bare få kommentere at det er mange utearealer som ikke er avstengt, og andre parker og lekeplasser ikke langt unna; det er ikke som om området festivalen er på er det eneste friarealet/grøntarealet i området, eller som om barna på Tøyen ikke har andre steder å leke i denne perioden.

Det er ellers også ganske mye støy i nærområdet til vanlig - her vi bor, har vi ring 2 rett utenfor soveromsvinduet vårt, med mye trafikk og forholdsvis ofte folk som er ute og roper og gauler langt på natt langs gatene. (Ikke under Øya; publikum stikker inn til sentrum i stedet for å henge rundt her, er erfaringen.) Man er litt mer vant til den typen bråk på kveldstid her enn mange andre steder, tror jeg. Jeg mener ikke å påstå at det ikke finnes folk som plages av det eller har problemer med barnelegging på grunn av det, men det følger litt med territoriet når man bosetter seg så midt i som det vi har.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:46   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Men ja, det er ulemper med det, såklart. Og det er lettere for meg å se fordelene enn ulempene, siden ingen av ulempene egentlig rammer meg direkte, mens jeg har stor glede av fordelene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:46   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg er litt usikker. Det er jo en begrenset periode. Det er på mange måter bra for lokalmiljøet. Og det er helt klart at man må tåle mer støy når man bosetter seg i inder by.

Samtidig ER støy en belastning, og det er jo derfor vi har begrensninger for slik.

Selv har jeg bodd i et anleggsområde nå i over to år, og det har vært en helt sinnsykt stor belastning for meg/oss - selv jeg har vært borte store deler av dagene og derfor ikke har fått med meg all støyen. Personlig hadde jeg tålt Øya-fesivalen og riggingen veldig godt - og hadde sett det som en bonus. Men jeg tenker at det er utenfor hva man kan forventes å måtte tåle av støy selv om man bor i indre by. Trafikkstøy og sus og forbipasserende mennesker er noe helt annet enn en musikkfestival.

Men jeg synes hun klagedamen burde reise på Hadeland mens dette pågår. Og så synes jeg at folk som jobber skift og turnus og har små barn også må kunne bo i indre by. Ergo synes jeg at det må være lov til å beklage seg, når man plutselig får en musikkfestival rett utenfor blokka man bor i - også når man bor i byen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:46   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg synes at bråket under festivalen er noe man tåler når man bor i nærheten. Så det kommer an på grad av bråk før og etter. Er det så mye bråk at man sliter med å få lagt ungene eller er det roligere på kvelden?

Jeg synes jo det er tidlig å stenge utebassenget 7. august, og dette hadde nok irritert meg endel. Det er fortsatt skoleferie og fortsatt i den beste delen av sommeren. Men om akkurat det i seg selv er nok til å si at festivalen ikke bør være der, det tror jeg kanskje ikke. Men jeg synes det høres ut som om kostnaden for de som bor der og ikke er spesielt interessert i festivalen er ganske stor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:47   #31
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Men ellers tror jeg en del kanskje ser for seg noe litt annet enn vi som bor her, og jeg må bare få kommentere at det er mange utearealer som ikke er avstengt, og andre parker og lekeplasser ikke langt unna; det er ikke som om området festivalen er på er det eneste friarealet/grøntarealet i området, eller som om barna på Tøyen ikke har andre steder å leke i denne perioden.


Nei, det konkluderte jeg også med. Det Tøyen liksom. I Oslo. Det er ikke slik at det ikke finnes andre steder å leke i mils omegn enn akkurat der det stenges. Bassenger finnes det vel også om man reiser noen km.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:47   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er litt usikker. Det er jo en begrenset periode. Det er på mange måter bra for lokalmiljøet. Og det er helt klart at man må tåle mer støy når man bosetter seg i inder by.

Jeg er litt i tvil om 3 uker i utesesongen hvert år egentlig er en begrenset periode i så måte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:50   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er litt i tvil om 3 uker i utesesongen hvert år egentlig er en begrenset periode i så måte.

Jeg er miljøskadet av arbeidet med den nye togstasjonen her jeg bor og tenker: Åh! Mindre enn to år? Da går det nok fint.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:50   #34
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg mener at såpass bør nabolaget tåle. Noe annet skulle tatt seg ut.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:51   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er litt i tvil om 3 uker i utesesongen hvert år egentlig er en begrenset periode i så måte.

Det er jo en begrenset periode, og det er ikke slik at det går fra putt stille til BRÅK. Og som Skilpadda sier, det er ikke slik at det ikke finnes friarealer igjen. Det er lekeplasser, store grøntarealer og andre steder å oppholde seg rett ved siden av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:54   #36
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men ja, det er ulemper med det, såklart. Og det er lettere for meg å se fordelene enn ulempene, siden ingen av ulempene egentlig rammer meg direkte, mens jeg har stor glede av fordelene.

Det er gjerne slik det blir, og det er jo tydelig at damen slett ikke ser noen av fordelene i det hele tatt. Samtidig som hun overdriver ulempene. Det er ikke sikkert hun mener å overdrive en gang, kanskje hun har irritert seg så kraftig over festivalen at alt som har med den å gjøre vokser til store, uoverkommelige problemer. Jeg tror jeg hadde hatt samme holdning som deg om jeg det var der jeg bodde og en festival jeg selv satte stor pris på (som Øya). Jeg tror derimot jeg hadde hatt mye større problemer med det om det f.eks var en motorsport-hendelse som varte like lenge og krevde like lang opp- og ned-riggings tid. (For å se for meg noe jeg slett ikke ville deltatt på.)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:57   #37
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg tror hun damen egentlig bare vil at Øya skal gi henne og hennes 40 nærmeste venner gratisbilletter. Deler av leserbrevet oser av fornærmelse.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:04   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg irriterer meg jo over alle løpene i Oslo, men ikke slik at jeg ønsker dem fullstendig dit peppern gror. Det er jo tross alt ikke snakk om så mange dager. Jeg hadde hvertfall ikke stilt meg opp med plakater langs løypa soms sier "MARATON UT AV BYSTRØK! FLYTT". Kanskje særlig ikke hvis jeg egentlig ville ha gratis løpepass.

Jeg har prøvd å forestille meg å få en trommefestival rett borti gata, og tror jeg skulle holdt ut, selv om afrikanske trommer på avstand er noe av det verste jeg vet. Rigging faller inn under vanlig bystøy for min del, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:07   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men du bor kanskje ikke i indre bystrøk heller?

Nei, jeg gjør ikke det, men jeg vet ikke om det har så mye med saken å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Mener du at Øyafestivalen som sådan er unødvendig eller at det unødvendig å arrangere den på Tøyen?

Unødvendig som at det ikke må finne sted akkurat der. Skal man reparere vann- og avløpsnettet så må det nødvendigvis skje akkurat der skaden er og med den støyen det medfører, men en festival eller et tivoli eller annet underholdende som medfører støy kan legges til områder der de ikke er til sjenanse for dem som overhodet ikke er interessert.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:09   #40
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg irriterer meg jo over alle løpene i Oslo, men ikke slik at jeg ønsker dem fullstendig dit peppern gror. Det er jo tross alt ikke snakk om så mange dager. Jeg hadde hvertfall ikke stilt meg opp med plakater langs løypa soms sier "MARATON UT AV BYSTRØK! FLYTT". Kanskje særlig ikke hvis jeg egentlig ville ha gratis løpepass.

Jeg har prøvd å forestille meg å få en trommefestival rett borti gata, og tror jeg skulle holdt ut, selv om afrikanske trommer på avstand er noe av det verste jeg vet. Rigging faller inn under vanlig bystøy for min del, altså.

Men hvis Oslo Maraton, Sentrumsløpet og alle andre løpene var samlet i løpet av uke og dette medførte stenging av gater, bad, fotballbaner etc i tre uker, hadde du da ønsket dem dit pepperen gror? Jeg tror uansett ikke du hadde demonstrert med dårlige plakater, ikke helt din stil.

Rigging er vanlig bystøy, men ikke lydprøver. Uansett, det er stening av andre arenaer i tre uker jeg synes er mest problematisk.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no