Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frustrerende (ang flypriser)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-07, 13:57   #1
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Frustrerende (ang flypriser)

Mannen reiser til Finnmark i dag. Han skal i begravelse til en nær venn av oss. Jeg skulle så inderlig gjerne vært med, men det går bare ikke. Ikke fordi vi har fire barn, de skulle vi fått ordnet med pass av. Nei, det er fordi det blir alt for dyrt! For mannen alene fikk vi tak i billigst mulig billett til 5000,-kr t/r. Femtusen! Hvor langt sør i verden kommer man egentlig for en sånn sum?? Det er surt, virkelig surt, og nok en gang kommer jeg på hvorfor vi valgte å flytte sørover - at vi ikke hadde råd til å reise til familien når vi bodde i finnmark.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 14:07   #2
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Ja det er dyrt å reise nordover og enda dyrere om en må skifte over til Widerøe for å komme på småstedene.
Trist med deres venns bortgang.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 14:09   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Mannen reiser til Finnmark i dag. Han skal i begravelse til en nær venn av oss. Jeg skulle så inderlig gjerne vært med, men det går bare ikke. Ikke fordi vi har fire barn, de skulle vi fått ordnet med pass av. Nei, det er fordi det blir alt for dyrt! For mannen alene fikk vi tak i billigst mulig billett til 5000,-kr t/r. Femtusen! Hvor langt sør i verden kommer man egentlig for en sånn sum?? Det er surt, virkelig surt, og nok en gang kommer jeg på hvorfor vi valgte å flytte sørover - at vi ikke hadde råd til å reise til familien når vi bodde i finnmark.


Om man er så "heldig" i bo atmed Oslo eller noe sånt så kommer man vel lang sør for 5000 kr.

Når jeg og turbo skulle hjem til min bestemor sin 90 års dag, og jeg bestilte fly 2 mnd før så måtte jeg ut med 4000 kr tur retur og det var herfra som er ca midt ilandet og norover. Svindyrt å reise med fly i nordland,troms og finnmark om man må innom widerø, men om man kan reise fra storflyplass med eks sas til en annen storflyplass så er det mye billigere
Frekt synnes jeg. Og surt.
Og det gjeller ikke bare innlans, skal vi eks til syden så må vi plusse på flere tusen for å eks fly fra Bodø eller Trheim og ut i verden eller par tusen for å komme oss ned ti Oslo.

Og derfor jeg heller kjører 160 mil en vei for å komme meg hjem til midnattsolland , med bil en å ta fly *ler*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 14:15   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)



Skjønner godt du blir frustrert. Sånt vet man jo ikke i god tid heller .. min søster skal oppover til sommeren i bryllup, hun vet jo det NÅ, så de skal bestille tidlig. Da ble det visst 2000 kr tilsammen t/r Oslo.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 15:02   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Ja det er surt. Det er helt latterlig at det skal være dyrere å fly innenlands enn til utenlands. For den summen kan du fint få en billett helt ned til Thailand.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 16:15   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Så leit med deres venns bortgang.

Vi reiser ofte nordover til familie, men er så heldig at vi slipper å fly med Widerøe. Fra OSL og til feks Tromsø eller Bodø er jo blitt veldig rimelig nå. Det hadde ikke vært et alternativ for dere å leie bil og kjøre fra Tromsø?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 16:44   #7
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Så leit med deres venns bortgang.

Vi reiser ofte nordover til familie, men er så heldig at vi slipper å fly med Widerøe. Fra OSL og til feks Tromsø eller Bodø er jo blitt veldig rimelig nå. Det hadde ikke vært et alternativ for dere å leie bil og kjøre fra Tromsø?

Tror ikke det, det er ca 100 mil fra Tromsø til dit han skal..

Ja, det er når man må fly med Widerøe prisen blir skyhøy, og så langt nord er det få alternativ. Kan jo ta hurtigruta, men den er ikke særlig billigere og tar jo vanvittig lang tid.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 16:55   #8
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Tror ikke det, det er ca 100 mil fra Tromsø til dit han skal..

Ja, det er når man må fly med Widerøe prisen blir skyhøy, og så langt nord er det få alternativ. Kan jo ta hurtigruta, men den er ikke særlig billigere og tar jo vanvittig lang tid.


Nei man har egentlig ikke så mange valg. Kan jo ikke hoppe på et tog heller.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 17:05   #9
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Nei man har egentlig ikke så mange valg. Kan jo ikke hoppe på et tog heller.

Hehe, ikke akkurat nei.

Apropos tog, det lokale guttefotballaget på det stedet mannen min skal var med på Norwaycup og tapte vel sånn ca samtlige kamper. En av spillerne ble intervjuet på tv, og intervjueren sa trøstende: Jaja, det går jo flere tog. Hvorpå gutten svarte: Hæ, tog??

Da han kom hjem hadde faren kjøpt leketog til ham så gutten skulle skjønne hva det var.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 17:17   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.


Da han kom hjem hadde faren kjøpt leketog til ham så gutten skulle skjønne hva det var.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:49   #11
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Helt utrolig hvor uvitende folk kan være.

Jeg studerte nordisk via internett her for en tid tilbake ved Universitetet i Bergen. Og da var det samling en gang i semestret i Bergen. Jeg bor i Trondheim. Jeg snakket med en kar som bodde i Oslo som skrøt av hvor billig togbillett han hadde fått. Og jeg sa at jeg kunne kun ta fly. Han lurte på om jeg kunne ta tog, og det kan jeg jo, men da må jeg jo bytte i Oslo. Litt tungvint synes nå jeg da. Og syntes fortsatt at det var best med fly. Hvorpå han da foreslår hurtigbåt. Noe som sikkert kan være vel og bra, men hurtigbåten går ikke til Bergen men til Kristiansund. Jeg ville da være like langt. Der er selvfølgelig Hurtigruta han tenkte på, men det går ikke så fort. Så fly passer fremdeles best. Og Trondheim er ikke usentralt egentlig, men det er vel heller det at folk fra det sentrale Østland ikke skjønner seg på avstander her i Norge, eller hvilke fremkomstmidler som er mulige for de som bor der. (PS. Og jeg er egentlig fra Oslo....)

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no