Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Det å lese "lette" bøker..

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-06, 23:47   #81
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å lese "lette" bøker..

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er bibliotekar, og har lært på skolen at populærlitteratur skal man ikke kimse av. Det viktigste er at folk leser.

Det er forresten uhyre festlig å fortelle andre bibliotekarer at man liker å lese lett litteratur. Omtrent som å banne i kirka.

Forøvrig signerer jeg Tinetoff. Som vanlig.

Jeg hørte alltid det samme av lærere i barndommen, og min norsklærer på barneskolen syntes det var lett å se at jeg leste mye. Det er viktig at barn begynner å lese så tidlig som mulig, slik at de lettere utvikler leseglede som er nyttig både på skole og ellers. Jeg tror det er vanskelig å innarbeide lesevaner hvis man begynner sent.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 23-10-06 kl 23:53.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 00:01   #82
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å lese "lette" bøker..

Merkelig nok leser jeg Hamilton-bøkene til Jan Guillou igjen og igjen, tross noen pinlig dårlige setninger og platte machobeskrivelser.

Jeg rett og slett bare LIKER de bøkene!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 01:15   #83
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Det å lese "lette" bøker..

Er på et stadie i livet der jeg bare leser lette bøker.
Opplever livet mitt som veldig hektisk akkurat nå, og føler meg slitt i alle retninger. En bok må derfor IKKE gjøre annet enn å underholde meg, og den kan absolutt ikke kreve noe av meg.
Ikke får jeg lest så mye som jeg kunne ønsket heller, og klarer sjelden å slappe helt av og konsentrere meg 100% når jeg leser. Det er derfor en nødvendighet at bøkene er lette.
Jeg innrømmer likevel at jeg føler en lengsel inni meg nå jeg leser innlegg i litteraturtråder, og håper at ting roer seg mer etterhvert og gir meg mer kvalitetstid å bruke på skikkelig litteratur.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no