Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjærestetur til København

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 08:53   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Kjærestetur til København

I september skal jeg og min kjære en helg til København uten barn. Gleder meg. Det er lenge siden jeg har vært der, og jeg har god lyst til å motta tips fra dere: forslag til hva å gjøre, hvor det er fint å spise etc.
Jeg tenker avslapning, litt shopping, god mat og drikke, kanskje litt kulturinnslag også.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 11:06   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Jeg abonnerer! Vi har bryllupsdag i september og det hadde vært litt morro å overraske gubben med en liten tur som ikke koster skjorta.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:12   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Dette er en restaurant jeg liker: http://www.reefnbeef.dk/ Her kan du f.eks. spise både kenguru, krokodille, emu m.m.

God service, god mat og god stemning.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:15   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Ellers synes jeg virkelig at Glyptoteket er verd et besøk! http://www.glyptoteket.dk/

Erotisk museum finnes jo også, men jeg synes ikke det var all verden. http://www.museumerotica.dk/dk.htm

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:39   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Glypoteket er mitt favorittsted i København, tom min litt kulturløse mann synes at det var et helt fantastisk sted.

På Kongens Nytorg ligger en gammel restaurant som heter "Porto ..." Der serveres flott hakkebøf og absint i en av Københavns eldste kafeer.

Nyhavn er en opplevelse.

Sightseeingbussene er flotte for et helgebesøk.

En kopp kaffe på SAS Royale på Vesterbro er verdt et besøk(tegnet og møblert av arkitekt Arne Jacobsen)

Gråbrødretorg med alle uterestaurantene.

Illum Bolighus på Strøket er absolutt best uten barn ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:42   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Takk så langt! Jeg har selv tenkt på å ta turen til Louisiana, der har jeg aldri vært. Glypoteket har jeg vært, kanskje ta turen dit på nytt, ja.. Også har jeg lyst til å gå i tivoli!
Hva med shopping da, damer?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 19:41   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Pink i Fiolstredet(bokhandlergaten) der er både klær og interiør.
Søstrene Grene og Moonsun på strøket.
Og selvfølgelig Tivoli på lørdag kveld, konserter og fyrverkeri ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 20:53   #8
Kalinka79
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Drammen
Innlegg: 12
Kalinka79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Dere må dra i tivoli ja! Det er superkoselig! Og hvis dere liker godt øl har de et mikrobryggeri inne i tivoli som brygger øl. Det er deilig og veldig fin stemning der! Det er mange fine steder å spasere; de fem søerne eller hva det nå heter, havfruen og selvsagt strøget. Botanisk hage er og nydelig. En herlig by med god atmosfære, bra butikker og masse restuaranter:-)

Kalinka79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 21:23   #9
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Urban Outfitters! Ligger i en sidegate ved Illum. Og det er bra shopping i Læderstrede (Ved Strøget)
Ravnsborggate - antikvitet og bruktbutikker. Butikken -Riktig-
Elmegade - trendy klesbutikker og kafeer. (Foxy Lady, Funf, designeriet)

Kronprinsensgade: Flying A, Bruuns Bazar, Brints (sko) Notabene (sko). Ilse Jacobsen.

Loppis på Fredriksberg hver lørdag i sommersesongen.

God tur!!!!

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:11   #10
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Anbefaler og virkelig Louisiana! Der er det virklig flott. Togturen ut dit er og fin.
Ellers vil jeg bare si: IKKE bo på CabIn City. Vi skulle på kjærestetur og fikk køyesenger på verdens minste hotellrom...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:30   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Jeg vil anbefale en tur til Operahuset og Den sorte diamant. Hvis dere ikke er operamennesker, så er det mulig å få omvisningsturer på dagtid. Det er et virkelig flott bygg. Jeg er dessuten veldig glad i kanalturene i København. Vi pleier alltid å hoppe på en av båtene i Nyhavn, men de starter på forskjellige steder i byen. På dagtid vil jeg anbefale å spise lunsj på Ida Davidsen. Nydelige smørbrød!

Litt avhengig av når i september dere skal reise så ville jeg også tatt en tur i Dyrehaven (S-toget til Klampenborg) og ikke minst på Bakken. På Bakken vil jeg dessuten anbefale å spise lunsjbuffet på en av de små restaurantene. Jeg syns Bakken har mye større sjarm en Tivoli - inngangen er dessuten gratis!

Hvis dere skal ta den helt ut på restaurantfronten så vil jeg anbefale Restaurant Noma. De har stjerne i Michelin-guiden, og har spesialisert seg på nordisk gourmet - et forfriskende alternativ til de franske gourmetrestaurantene. Skal dere spise der så vil jeg anbefale å bestille bord.

Ellers er det deilig å bare tasse opp og ned Strøget. Det er mange flotte butikker, og mye bra dansk design. Jeg finner ofte mye fint i de små klesbutikkene som ligger i avstikkeren til Strøget som går opp langs Rundetårn til Nørreport stasjon.

Like ved Illums ligger det en relativt stor cafè som heter Norden. Den er ganske turistifisert, men de har nydelig mat - ikke minst verdens beste tomatsuppe.

På hotellfronten så har vi vært aller mest fornøyde med Hotel Admiral i Nyhavn. SAS-hotellet ved Hovedbanegården er også bra.

:lengter "hjem":


Sist redigert av Gaia : 20-08-07 kl 07:25. Årsak: Endret en tankestrek til et "og"...
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:20   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Hvis dere ønsker en skikkelig dansk lunsjopplevelse så anbefaler jeg Kanalkafeen. Der har de skikkelig dansk smørbrødliste. Den ligger i kort gangavstand fra Støget (rett ved nasjonalmuseet).

Rugbrød med lun leverpostei eller panert rødspette er godt!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:57   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Det er vistnok et stort kjøpesenter rett utenfor København. har aldri vært der selv, men hørt om det.
Ellers er vel Søstrene Grene ypperlig til å hamstre kalendergaver og andre småting.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 07:28   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Den sorte diamant er selvfølgelig hovedbiblioteket. Det er ikke mye sort over operahuset, gitt. Men det har noen helt fantastiske lysekroner. Uansett er begge husene verdt en tur. Til operaen må man forresten ta båt. Den går helt ytterst på Nyhavn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 08:38   #15
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Vi lå på Marionett hotell i sommer, og det var ordtentlig pene rom, store med stort bad med badekar. Vi hadde rom ut mot kanalen, og eldste mente at vi hadde fått ett luxusrom... Ikke kostet det skjorta heller. Og det var så sentralt at 3-åringen ikke hadde noe problemer med å gå opp til Tivoli og strøget.

Hadde en veldig fin gåtur med eldste opp til havfruen og alle statuene, København er en veldig trivelig by. Og ikke er det dyrt med leiebil heller, men om det skulle være et alternativ så ikke bestill på forhånd, det er dyrere enn å leie når du kommer ned.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 10:07   #16
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjærestetur til København

... og om dere liker jazz:

http://www.jazzhouse.dk/

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 14:41   #17
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Tips til romantisk og sjarmerende hotell: Hotel Guldsmeden

Har ikke vært der, men vil dit neste gang.
Intimt og hyggelig, visstnok god mat.
Rommene har himmelseng og badekar med løveføtter, balkong.
Man kan låne bysykler på hotellet og sykle rundt i København.
Dette er også et perfekt hotell for barn.

www.dinside.no/php/art.php?id=211544
www.hotelguldsmeden.dk

Tips til kule kafeer i Køben:
http://www.adressa.no/forbruker/reis...icle614837.ece
Jeg var på Front Page, Vesterbro. Veldig koselig og god mat. Tips:
Brunch-buffet med masse deilig mat på, som også kunne nytes ute ved elven. Tror det er bare i helgene de har buffet. Ganske billig også!

Et annet bra spisested:
http://www.madklubben.info/

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no