Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok gråter du av?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 20:36   #21
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg hulket jeg gjennom "Ei hand å holde i", av Vigdis Rabben, som handler om livet til gutten hennes, som ble så altfor kort.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:19   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Kalla bok?
Harry Potter and the Order of the Phoenix. (Når Dumbledore dør)
Mye spoilere her, dere... (Tinetoff?)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:23   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Kif: Det var spoilere for The Half-Blood Prince, ikke Order of the Phoenix. (Jeg har lagt inn spoilertagger.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:25   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.858
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Skal jeg spoilertagge bort Erlends død også, kanskje?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:28   #25
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:32   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg er en sippehøne, og gråter stadig vekk.

Jeg husker spesielt Løven og jomfruen, en ordentlig klisseroman, tenårene. Han er utro og hun stikker av, han finner henne igjen, gravid, de blir venner, hun blir overfalt og forsvinner med hukommelsestap og alle tror hun er død.


… for den skal sikkert mange lese.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:33   #27
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg gråter alltid når jeg leser The Life and Times of Micheal K av Coetzee, får helt vondt i hele meg av den boka men leser den om igjen minst en gang hvert år.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:41   #28
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Måtte gråte litt da jeg leste "Drageløperen"

-- ellers satt jeg hos frisøren og bladde i et ukeblad og kom over et utdrag av "Idas dans". Det ble rett og slett ganske pinlig fordi jeg satt der og tårene trillet og trillet...... ....og de ville ikke stoppe heller. Det gjorde rett og slett fysisk vondt å lese det.....hvertfall når man er mamma selv.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:44   #29
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

"Engel av nylon" av Helene Uri gråt jeg meg gjennom.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:46   #30
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Den første boken jeg krampegråt over var Kramer vs Kramer. Den var pensum i engelsk på gymnaset, og jeg hulket mens jeg satt i stuen hjemme og leste.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 00:04   #31
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Her er det kommet mange tips til bøker jeg ikke har fått med meg, løper og låner/kjøper!
Takk Blir mange fine og tåredryppende høstkvelder.

komo

__________________
100% Naturlig
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 00:35   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av komo, her.

Feks da rektor Humlesnurr dør i Harry Potter

Dør, du liksom.

Jeg gråter av alt som er trist, så visse bøker orker jeg ikke lese bakpå coveret engang! Feks. Idas dans, den prøver jeg å fortrenge.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 13:41. Årsak: tagget spoiler for Halvblodsprinsen
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 00:37   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Kalla bok?
Harry Potter and the Order of the Phoenix. (Når Dumbledore dør)
Mye spoilere her, dere... (Tinetoff?)

Du mener vel Sirius? Eller snakker du om den sjette boka nå, egentlig? Jeg gråt i begge bøkene, da begge døde.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 08:58   #34
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Den første boken jeg krampegråt over var Kramer vs Kramer. .

For ikke å snakke om filmen! :hulk: Og The Champ. :dobbelthulk:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 09:02   #35
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av komo, her.

PS: Jeg elsker deg! Cecelia Ahern

Jeg gråter sjelden av bøker, men da jeg leste den boken ble det noen tårer gitt...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 09:06   #36
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jon Magnus sin bok

Veien til Karlsvogna

____________________

Boka handler om stor kjærlighet og stor sorg, og om døden som kom i mellom. Det tok et drøyt år fra sykdommen brøt ut til det var slutt. Dette er ei dagbok skrevet av en mann som fulgte sin kjære til dødens port

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 09:23   #37
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

En bok som virkelig ga meg en klump i magen var: "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus. Det er en dagbok om kjærlighet og kreft! En sann historie som er virkelig gripende!

Ja, då eg las veien til Karlsvogna grein eg fråstart til slutt. Heftige skildringar i den boka ja

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 09:48   #38
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg gråt da jeg leste Broene i Madison County Av Robert James Waller

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 10:00   #39
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Sist var vel en Amy Tan-bok med barnemishandling og døde babyer. Aldri mer Amy Tan!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 11:25   #40
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Harry Potter og Halvblodsprinsen gråt jeg masse av. Bøker får meg ikke så lett til å gråte, men den var jo trist på slutten, og så var jo jeg en anelse gravid og hormonell.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no