Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Istanbul for dummies

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 22:18   #1
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Istanbul for dummies

Jeg skal på jentetur til Istambul og vil gjerne ha reisetips!
Vi har ikke rukket å lese oss opp på Istanbul enda og ønsker gjerne litt tips fra dere som allerede har besøkt byen.
Hvilket område bør vi bo i?
Hotelltips?
Restauranter?
.....

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:26   #2
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Istanbul for dummies

Hotellet Semikol (tror jeg det het) i området Taksim er helt ok. Er shoppingmarked/lang handlegate med masse motevarer like i nærheten.

Ellers så er kryddermarkedet nede ved elven et must og gjerne en runde på elven med båt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:49   #3
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Istanbul for dummies

Taksim er vel den moderne delen av byen. Er det primært shopping du skal på, er det sikkert greit å bo der. Skal du primært oppleve gamle Istanbul, dra på sightseeing osv, ville jeg heller bodd i den gamle bydelen som heter Sultanahmet. Da er det gangavstand til det meste av severdigheter.

Du bør f.eks. besøke Ayasofya (Hagia Sofia), den Blå Moske, sisternen (Yerebatan Saray), den store basaren, krydderbasaren, Topkapi palasset, kanskje et cruise på Bosphorus. Jeg besøkte også en annen moske, som er mindre kjent, men som jeg likte veldig godt. Jeg tror den heter Suleymaniye Moske.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no