Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva blir menyen på 17. mai i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-17, 11:06   #41
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg må begynne å finne opp 17. mai på nytt i år. Vi er i byen om formiddagen og har vært på skolen på ettermiddagen i 11 år.

Her er vi også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 11:08   #42
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Vår 17. mai-tradisjon med tilhørende meny ble etablert i fjor tror jeg, da vi hadde skolebarn for første gang.
Her blir det sodd (jeg syns det er festmat, mannen er ikke enig, men gir seg fordi det er lettvint og ungene liker det), det passer fint siden 17. mai pleier å være kald og hustrig og da trenger man noe å varme seg på. Pavlova med blåbær og bringebær til dessert.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 11:17   #43
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Her blir det enkelt og greit sodd siden alt kan klargjøres på forhånd. Ikke tid eller ork til å lage noe mere avansert siden dagen normalt er veldig hektisk. Bruker også å ha pavlova og en sjokoladekakevariant + is til dessert. Blir bare oss og besteforeldre.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 11:24   #44
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Her er heller ikke 17. mai noe stress. Ikke noe folketog (vi hadde ikke dratt for å se på det uansett), vi har ikke korpsbarn og oppmøte for barnetoget er ikke før kl 11. Behagelig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 11:30   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Her er heller ikke 17. mai noe stress. Ikke noe folketog (vi hadde ikke dratt for å se på det uansett), vi har ikke korpsbarn og oppmøte for barnetoget er ikke før kl 11. Behagelig.

Her er borgertoget høydepunktet med dagen, det må vi få med oss hvert år. Vi får aldri sett hele da, for det tar enormt lang tid, og vi må gå etter en stund for å rekke arrangementet i skolegården. Men vi må i alle fall stå til vi har sett enkelte faste innslag som ungene alltid venter på (RBK, 501st Nordic Garrison m.fl.).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:15   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Ikke noe folketog her heller. Så derved er det bre skoletog og arr på skolen og det hele er vel sånn ca ferdig rundt 16 så det er ikke så sent og ikke noe vi skal etterpå

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:26   #47
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Vi er hos en vennefamilie på 17. mai. Dette blir den 16. gangen på rad. Da vi begynte hadde vi mer "fest" - ingen av oss hadde barn. Men etter hvert har det blitt en av årets fineste tradisjoner. Vi har like gamle barn og de gleder seg til å feire dagen sammen.

Menyen er det de som står for, men det er i gata koldtbord/tapas + en hel haug med kaker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:36   #48
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Ooooh, i år er det kanskje såpass lite pliktarrangement at vi faktisk kan ha noe godt til lunsj?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 19:05   #49
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Hva da?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 19:23   #50
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Jeg aner ikke, har ikke planlagt 17.mai ennå. Det pleier å være sånn at mamma forbarmer seg over oss og ber inn hele slekta.

Her er ingen rolig morgen, ungene her må møte på skolen 8.30 og det gjør st jeg syns hele dagen blir dritstress. Som regel er det i tillegg regn eller snø og surt og kaldt, så jeg er aldri sånn som gleder meg til 17.mai.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 19:35   #51
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg aner ikke, har ikke planlagt 17.mai ennå. Det pleier å være sånn at mamma forbarmer seg over oss og ber inn hele slekta.

Her er ingen rolig morgen, ungene her må møte på skolen 8.30 og det gjør st jeg syns hele dagen blir dritstress. Som regel er det i tillegg regn eller snø og surt og kaldt, så jeg er aldri sånn som gleder meg til 17.mai.


Haha, må bare le litt. Som vokst opp i Asker er jeg vant til oppmøte senest kl 7 (Skaugum). Vi må møte 9.15 og har frokost med naboer før det. Den ene dagen i året jeg synes det er knall å stå opp tidlig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 20:19   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Jeg må bare innom igjen og fortelle hvor vidunderlig deilig det er å ha store barn! Vi er ferdige med de obligatoriske pliktene på skolen (både 16. og 17. mai), ferdige med å jakte på dem i byen eller løpende rundt på skoleplassen, ferdige med å møte før fuglene fiser for å gå i tog- rett og slett ferdig. Nå kan vi sove til vi våkner, se barne-Tog på TV mens vi lager brunsj, enten til oss eller til gjester og ta en tur til nærskolen for en kaffekopp hvis vi gidder det. Evt. dra til byen og kikke på toget og spise middag der. Jeg føler at jeg har fått våren (i alle fall halvparten av mai) i gave de siste to årene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 20:37   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Her er borgertoget høydepunktet med dagen, det må vi få med oss hvert år. Vi får aldri sett hele da, for det tar enormt lang tid, og vi må gå etter en stund for å rekke arrangementet i skolegården. Men vi må i alle fall stå til vi har sett enkelte faste innslag som ungene alltid venter på (RBK, 501st Nordic Garrison m.fl.).

Når begynner borgertoget hos dere og når er da skolearrangementet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 20:40   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg aner ikke, har ikke planlagt 17.mai ennå. Det pleier å være sånn at mamma forbarmer seg over oss og ber inn hele slekta.

Her er ingen rolig morgen, ungene her må møte på skolen 8.30 og det gjør st jeg syns hele dagen blir dritstress. Som regel er det i tillegg regn eller snø og surt og kaldt, så jeg er aldri sånn som gleder meg til 17.mai.

Her må korpset møte i uniform 0645. Gjett om jeg er glad det utgår i år. Tror skolene møter 0830 eller mulig det faktisk ikke er før 09.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 21:01   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Her starter barnetoget kl 9. Jeg synes det er fryktelig tidlig. Dagen blir så lang!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 21:57   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Korpset skal meg bekjent ikke møte særlig mye før resten av skolen her. (sikkert litt, vil jeg håpe) De spiller ikke noe annet enn skoletoget.

Flaggheising er en ensom affære, mannen gjorde det i fjor i sin stilling som fau leder, det var ingen andre tilstede, han bare stakk av og heiste det før han kom tilbake og spiste frokost.

Det er liksom litt å gå på i form av å kunne gjøre dagen med.... innholdrik i vår skolekrets. Men det er egentlig greit sånn, vi har da opplegg 1030-15/16 sånn ca og altså tid til frokost (og å få familien i bund og festdrakt og småløpe bort til skolen for vi er kronisk litt for sene til at jeg rekker å få tatt FINE bilder av alle ungene i pentøyet) også er det ikke kveld når vi er ferdige hvilket er lit greit med små barn

Jeg elsker å stå tidlige opp 17. mai og står ute og hører salutten, jeg hører vel gjerne to eller tre klokken sju og en eller to klokken åtte tror jeg, en av dem ser jeg også, men det jeg savner fra barndommen er å stå der og høre salutten og lytte etter korpset som spiller vekkerunde.

Vi pleide høre korpset, de kom ikke helt opp til oss, men vi hørte dem. I en del år i sånn passe barneskoleandre tok jeg og min bror sykkelen og syklet etter dem fra der de var nærmest oss og til skolen. Der fikk korpset frokost, mens vi syklet hjem og spiste frokosten mamma hadde laget til. Min dengang enslige tante med en sønn som spilte i korpset pleide levere ham på oppmøtestedet og kom s til oss hvor hun også hørte etter toget og spiste frokost sammen med oss.

Men her er det ingen som spiller morgenrunde, så jeg lytter bare etter salutten her. Men tidlig oppe er jeg, og jeg får somregel med meg ungene på å lytte også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 23:21   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når begynner borgertoget hos dere og når er da skolearrangementet?

Tror toget bruker å starte kl 13-ish (?). Arrangementet på skolen vår bruker å være fra 14-16, hvis jeg ikke husker feil. Så det overlapper. Vi har brukt å komme til skolen sånn i 15-tida. Skolen er i gangavstand fra sentrum.

Edit: Et kjapt søk etter 17.maiprogrammet fra 2016 viser meg at borgertoget startet kl 13:05.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 23:25   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tror toget bruker å starte kl 13-ish (?). Arrangementet på skolen vår bruker å være fra 14-16, hvis jeg ikke husker feil. Så det overlapper. Vi har brukt å komme til skolen sånn i 15-tida. Skolen er i gangavstand fra sentrum.

Edit: Et kjapt søk etter 17.maiprogrammet fra 2016 viser meg at borgertoget startet kl 14:05.

Høres praktisk ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 23:29   #59
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Rettet det opp, skulle være 13:05. Men fem over?

I år er det ikke sikkert vi rekker å få sett så mye da, siden eldstejentas trinn er ansvarlige for arrangementet på skolen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 23:30   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir menyen på 17. mai i år?

Skyldes sikkert at toget begynner å GÅ fem over, fordi først står de stille mens det spilles f.eks ja vi elsker eller en annen sang som starter hel?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no