Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-24, 19:54   #21
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For lettlest: Jeg leste alle Ina-bøkene i den alderen:

https://bokelskere.no/bok/ina-innepike/77141/

Åååå, det gjorde jeg også!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 19:59   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg TROR (basert på hukommelsen, lenge siden jeg leste disse), at Vera Henriksen er lettere enn Nedreaas. Og Tarjei Vesaas er for viderekomne, vil jeg påstå.

Ja, jeg tror egentlig også det. (Jeg leste riktignok Isslottet en god stund før de to andre, men jeg var en rar unge, da. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 21:29   #23
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For lettlest: Jeg leste alle Ina-bøkene i den alderen:

https://bokelskere.no/bok/ina-innepike/77141/

I 3. vgs!?!

Vi leste Fuglane og Isslottet i norskfaget på vgs. Ina var da jeg var 10-12 (og resten av livet i smug)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 22:21   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Som norsklærer må jeg få si at dette høres ut som en veldig smal oppgave for norsk vg3 etter dagens læreplanverk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 23:13   #25
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Jeg synes også det. Mindre enn storebror hadde for 3 år siden ihvertfall. De kaller det prosjektoppgave. (ikke særemne...)

Oppgaven tar utgangspunkt i en litteraturhistorisk epoke eller et tiår. (hun har tydeligvis fått tildelt 60-tallet). Det skal tolkes og analyseres minst en roman.

- Du skal finne en roman som kan sies å være typisk for perioden, og sette den i kulturhistorisk sammenheng.
- Du skal analysere og tolke hvordan romanen framstiller temaene menneske, natur og samfunn
- Du skal lage en egen problemstillling. Problemstillingen kan fokusere på ett av temaene, men du må innom all temaene i løpet av presentasjonen din
- Du skal lage og fremføre en muntlig presentasjon (10 minutter) hvor du presenterer dine tolkninger, analyser og svar på problemstillingen.
- Du kan få oppfølgingsspørsmål.

I tillegg skal det leveres en skriftlig "leselogg" - hva nå enn det er.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 00:47   #26
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Evy Bøgenæs sine bøker fra 60-tallet anbefales også.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Evi_Bøgenæs

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 07:53   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Oi. Den oppgaven var mye mer omfattende enn noe av det jeg har hørt om fra min vg3-elev.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 08:10   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Med en sånn oppgave hadde jeg valgt en av ungpikebøkene fra perioden. Eller Aurora, som du var inne på selv. De sier MASSE om epoken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 08:25   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Oi. Den oppgaven var mye mer omfattende enn noe av det jeg har hørt om fra min vg3-elev.

Jentungen har ein liknande. Det er eit minisæremne. Samanlikne klasseskille i ei novelle og ein roman.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:09   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Oi. Den oppgaven var mye mer omfattende enn noe av det jeg har hørt om fra min vg3-elev.

Jeg synes den var veldig grei, og ligner veldig på den oppgaven jeg har gitt til mine elever, og de har læreplan for kort botid (norsk som andrespråk).

Synd at Is-slottet blir avbefalt, for den er jo det opplagte valget til den oppgaven. Og den er veldig kort. Med mindre barnet mitt hadde veldig svake leseferdigheter, ville jeg nok oppfordret til å forsøke den. En som skal studere på universitet om et halvt år, bør klare å komme seg gjennom Is-slottet på en uke eller to.

Mine leverer også leselogg, men jeg kaller det noe annet. De må svare på noen oppgaver hver uke i periode vi jobber med lesingen. Jeg har laget dem slik at de som jobber godt med dem, relativt enkelt kan sette dem sammen til en ferdig tekst før de leverer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:10   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

I 3. vgs!?!

Vi leste Fuglane og Isslottet i norskfaget på vgs. Ina var da jeg var 10-12 (og resten av livet i smug)

Jeg leste veldig eklektisk, er vel ordet. Jeg leste Ina-bøkene fra jeg var 10 til jeg var 30, tror jeg, men jeg leste også Alexander Kielland fra jeg var 12.

Men jeg har alltid, uansett alder, opplevd for eksempel Vesaas som skrekkelig tung og traurig. (Men TROR du og jeg har ganske diamentralt ulik smak i bøker. Jeg HATER for eksempel Knausgård. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:16   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Vesaas' "Fuglane" er ikke tung og traurig, altså. Det er ei lett, varm og morsom bok - og skiller seg nok litt fra resten av forfatterskapet. (Og jeg elsker Knausgård. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:18   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vesaas' "Fuglane" er ikke tung og traurig, altså. Det er ei lett, varm og morsom bok - og skiller seg nok litt fra resten av forfatterskapet. (Og jeg elsker Knausgård. )

Den er ikke skrevet på 60-tallet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:19   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den er ikke skrevet på 60-tallet.

Nei, her svarte jeg bare ut fra sitater i tråden og ikke ut fra hovedspørsmålet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:24   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Jeg ville nok også vurdert Isslottet, som er noe av det mer tilgjengelige fra Vesaas.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:25   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg leste veldig eklektisk, er vel ordet. Jeg leste Ina-bøkene fra jeg var 10 til jeg var 30, tror jeg, men jeg leste også Alexander Kielland fra jeg var 12.

Jeg tenkte kanskje hive meg på en ny runde Ina nå snart jeg altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:25   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vesaas' "Fuglane" er ikke tung og traurig, altså. Det er ei lett, varm og morsom bok - og skiller seg nok litt fra resten av forfatterskapet. (Og jeg elsker Knausgård. )

Jeg elsker Fuglane, men den er da veldig, veldig trist?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:27   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg elsker Fuglane, men den er da veldig, veldig trist?

Og ganske tung da. Jeg likte den på videregående skole, men jeg husker at mange ikke klarte finne ut av den, for å si det mildt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:34   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Jeg synes ikke det å lese og analysere én bok høres ut som en veldig omfattende oppgave i 3. klasse, men hvis boka skal være typisk for 60-tallet, tror jeg kanskje Vera Henriksen utgår. Usikker på om Bestialitetens historie kan sies å være «typisk for perioden» også. Men kanskje Den onde hyrde (også Bjørneboe)?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:35   #40
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave

Den første Morgan Kane-boka kom i 1965...

(Jeg har faktisk aldri lest noen av dem. Men husker noen av mine eldre fettere hadde en haug på 70- og 80-tallet.)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no