Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du hus eller leil. i utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-07, 22:02   #21
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg kunne tenke meg en viktoriansk leilighet i San Francisco...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:06   #22
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Vi skal ganske snart inngå leieavtale for en leilighet i Hellas.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:10   #23
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi skal ganske snart inngå leieavtale for en leilighet i Hellas.

oi så spennande! Kor henne i Hellas? Fortell,fortell! Gjerne link om du har
Kor lenge skal de leige?

  Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:31   #24
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi skal ganske snart inngå leieavtale for en leilighet i Hellas.

Jeg og vil vite

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:36   #25
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Vi har ikke, men mamma har jo hus i Spania da hun bor der fast og har gjort det i 25 år. Så vi er jo der hver gang vi reiser til Spania. Herlige Solkysten. Men det hadde vært deilig å ha noe eget der også.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:52   #26
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

oi så spennande! Kor henne i Hellas? Fortell,fortell! Gjerne link om du har
Kor lenge skal de leige?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg og vil vite

Vi skal, sammen med min søster, hennes sambo og våre foreldre, leie en leilighet på Karpathos. Leien fungerer omtrent som "vanlig leilighetsleie" her hjemme. Leiligheten ligger i et slags leilighetskompleks og vi så på en leilighet der for et drøyt år siden, men slo det fra oss pga første etasje, liten og møblert (og dermed dyr). Nå er det snakk om umøblert og enten 200 eller 300 € pr mnd avhengig av størrelsen. Begge har to soverom og kjøkken/oppholdsrom + balkong(er). (Vi vet ikke helt hvilken som blir ledig enda.) Det er vel, med unntak av mine foreldres norske venner, bare grekere som leier der.

Foreldrene mine har mange venner og kjente der og de hjelper oss med både det formelle og det praktiske. I tillegg leier to norske venner av mamma og pappa leilighet i samme bygning og de hjelper oss også med å få dette til å gå i orden.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:54   #27
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi skal, sammen med min søster, hennes sambo og våre foreldre, leie en leilighet på Karpathos. Leien fungerer omtrent som "vanlig leilighetsleie" her hjemme. Leiligheten ligger i et slags leilighetskompleks og vi så på en leilighet der for et drøyt år siden, men slo det fra oss pga første etasje, liten og møblert (og dermed dyr). Nå er det snakk om umøblert og enten 200 eller 300 € pr mnd avhengig av størrelsen. Begge har to soverom og kjøkken/oppholdsrom + balkong(er). (Vi vet ikke helt hvilken som blir ledig enda.)

Foreldrene mine har mange venner og kjente der og de hjelper oss med både det formelle og det praktiske. I tillegg leier to norske venner av mamma og pappa leilighet i samme bygning og de hjelper oss også med å få dette til å gå i orden.

Får enda mer lyst på leilighet på en eller annen gresk øy.
Har dere tenkt til å leie ut når dere ikke er der :smiske:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 23:08   #28
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Får enda mer lyst på leilighet på en eller annen gresk øy.
Har dere tenkt til å leie ut når dere ikke er der :smiske:

Neppe. Vi kommer jo til å ha en masse private ting der, så det blir ev. bare til folk vi kjenner godt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 23:15   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg vil, jeg vil, jeg vil.

Jeg satt og så på leiligheter i Algerie i dag... :drømme:

Hvorfor Algerie?

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 23:15   #30
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Har du hus eller leil.i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Når jeg vinner i Lotto skal jeg kjøpe leilighet i Zürich. Det er en flott by og der vil jeg gjerne tilbringe noen måneder på vinteren når jeg blir eldre.

Morsomt. Du er der ofte eller også, og har slekt der, eller husker jeg feil?

"Svogers" (altså mannens søster med mann) bor der fast, og vi har dratt dit hvert år i sommerferien siden vi ble sammen, og nå med barn. Det er kjempeflott der (de bor i en av forstedene) og utrolig sentralt for oss turister (ikke langt hverken til rivieraen eller hjem til Norge)

Drømmer om et hus(leilighet i Sør-Frankrike selv, men vi er ganske nær med den basen i Zürich, nå da.

Vi eier ingenting i utlandet enda, men jeg håper det kan bli en realitet innen 10 år.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 23:17   #31
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

mamma å pappa bor i spania di kjøpte der når jeg var 8 år... eeeelsker spania nå har vi jo mulighet til å reise dit når vi vil å bo gratis å er fornøyd med det, men kunne godt tenkt meg en egen leilighet der en dag

1000vis av andre plasser jeg ville hatt leilighet også da

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:06   #32
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hvorfor Algerie?

Fordi de to eldste barna mine har sitt faderlige opphav der, og vi har lyst til å bo i ett arabisktalende, muslimsk land, en periode. Og litt eventyr.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:13   #33
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg kjenner flere som har hus i utlandet, men foretrekker selv heller å kunne reise til forskjellige steder. Det er mye billigere. Dessuten synes jeg leilighetshotellene er flotte.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:50   #34
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg ville definitivt hatt noe i Frankrike eller Italia. Gjerne i en liten pittoresk landsby og med kort vei til sjøen.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 10:54   #35
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Vi eier leiligheten vi bor i i Dubai, og kommer sannsynligvis til aa beholde den som ferieleilighet naar vi flytter tilbake til Norge.

Droemmer ogsaa om aa ha en feriebolig i Italia, i samme pittoreske landsby som Koma beskriver

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 16:09   #36
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

.....


Sist redigert av ~froggie~ : 26-02-08 kl 19:32.
~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 16:10   #37
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

.......


Sist redigert av ~froggie~ : 26-02-08 kl 19:32.
~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 17:27   #38
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg kunne tenke meg en viktoriansk leilighet i San Francisco...



Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 18:12   #39
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Vi eier leiligheten vi bor i i Dubai, og kommer sannsynligvis til aa beholde den som ferieleilighet naar vi flytter tilbake til Norge.

Droemmer ogsaa om aa ha en feriebolig i Italia, i samme pittoreske landsby som Koma beskriver

Altså, vi kan godt byttelåne litt?

Mitt lille casa i en en liten kystlandsby i Liguria som selvsagt ingen turister har oppdaget ennå.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:35   #40
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du hus eller leil.i utlandet?

om vi skulle ha hatt et hus i utlandet så måtte vi ha vært rike.Værtfall med tanke på at det er svindyrt å komme seg ut i den store verden her fra..
Blæ

Mann drømmer om lelighet i Sveits, eller utfor Praha i fjellene. Kjøre ski og snowboard.

Jeg er så sær at jeg kunne ha tenkt med hus i finnmark *ler*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no