Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-15, 11:50   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Snuppa trenger noe på hendene som er passe varme, henger på, tåler litt vann og ikke hemmer for mye. Hun er liten og bruker ikke "pinsett-grepet" enda, så fingervotter er ikke noe poeng i. Bruker et par "babyvotter" nå. Fungerer ok, men de blir våte etterhvert.
Noen tips om fine votter til høsten og etterhvert vinteren?

Tips til fottøy når hun ikke går (og trolig ikke gjør det i vinter, krabber heller ikke enda) som hun kan ha til/fra barnehage og ute på tur i vogn/bæresele? Nå bruker vi tykksokker til og fra. I barnehagen bruker hun et par Stonz hun har arvet. Virker bra de. Burde vi ha et sett til hjemme eller noe annet? Hva mer tar vi på henne under de ettersom det blir kaldere eller snø? Mine store barn har gått før vinteren kom det året de fylte ett...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 11:59   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.967
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Jeg liker veldig godt Reima sine vintervotter. Vi har prøvd bl.a. Hestra, Vossatassar og andre merker, men det er bare disse som holder dem tørre og varme.
Til høstdager bruke de to minste ull- eller bomullsvotter (avhengig av temperatur) og Polarn o Pyret regnvotter utenpå hvis det er vått. Til små barn ville jeg unngått fôrede regnvotter, de sitter så dårlig og de får ikke noe godt grep med dem på, så jeg synes det er mye bedre å ta på tynne votter først og ha ufôrede regnvotter utenpå.

Sko har jeg ikke peiling på da alle våre har gått innen sin første vinter i barnehage, men jeg ser de i barnehagen som ikke går rett og slett bruker ullsokker og Stonz/andre förede fotposer. De aller minste er ikke så mye ute på vinteren uansett.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 12:07   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Mine små gikk ikke den vinteren de var ett, og brukte da Reima fotposer, ganske like Stonz. De er lette og var varme nok. Ullsokker under.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 13:12   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.560
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Eldste brukte ullvotter endel. Kjøpte på Barnas Hus husker jeg. Det var Kavat tror jeg. Mine hadde hestra sine votter med glidelås. De likte vi godt. Kan kjøpes mange steder.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 15-10-15 kl 19:35.
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 13:45   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Polarn o pyret har fine tynne ullvotter som henger godt på, de er også gode å bruke inni regnvotter. Ellers liker jeg reima og hesra og POP sine babyvotter. Tror jeg synes de er ca like bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:46   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Takk for tips! Får kikke til uka hva som finnes. Ikke akkurat flust med babybutikker her. Men mange kjedebutikker.
Husker bare regnvotter som noen svære, klumpete saker som jeg regner med at hun drar av seg. Må bare finne små nok...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 15:01   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Jeg kjøpte nettopp sånn babyladder fra Reima på salg hos barnihagen.no. Sjekke om de har igjen noe? De hadde votter også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 15:12   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.967
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Husker bare regnvotter som noen svære, klumpete saker som jeg regner med at hun drar av seg. Må bare finne små nok...


Ja, de fôrede blir fort klumpete og rare. Det er først på skolen at storebror har begynt å bruke fôrede regnvotter, i barnehagen foretrakk alle ufôrede med tynne votter inni.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 09:04   #9
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Jeg har et par mørkeblå fotposer fra Reima i str 1 du kan få om det er interessant?

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 09:47   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Reima sine babyvotter med glidelås, og fotposer. Sjekk outlet'en i Reima sin nettbutikk, jeg tror ofte det er votter og fotposer der.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 13:21   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Veldig gjerne Frk Fryd.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 13:27   #12
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Supert! Send med pm med adresse, så skal jeg få dem avgårde i løpet av neste uke!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 20:44   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Vottene i babymodell fra Hestra er supre! De er nette i fasongen, men gode og varme, og lette å få på pga. glidelås foran. Dessuten har de borrelås rundt håndleddet, så de sitter godt på små hender. Vi har hatt dem til begge to her, og fortsatt med Hestra senere, også.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 21:11   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg votter/fottøy til ettåringen

Jeg har likt skallvottene fra reima godt. De er samme form som vintervottene men tynnere. Og så har vi hatt vintervottene på vinteren.
Kavat har noen deilige ullvotter som er litt lenger i brøtet og derfor sitter godt på. Og så er det to lag med ull sånn at de er litt tykkere men forsatt så tynne at barna klarer å plukke opp ting.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no