Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-18, 22:21   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det hender at jeg gjør det altså. Men noen ganger føler jeg at restene bare genererer mer rester som tar enda større plass i fryseren.

Ja, altså det er ikke sånn at jeg baker så veldig ofte, som regel er det jo en anledning til at jeg gjør det, og da er det greit å fryse restene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:22   #42
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det hender at jeg gjør det altså. Men noen ganger føler jeg at restene bare genererer mer rester som tar enda større plass i fryseren.

Kan du ikke slippe tenåringssønnen og kompisene løs på sjokoladekaka?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:24   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Kan du ikke slippe tenåringssønnen og kompisene løs på sjokoladekaka?

Jo, jeg kan det. Men protestanten i meg syns det er for ille å bake en sjokoladekake av en kulturmelkerest uten noen anledning og bare la dem spise den, liksom.

Men jeg skal vurdere det om det er mer igjen etter kveldens lapper og torsdagens raita.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:29   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Er du sikker på at den er sur? Luktet på? Kan i hvert fall brukes i vafler, lapper etc.

Menneh... Grønne fingre? :grubler:

Den er åpnet og tatt en liten skvett av før jul og luktet ikke helt fristende neste gang jeg skulle bruke den, så den er vurdert som sur og var tiltenkt vafler eller noe sånn ja, men redd den har antatt en konsistens som ikke gjør det så fristende. Glemt av den i ei jul preget av omgangssyke (derav at det ikke ble laget det som skulle med den)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:35   #45
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo, jeg kan det. Men protestanten i meg syns det er for ille å bake en sjokoladekake av en kulturmelkerest uten noen anledning og bare la dem spise den, liksom.

Men jeg skal vurdere det om det er mer igjen etter kveldens lapper og torsdagens raita.

Joda, jeg ser den.

Her liker 05-jenta og venninnene å bake, og selv om jeg ofte sier nei til baking på hverdager «bare fordi», så hender det jo de får lov også. Men det er kanskje ikke så mange sånne egne initiativ blant gutter på samme alder?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:38   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men det er kanskje ikke så mange sånne egne initiativ blant gutter på samme alder?

Ikke fra min, i allefall. Jeg kan kanskje så ideen hos ham? Han er dessverre/heldigvis (alt ettersom hvilke rester jeg skulle ha spist opp) ikke noe særlig av en slikkmunn, så jeg tror han syns det er for pesete å bake, bare for å få seg noe søtt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:58   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fin tråd!

Hva tror vi om pinnekjøtt i jordskokksuppe?

Litt usikker på jordskokk suppe, hva med betasuppe?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:26   #48
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lurt! Hvor lenge holder det i fryseren?

Har ikke lest eller testet holdbarhet, men vet at osten er god etter ca 16 uker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:29   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det st vi bare er tre vanskeliggjør det noen ganger, syns jeg. Å bake en sjokoladekake å ha i fryseren blir nesten too much, for det er jo så lite vi kan spise av den.

Det var en god idé. Da blir jeg kvitt litt mer av den.

Du kan jo dele opp kaken og fryse i porsjoner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:30   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Litt usikker på jordskokk suppe, hva med betasuppe?

Men jeg har masse jordskokker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:42   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Du kan jo dele opp kaken og fryse i porsjoner.

Jada, det hender jeg gjør det altså, men som regel fordi jeg først har bakt til noe. Det sitter liksom litt langt inne og bare bake for å fryse ned. Jeg vet, det er jo en litt teit tanke. Vi spiser bare kake tre ganger i året, kanskje. Til hver sin bursdag.

Men melka ble jo kjøpt inn til kake til å begynne med, så det er absolutt et godt forslag altså. Jeg lover at det blir kake om det er mer igjen til helga.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:55   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Bak en kake og ta den med på jobb. Du får brukt opp restene, slipper spise kaka selv og folk blir glade på jobb. Vinn vinn !

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 00:02   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Bak en kake og ta den med på jobb. Du får brukt opp restene, slipper spise kaka selv og folk blir glade på jobb. Vinn vinn !

Godt forslag!

Jeg sjekket kjøleskapet for litt siden, inspirert av tråden. Lite rester der. Vi er også bare tre, og jeg handlet ikke inn allverdens til jul siden jeg vet det ikke blir spist. Men vi har nok syv-åtte pinnekjøttmiddager i fryseren etter jul og nyttår. Får bli middager i vinter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 01:42   #54
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fin tråd!

Hva tror vi om pinnekjøtt i jordskokksuppe?

Det synes jeg høres godt ut; jordskokk er jo litt søtlig, så jeg tenker det blir en fin kontrast til salt pinnekjøtt.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 08:06   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I dag blir det en variasjon av club sandwich til middag. Rester av kalkun, bacon og fryktelig mye potet. Rømme brukes til å lage dressing med hvitløk, salt og pepper. Potetene stekes i ovnen i båter.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 08:07   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men jeg har masse jordskokker.

Jordskokkpuré er i hvert fall veldig godt, og kan brukes til alle former for salt kjøtt. Du har ikke rester av pinnekjøtt liggende?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 08:42   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jada, det hender jeg gjør det altså, men som regel fordi jeg først har bakt til noe. Det sitter liksom litt langt inne og bare bake for å fryse ned. Jeg vet, det er jo en litt teit tanke. Vi spiser bare kake tre ganger i året, kanskje. Til hver sin bursdag.

Men melka ble jo kjøpt inn til kake til å begynne med, så det er absolutt et godt forslag altså. Jeg lover at det blir kake om det er mer igjen til helga.

Fordelen med å ha unger i barneidretten. Det er alltid bruk for kake til kiosksalg på ett eller annet arrangement.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 09:43   #58
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Inspirert av denne tråden lagde jeg havrelapper i går kveld, som ble spist til frokost i dag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 11:33   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Forresten: grønnkål. jeg har en DIGER poser av det i fryseren og pleier å slenge en liten neve av det i supper. Men det er virkelig begrenset hvor mye jeg får brukt. Det funker ikke til chips fordi det er frosset og knust.

Kreative forslag utover en neve i suppe og i ulike gryter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 11:35   #60
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Grønnkålsmoothie, kremet eller smørdampet som tilbehør til middagen eller grønnkålpannekaker?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no