Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-15, 15:09   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg ble utestengt fra mitt eget hjem hver gang det var St.Hans da vi bodde like ved TønnebåletTM i Bergen. Det var et helsikes mas hver gang, og fryktelig upraktisk at de dustete vaktene ikke kunne fatte og begripe at vi faktisk ville hjem og ikke var interessert i å betale 150 kr for å gå til huset (sperringen var rett utenfor døren).
Men det var 1 dag i året. Det er til å leve med. Hadde det vart en uke hadde jeg blitt pissesur og litt til.
(Det var ikke derfor vi flyttet, for å si det sånn.)

Det er jo tanker som har slått meg, med alle dem som bor rundt festningen og Koengen i Bergen; det er mye konserter der og ikke alle liker alt. De fleste fester på altanen og benytter seg av gratis livemusikk, jeg har i hvert fall ikke fått med meg mange klager?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:11   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg irriterer meg jo over alle løpene i Oslo, men ikke slik at jeg ønsker dem fullstendig dit peppern gror. Det er jo tross alt ikke snakk om så mange dager. Jeg hadde hvertfall ikke stilt meg opp med plakater langs løypa soms sier "MARATON UT AV BYSTRØK! FLYTT". Kanskje særlig ikke hvis jeg egentlig ville ha gratis løpepass.

Jeg har prøvd å forestille meg å få en trommefestival rett borti gata, og tror jeg skulle holdt ut, selv om afrikanske trommer på avstand er noe av det verste jeg vet. Rigging faller inn under vanlig bystøy for min del, altså.

En delvis hemming av vei- og kollektivnettet i en 3-ukersperiode i forbindelse med et løp er vel kanskje sammenlignbart. Som at du kommer deg jo frem, det tar bare litt lengre tid og du må gå 10 min til neste stasjon hver morgen i perioden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:28   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Men hvis Oslo Maraton, Sentrumsløpet og alle andre løpene var samlet i løpet av uke og dette medførte stenging av gater, bad, fotballbaner etc i tre uker, hadde du da ønsket dem dit pepperen gror? Jeg tror uansett ikke du hadde demonstrert med dårlige plakater, ikke helt din stil.

Rigging er vanlig bystøy, men ikke lydprøver. Uansett, det er stening av andre arenaer i tre uker jeg synes er mest problematisk.

Inni meg hadde jeg vært irritert, men fornuften i meg syns at løpene skal få være der. Og det er jo ikke sammenlignbart, Øya tar opp et relativt lite område, ikke alle parkene, lekeanleggene og idrettsbasseng i byen. Men Jeg syns godt Øya kunne la være å ta utebadet (og bare gjøre det tilgjengelig for backstage!), men ellers syns jeg det er ok siden det er så mye tilgjengelig friområde på Tøyen.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En delvis hemming av vei- og kollektivnettet i en 3-ukersperiode i forbindelse med et løp er vel kanskje sammenlignbart. Som at du kommer deg jo frem, det tar bare litt lengre tid og du må gå 10 min til neste stasjon hver morgen i perioden.

Bussholdeplasser i Oslo sentrum er omtrent hver 300 meter, så akkurat det syns jeg ikke er slitsomt.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-08-15 kl 15:47.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:45   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

For å plukke opp tråden med dårlige plakater; der ligger jo endel av problemet. Hvordan kommuniserer man at noe er plagsomt? Hva kan man bidra med selv? Hva kan man godta av kompensasjon og tilrettelegging? Hva kan man holde ut for "the greater good"? Og hva syns andre om å bli representert av noen med en slik slugger-teknikk?

Jeg syns for øvrig løpene kunne bidratt til mer liv og røre. Når de først stenger av hele byen burde de by på mer enn svette, innadvendte mennesker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:55   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg har en viss forståelse, jeg har det. Særlig siden dette har kommet brått og nylig. Men samtidig har jeg bodd ved siden av store utbygginger, og det er litt sånn lev-med-det, selv om det var noe dritt å bli vekket av pressluftbor klokken 7 og miste all gateparkering.

Og de stenger før 23, så voksne får jo sove. Det er mer enn man får i russetiden. I hele mai.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:56   #46
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg synes det er sutring.
Dette er indre Oslo by, og det er jo ikke slik at det ikke finnes andre fotballbaner, lekeplasser osv.
Nabobyen vr, med en svømmehall stenger hele sommeren, javel, sånn er det.
3-dages festival her i sommer, hele hovedveien stenges hele natta.
Det bygges ny E-18 her, det er anleggsstøy hver dag, også i helgene fra 06-22, fram til høsten 2017.

Sånn er det, naboen klipper gresset, måkene skriker, og ungene herjer, bruk energien på noe annet.

Det er forresten sånne tilstander i Stavern også. En nabo, kunstner, som klager over støyen i Stavern om sommeren. Hello, du har valgt å bosette deg i Stavern, sommerbyen, ved havnen. Disse turistene kjøper kunsten din og sørger for at småbyen din lever.


Sist redigert av Trixie : 13-08-15 kl 16:04.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 16:05   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Sånn for å bidra. Jeg har en kollega som bor i Ringgata og hun sa at det var mye mer støy i går enn hva hun husket fra i fjor. Hun fikk ikke sove før klokken to i natt, mest pga. av folk på vei hjem fra festivalen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 16:07   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Også er det jo ikke sånn at det finnes så mange andre steder i Oslo by å ha den, uten at det plager noen. Middelalderparken er egentlig for liten, og antagelig plaget den flere, men kanskje ikke noen så sterkt. Hele Ekebergskrenten hadde ganske mye støy (eller musikk), man kunne visstnok ikke føre en samtale utendørs på de nærmeste hyttene på øyene, man hørte dunking helt til Nordstrand. På Tøyen er det nok verre for de nærmeste, men lyden blir veldig fort borte mellom bygårdene og er knapt hørbart ved t-banen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 16:08   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Det må isåfall være frivillige, publikum bruker ikke tre timer ut.

Candy: min venn som ville at de skulle skru opp musikken bor to blokker opp mot Carl Berner. Det er jo veldig ulikt hvor stille folk vil ha det, når det er konserter på St. Hanshaugen hører jeg jo hvilke låter det er hit jeg bor, men jeg anser det ikke som plagsomt. Jeg syns ikke det var plagsomt høyt i nærmiljøet til Øya, men man hører jo musikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 16:10   #50
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jepp, lyd bærer godt over vann.

Noen av oss husker jo også at Øya i sin tid ble arrangert på Kalvøya. :knirk:

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 16:14   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Også er det jo ikke sånn at det finnes så mange andre steder i Oslo by å ha den, uten at det plager noen. Middelalderparken er egentlig for liten, og antagelig plaget den flere, men kanskje ikke noen så sterkt. Hele Ekebergskrenten hadde ganske mye støy (eller musikk), man kunne visstnok ikke føre en samtale utendørs på de nærmeste hyttene på øyene, man hørte dunking helt til Nordstrand. På Tøyen er det nok verre for de nærmeste, men lyden blir veldig fort borte mellom bygårdene og er knapt hørbart ved t-banen?

Vel. Jeg hørte det godt hjemme hos meg kl 22.30 i går kveld, og jeg bor ikke såååå nærme. Ikke at jeg klager, men vi hørte det definitivt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 16:19   #52
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For å plukke opp tråden med dårlige plakater; der ligger jo endel av problemet. Hvordan kommuniserer man at noe er plagsomt? Hva kan man bidra med selv? Hva kan man godta av kompensasjon og tilrettelegging? Hva kan man holde ut for "the greater good"? Og hva syns andre om å bli representert av noen med en slik slugger-teknikk?

Det er jo det som er kjernen. Vi kan alle finne ting vi ville irritert oss kraftig over, men hva bør man tåle, og hvordan si i fra at grensen er nådd. Det er galskap når man kaster spiker i veien under et sykkelritt fordi man er lei av syklister og stengte veier, som enkelte får seg til å gjøre. Å demonstrere med dumme plakater er ikke like farlig, men usjarmerende.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 16:44   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

På Sunn O))) nå i teltet nærmest der folk bor. Kan skjønne at de syns det er litt massivt i middagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 17:07   #54
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg er usikker på hva jeg synes. Noe må man tåle, men konsertstøy er noe jeg synes er fælt uansett om det er musikk jeg liker eller ei. Lydprøver er også veldig ukult.
Om det er dansebandfestival, hillsong eller øya ville ikke spilt noen rolle for min del. Støy er støy.

Folk på bygda får også festivaler dumpende ned i nabolaget. Jeg vet ikke om jeg har mer sympati med dem enn jeg har med folk på Tøyen.
Folk som bosetter seg på Tøyen er nok vant med støy, men det er forskjell på støy. Det er også noe med hva man var forberedt på når man flyttet til et sted og hva som plutselig dumper ned i nabolaget.

Jeg ser for meg at Hillsong over flere dager kunne gitt masse positivt til Tøyen,men at folk raskt hadde reagert på støy, mye fordi de ikke hadde likt konseptet. En uke og to uker rigg med Too Far Gone og DDE ville nok også gitt flere klager enkelte steder i Oslo enn i Selbu.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 17:47   #55
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Tøyen har jo en relativt høy tetthet av kommunale boliger, sammenlignet med andre sentrumsnære strøk, og mange av disse beboerne har ikke reelt kunnet velge hvor de vil bosette seg. Ikke har de mulighet til å reise bort heller.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 17:54   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Kanina: det er jo et poeng i et gentrifiseringsperspektiv. Det er selvsagt ikke så lett at man bare kan flytte om man ikke liker det. Men man skal jo også passe seg for å tro at de i kommunale boliger ikke vil ha Øya her. Sammensetningen av folk der, og hva de syns om Øya er sikkert like mangfoldig der som ellers i befolkningen.

Det er jo ikke sånn at jeg ikke forstår at det er slitsomt, samtidig syns jeg det er så innmari viktig at en levende by har slike ting. Øya er en eksepsjonell festival i verdenssammenheng, og gir både Oslo og Tøyen en rekke gode ting i form av omtale og verdiskapning. Jeg leste også en litt snurt kommentar i går: "Hva med å legge den til Frognerparken, hæ? Da blir det nok bråk tenker jeg." Uten å tydeligvis vite at Frognerparken har to musikkfestivaler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 17:57   #57
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Tja, vi bor jo nær en by med en stor musikkfestival hvert år og flere andre store arrangementer som "bråker" litt. Noen klager jo, men mest på at festivaldeltakere forsøpler og roter i hager langs veiene opp og ned på Slottsfjellet. Mener de mest berørte får festivalpass, da. De som derimot har bosatt seg i det nye boligområdet tvers over restaurantene på brygga og som klager på støy derfra om sommeren, får ikke min sympati. De visste hva de gikk til.

Vi som bor ute på øyene og er avhengig av bru for å komme inn til byen, må finne oss i at brua går opp og ned flere ganger i døgnet på sommeren, gjerne 15-20 min når det er mest båttrafikk. Litt kjedelig, men sånn er det her. Nå til lørdag stenges sentrum for trafikk, da skal det være triathlon. Nylig var det båtrace, og sånn går no sommeren.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 18:07   #58
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kanina: det er jo et poeng i et gentrifiseringsperspektiv. Det er selvsagt ikke så lett at man bare kan flytte om man ikke liker det. Men man skal jo også passe seg for å tro at de i kommunale boliger ikke vil ha Øya her. Sammensetningen av folk der, og hva de syns om Øya er sikkert like mangfoldig der som ellers i befolkningen.

Det er helt sikkert mange som liker Øya blant disse også, men for de som IKKE liker Øya, og blir plaget (og med små barn som ikke får sove), så blir jo argumentet om at "du burde visst bedre når du valgte å bo på Tøyen" litt urettferdig.

Jeg har lest kronikken, og selv om noen av argumentene kanskje er litt overdrevne (og feil, hvis det virkelig er slik at riggingen IKKE foregår om natta), så synes jeg også hun har noen gode poeng. F.eks. at man kunne gjort mer for å inkludere nærmiljøet, gitt noe av leieinntektene tilbake til lokalsamfunnet, f.eks. Men det er kanskje noe kommunen gjør allerede?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 18:31   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Hva kommunen gjør vet jeg ikke, men Øya har involvert Tøyenravnene, og de har også et prosjekt hvor ungdom lærer om hvordan det er å lage store arrangementer. De samarbeider også med museene. De har også hatt åpne møter med nabolaget hvor de både tar i mot forslag og informerer. Mye har de endret på i år for å imøtekomme naboene. De kan sikkert gjøre mer, særlig om de blir her fast, men det er jo en prosess. De har f.eks i alle år samarbeidet med natur og ungdom ift. rydding, det er jo ikke bare-bare å avslutte det samarbeidet og inngå er nytt samarbeid med lokale korps og idrettslag heller. Det mest lokale idrettslaget er Vålerenga og de syns jeg strengt tatt kan greie seg selv. Korps er en annen ting, men da krever det arbeidsinnsats fra foreldre, og det er det ikke sikkert de er interessert i. Det går jo litt begge veier, dette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 18:40   #60
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Kanskje det finnes en mellomting mellom Tøyen og Hellere, Harriet? :flire:
Jeg mener man må tåle det. Jeg mener faktisk man må nyte det. Altså nyte det at det er folk som gidder å bruke masse tid på at det skal skje litt ting utenom det vanlige i en kort periode i løpet av et år.
Liker man ikke at folk koser seg får man flytte til skogen.
Hat bodd i et sentrum det hele sentrum er et kaos en helg hver sommer, samt hver onsdag ettermiddag og kveld sommeren igjennom. Herlig med liv i byen syns nå jeg. Her var det snakk om ukentlige konserter gjennom sommeren, og en stor festival.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no