Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Å være mor

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 13:52   #21
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Denne gangen skal jeg greie å la være å kommentere denne historien. Denne gangen skal jeg greie å la være å kommentere denne historien. Denne gangen skal jeg greie å la være å kommentere denne historien.

Da kanskje jeg kan? Værsåsnill?

Det jeg ikke liker med historien er for det første at den generaliserer kraftig. Det fremstilles som om alle mødre er nærmest følesesmessige vrak, og det fremstilles som om man gjennomgår en forvandling når man blir Mor.

Dette er en sånn typisk historie som mest av alt er egnet for å få kvinner til å føle seg mislykket. Det beskriver hvordan man skal FØLE. Vi har vel alle hørt klisjeen om den fantastiske morslykken man får når man får barnet på brystet etter fødselen. Og så sitter utallige nybakte mødre rundt og føler seg mislykket fordi de ikke FØLTE riktig.

I bunn og grunn tror jeg heller ikke på historien. Med det mener jeg - jeg tror ikke på at de fleste av oss nærmest transformeres fra overfladiske, moteriktige og ikke minst lekre kvinner til bjørnemammaer som gråter når de ser nyheter på TV. Jeg tror at de fleste av oss tvert i mot er oss selv, og fortsetter å være oss selv, også etter at vi har blitt mødre. Noen er mer følsomme en andre, noen har lettere for å vise følelser, men la nå ikke dette bli en fasit på "den gode mor".

Jeg er med på at fokus endres når man får barn. Man går på en måte fra å være første-person i eget liv til å være annen-person. Det merkes godt når man begynner å levere i barnehagen, og oppdager at man omtales som "mamman til..." i stedet for med sitt eget navn som man alltid har blitt før. Så ja, ting endres. Men det å få barn i seg selv gjør oss ikke alle til lettrørte bjørnemammaer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 13:56   #22
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Noe av det kan jeg vel kjenne meg igjen i, men det var litt idyllisert. (Skrives det sånn?)

Du og dere andre som syns dette er idyllisert, dere har for små barn. Denne kan vanskelig forstås på riktig måte før man har voksne barn. Om noen hadde vist meg denne når jeg sto med barn i trassalderen, så ville jeg vel fått lyst til å slå ned vedkommende. Men vent å se.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 13:59   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Du og dere andre som syns dette er idyllisert, dere har for små barn. Denne kan vanskelig forstås på riktig måte før man har voksne barn. Om noen hadde vist meg denne når jeg sto med barn i trassalderen, så ville jeg vel fått lyst til å slå ned vedkommende. Men vent å se.


Jeg tror min mor, min farmor og min mormor er veldig uenige med deg. Ganske overbevist, faktisk.

(Dvs, mormor kan ikke være uenige med så mange lenger så vidt jeg vet, kanskje "snudd seg om i graven" hadde vært et bedre uttrykk.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 13:59   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg er med på at fokus endres når man får barn. Man går på en måte fra å være første-person i eget liv til å være annen-person. Det merkes godt når man begynner å levere i barnehagen, og oppdager at man omtales som "mamman til..." i stedet for med sitt eget navn som man alltid har blitt før. Så ja, ting endres. Men det å få barn i seg selv gjør oss ikke alle til lettrørte bjørnemammaer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:07   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men det å få barn i seg selv gjør oss ikke alle til lettrørte bjørnemammaer.

Og det sier du, Binna? :nærsynt grunnet ammetåke:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:34   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å være mor

Jeg liker heller ikke historien, men det har ingen ting med min forhistorie som UFB'er å gjøre. Jeg synes den er ensidig og full av klisjéer.

Det dummeste jeg hører er for øvrig "bare vent og se til du....". Hva i all verden er det som får disse menneskene til å tro at de sitter på fasiten?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:36   #27
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Dette er en sånn typisk historie som mest av alt er egnet for å få kvinner til å føle seg mislykket. Det beskriver hvordan man skal FØLE. Vi har vel alle hørt klisjeen om den fantastiske morslykken man får når man får barnet på brystet etter fødselen. Og så sitter utallige nybakte mødre rundt og føler seg mislykket fordi de ikke FØLTE riktig.

Alt føles jo ikke riktig. En opplevelse er jo ingen fasitt. Nei herre gud så langt fra riktig det føltes når vi satt der med nr.1, og bæljet fordi vi ikke fikk vekt henne, hun ikke spiste og alt var kaos. Men inni mellom slagene i hverdagen, så har jeg øyeblikk der jeg kjenner meg igjen i noe av dette. Men så klart - jeg var jo følsom fra før, og jeg er følsom nå. Og man har perioder der alt på langt nær er lykke og idyll, og øyeblikk der ting er veldig flott. Man er da fullstendig klar over det.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

I bunn og grunn tror jeg heller ikke på historien. Med det mener jeg - jeg tror ikke på at de fleste av oss nærmest transformeres fra overfladiske, moteriktige og ikke minst lekre kvinner til bjørnemammaer som gråter når de ser nyheter på TV. Jeg tror at de fleste av oss tvert i mot er oss selv, og fortsetter å være oss selv, også etter at vi har blitt mødre. Noen er mer følsomme en andre, noen har lettere for å vise følelser, men la nå ikke dette bli en fasit på "den gode mor".

Derfor reagerer jeg jo sikkert også på en del av det som står der. Jeg reagerer på det jeg kjenner meg igjen i, og overser resten. Det er vel skrevet av noen som mente det godt, ment for andre som er litt blaute. Synes man ikke noe om det, så er man vel ikke i målgruppen da. Betyr det at man er mislykket da? Nei hvorfor det? Man reagerer jo bare forskjellig. På samme måte som ingen kan gi meg en fasitt på hvordan jeg skal reagere eller føle, så finnes det jo ingen fasitt på hvordan andre skal reagere eller føle. På samme måte som du vil ha deg frabedt å skulle være følsom på kommando, så forventer jeg å bli respektert fordi jeg i perioder svulmer over av både redsel og glede.

Min mor kunne dog sikkert gitt en del av disse rådene, for hun er ei like stor sippeguri som meg.


Sist redigert av Dronningen : 04-01-08 kl 14:42.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:41   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være mor

Jeg tror ikke det er følelseslivet mitt eller blautheten min dette skorter på, det er vel heller at jeg synes det er virkelig, virkelig dårlig skrevet, ikke nyansert i det hele tatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:46   #29
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være mor

Det er oversatt fra amerikansk, ja? Jeg får i hvert fall skikkelig "Det Beste"-følelse.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:48   #30
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være mor

Joda.


Sist redigert av Dronningen : 04-01-08 kl 15:31.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:26   #31
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og det sier du, Binna? :nærsynt grunnet ammetåke:

Nei, vettu hva, nå ble jeg så lei meg, tenk at du skulle beskylde MEG for å være en dårlig mor bare for at jeg ikke ammet like lenge som deg!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:35   #32
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være mor

Electronica: selv om disse diktene ikke er på langt nær like full av klisjeer (og jeg er enig med torsk - jeg antar at diktet i hovedinnlegget er oversatt fra amerikansk) så syns jeg like fullt at diktene er meningsløse.

Jeg skal prøve å sette ord på meningsløsheten. Det er ikke sånn at man som Mor har større verdi enn andre mennesker. Man er ikke en gang uerstattelig. Det fremstilles som om Mor er sola og barna og verden små planeter som sirkler rundt. Det er slik Mor gjerne vil fremstille seg selv. Verdens sentrum. I stedet er det ofte motsatt. Det er Mor som gjerne vil være uerstattelig, uunnværlig for barnet.

Barn adopteres - og jeg tror ikke de lever resten av livet med et åpent sår etter Mor. Jeg tror til og med de får plastret knærne sine og får ligge sammen med noen når de har hatt mareritt. Sett fra barnets ståsted er moren en viktig person. Kanskje den aller viktigste. Men det er bare å innse - barnet er viktigere for mor enn mor er for barnet. Det er jo bare å se på våre egne mødre, det. De fleste vil føle seg sterkere knyttet til sitt eget barn enn til sin egen mor.

Og fra de voksnes ståsted - det ER ikke noe spesielt med mødre. De er helt vanlige mennesker. Ikke alle av dem er snille, en gang. Denne forherligelsen og hyllingen av Mor syns jeg ikke noe om. Uansett om innpakningen er litt mindre full av klisjeer.

Hvis noen skulle skrive noe flott om det å være mor så hadde jeg foretrukket at man skrev om barnet, fremfor om seg selv. Det er alltid bedre når folk hyller andre enn seg selv.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:44   #33
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Electronica: selv om disse diktene ikke er på langt nær like full av klisjeer (og jeg er enig med torsk - jeg antar at diktet i hovedinnlegget er oversatt fra amerikansk) så syns jeg like fullt at diktene er meningsløse.

Hvis noen skulle skrive noe flott om det å være mor så hadde jeg foretrukket at man skrev om barnet, fremfor om seg selv. Det er alltid bedre når folk hyller andre enn seg selv.

Jeg forsøkte vel egentlig ikke å hylle meg selv, men mer å reflektere over min rolle i et annet menneskes liv. Før hadde jeg ikke en slik rolle. Ikke på samme måte. For meg var min mor svært sentral i oppveksten. Jeg var fryktelig redd for å miste henne. Nå som jeg selv har fått barn er jeg selvsagt svært redd for å miste mine barn, men også å påføre dem sorg ved faktisk at det skulle skje noe med meg. At man er viktig for sine barn er ikke et forsøk på å idyllisere noe. Det er en realitet. Selvsagt ligger det jo da forventninger om at man er snill og trygg og god. De fleste av oss forsøker jo å være det. Og et barn må ikke være født av personen. Det handler ikke om biologi. Det handler om roller. Roller i et annet menneskes liv.

Hvis man leser på forum om krise og sorg, så innebærer det også beretninger om barndom og det å miste foreldre og andre omsorgspersoner. Det har vært svært vonde for de som har opplevd det. Å ønske noen alt godt for sine barn, innebærer jo også fravær av det som er vondest: Smerte, redsel og sorg.

For meg er vel en del av tenkningen knyttet til at roller er snudd om. At eventuell risiko ikke bare gjelder meg selv og mitt liv, men også kan påvirke andre.


Sist redigert av Dronningen : 04-01-08 kl 15:50.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:56   #34
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Du og dere andre som syns dette er idyllisert, dere har for små barn. Denne kan vanskelig forstås på riktig måte før man har voksne barn. Om noen hadde vist meg denne når jeg sto med barn i trassalderen, så ville jeg vel fått lyst til å slå ned vedkommende. Men vent å se.

Ja, jeg har alt for små barn. Barnebarn.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 18:40   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å være mor

Jeg synes historien er søt - selv om jeg absolutt får litt "Det Beste"- flashback. Den må definitivt være oversatt fra amerikansk.

Jeg er av den bløthjertede typen, og har ikke akkurat blitt noe hardere etter at jeg fikk barn...

Takk for at du delte med oss, Pippimamma.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 01:58   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være mor

Yeah right!!

Jeg er nok en DårligMor, men mesteparten av dette klarer jeg ikke å kjenne meg igjen i overhodet. "Slippe det fineste krystallet" bare fordi ungen roper etter mamma? Særlig! Hvis ungen holder på å drukne eller falle ned fra verandaen, ja, men i slike tilfeller hadde jeg ofret krystallet for en hvilken som helst unge – også før jeg ble mor.

Sitte i et møte og tenke på "duften av Blobben"?! "Skynde meg hjem for å forsikre meg om at Blobben er OK" hvis det ikke er grunn til at hun skulle være noe annet!? Himmel og hav, jeg håper da jeg har bedre vett.

Et kjempedilemma å sende avkommet alene på toalettet – fordi det kryr av peoder der!? I think not!

Det hender ofte jeg er uenig med bina, men i denne diskusjonen tror jeg at jeg kan signere det aller, aller meste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 02:30   #37
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Å være mor

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, vettu hva, nå ble jeg så lei meg, tenk at du skulle beskylde MEG for å være en dårlig mor bare for at jeg ikke ammet like lenge som deg!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 11:40   #38
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være mor

Satt litt på spissen, tror jeg at det som skjedde med meg da jeg ble mamma for 20 år siden, faktisk gjorde meg mer hardhudet.
Jeg ble tøffere, taklet flere ting, møtte utfordringer på en annen måte.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no