Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor feirer du jul?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-06, 21:29   #21
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi feirer at det går mot lysere tider, vi feirer samhold og familie. Har vokst opp uten kristne juletradisjoner, men har jo selvfølgleig ikke blitt "skjermet" fra det og har alltid visst at noen feirer jul fordi de feirer Jesus fødsel, og vi feirer det av andre grunner. Har aldri vært noe problematisk.

Signerer. :lat:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 21:32   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvordan vil dere som vektlegger solsnu tenke om å feire på dette tidspunktet hvis dere flytter sør for ekvator?

Uten at jeg vektlegger solsnu så veldig mye så vil jeg si at siden det har vært tradisjon i Norge å ha julefeiring rundt denne tiden i hundrevis av år, så ville jeg tatt med meg tradisjonene mine hvor som helst i verden. For meg er ikke solsnu så viktig at jeg ville droppet å feire jul om solen ikke snudde. Dessuten ville det nok vært naturlig å feire at sola snur i Norge selv om jeg selv ikke var i Norge. Jeg er jo vokst opp med juletradisjonen.

(Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet og hva du er ute etter ved å stille det)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 21:34   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi feirer at det går mot lysere tider, vi feirer samhold og familie. Har vokst opp uten kristne juletradisjoner, men har jo selvfølgleig ikke blitt "skjermet" fra det og har alltid visst at noen feirer jul fordi de feirer Jesus fødsel, og vi feirer det av andre grunner. Har aldri vært noe problematisk.

Signerer. *ogsålat*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 21:35   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

*hikk*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 21:37   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvordan vil dere som vektlegger solsnu tenke om å feire på dette tidspunktet hvis dere flytter sør for ekvator?

Irrelevant problemstilling. Jeg flytter aldri til et land sør for ekvator. Og så lurer jeg litt på bakgrunnen for spørsmålet? Jeg får en følelse av at du forsøker å undergrave argumentasjonen min? Vise at den ikke holder stikk?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 21:38   #26
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvorfor feirer du jul?

Fordi det er tradisjon i vår familie.
Jeg kan i hvertfall si med 100% sikkerhet at det ikke har noenting å gjøre med jesu fødsel el.
Jeg er ikke kristen og har heller ikke vokst opp med et kristent innhold i julefeiringa. Har fått vite i voksen alder at min mamma er troende, hun har beholdt barnetroa, går ikke i kirken og slikt til vanlig, men gjerne i jula. Og det samme med hennes søster fikk jeg vite denne jula.

Jeg kommer til å holde på den tradisjonen, vi kommer til å feire jul slik jeg er vant til fra liten. Jula for oss handler om et avbrekk fra hverdagen, dager hvor vi bare kan kose oss sammen, bare oss to, eller med familie og venner. Samhold med mennesker vi er glade i. Vi koser oss med god mat, gjør akkurat det vi vil, spiser litt mer godis enn vanlig osv.
Også liker vi å gi hverandre gaver. Vise hverandre at vi setter pris på hverandre litt ekstra, og formidle det.
Men, vi har heldigvis klart å holde kjøpefesten på avstand, og det vil jeg også holde på.
Vi støtter heller leger uten grenser ol. ved å sette inn penger til dem og gi hverandre i gaver, og kjøpe geiter i julegaver osv. Slike ting. Vi tenker ekstra på dem som ikke har det like godt som oss.
Vi minnes også dem som ikke lenger er blandt oss ekstra mye, savnet er større i høytidene. Går på kirkegården oftere, tenner lys og tenker på dem.

Oj, det ble langt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 21:39   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Jeg slettet her pga det ikke hadde relevans i forhold til spm. - har ikke noe i tråden å gjøre (og når du har lest denne, så sletter jeg sikkert den også....).

Du kan heller trykke på "endre" istedet for "slett". Det er ikke særlig praktisk at du sletter innlegg som andre svarer på, det blir umulig å holde tråden.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:07   #28
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Jeg liker ikke hvordan julen har blitt med adventskalendre med sjokolade, gaveberg, nye juleklær, julemat og julegodter og alt for mye av alt.

Jeg skulle gjerne ha avlyst hele greia. Men familien er materialister og hadde gått amok om jula ble avlyst. Så da blir det sånn. Vi sitter og later som vi feirer nærhet og kos mens alle vet at vesle nevø Ole glatt hadde byttet vekk alle tanter mot et ekstra nintendospill.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:31   #29
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg feirer jul fordi "alle" andre gjør det.

Denne tror jeg jeg kan signere. Jeg har ikke et bevisst forhold til hvorfor jeg gjør alt jeg gjør ... Jeg burde sikkert hatt det, men orker ikke sette meg ned og tenke over det. :lat:

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:34   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Fordi det er tradisjon i vår familie.
Jeg kan i hvertfall si med 100% sikkerhet at det ikke har noenting å gjøre med jesu fødsel el.
Jeg er ikke kristen og har heller ikke vokst opp med et kristent innhold i julefeiringa. Har fått vite i voksen alder at min mamma er troende, hun har beholdt barnetroa, går ikke i kirken og slikt til vanlig, men gjerne i jula. Og det samme med hennes søster fikk jeg vite denne jula.

Jeg kommer til å holde på den tradisjonen, vi kommer til å feire jul slik jeg er vant til fra liten. Jula for oss handler om et avbrekk fra hverdagen, dager hvor vi bare kan kose oss sammen, bare oss to, eller med familie og venner. Samhold med mennesker vi er glade i. Vi koser oss med god mat, gjør akkurat det vi vil, spiser litt mer godis enn vanlig osv.
Også liker vi å gi hverandre gaver. Vise hverandre at vi setter pris på hverandre litt ekstra, og formidle det.
Men, vi har heldigvis klart å holde kjøpefesten på avstand, og det vil jeg også holde på.
Vi støtter heller leger uten grenser ol. ved å sette inn penger til dem og gi hverandre i gaver, og kjøpe geiter i julegaver osv. Slike ting. Vi tenker ekstra på dem som ikke har det like godt som oss.
Vi minnes også dem som ikke lenger er blandt oss ekstra mye, savnet er større i høytidene. Går på kirkegården oftere, tenner lys og tenker på dem.

Oj, det ble langt.

Dette kan jeg signere.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:30   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Jeg feirer fordi det er en fin "unnskyldning", eller anledning om man vil, til å feire samvær, familie, kjærlighet, lys, varme og omtanke. Jeg bryr meg ikke så mye om opphavet til vår julefeiring er "Jol" eller vintersolverv eller Jesu fødsel eller, som sannheten antagelig er, at det er en miks melom disse.

Jeg bare velger de elementene som jeg liker, og feirer med dem. Jeg er en enkel sjel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 04:19   #32
Sosing
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 12
Sosing har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Jeg trenger egentlig ikke noen unnskyldning for å feire jul. Det er koselig, det er familietreff og det er noe å se frem til i en mørk årstid, som ellers ville blitt lang og tung.

Sosing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 08:07   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg feirer fordi det er en fin "unnskyldning", eller anledning om man vil, til å feire samvær, familie, kjærlighet, lys, varme og omtanke. Jeg bryr meg ikke så mye om opphavet til vår julefeiring er "Jol" eller vintersolverv eller Jesu fødsel eller, som sannheten antagelig er, at det er en miks melom disse.

Jeg bare velger de elementene som jeg liker, og feirer med dem. Jeg er en enkel sjel.


.. og her tror jeg nok mange er i vårt samfunn, uten at det er noe galt i det egentlig. Jeg er vel mest der selv også for tiden.. Men samtidig så er jo jula "lagt opp" til å handle om Jesu fødsel, både med helligdager og som begrunnelse for feiring.

Så jeg bare gjør meg tanker rundt det, for jeg tror nok ikke så mange bruker jula til ettertanke selv om man kanskje burde det?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:13   #34
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

mens alle vet at vesle nevø Ole glatt hadde byttet vekk alle tanter mot et ekstra nintendospill.




Veldig godt sagt!

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:17   #35
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Så jeg bare gjør meg tanker rundt det, for jeg tror nok ikke så mange bruker jula til ettertanke selv om man kanskje burde det?

Burde man?
Jeg bruker jula til å slappe av og kose meg med familien min. Jeg tror ikke jeg bruker en kalori på ettertanke. I dag sitter jeg og pusler puslespill og oppsummerer året som har gått i hodet mitt, men jeg kaller ikke det "ettertanke" akkurat.

Hva er forresten ettertanke? Kanskje vi definerer det forskjellig.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:53   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Så jeg bare gjør meg tanker rundt det, for jeg tror nok ikke så mange bruker jula til ettertanke selv om man kanskje burde det?

Burde vi det? Og hva slags ettertanke burde bedrive?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:58   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Alle merkedager passer forsåvidt godt til ettertanke. Når det er jul, er det ett år siden sist det var jul, og det er ganske lett å huske tidligere juler, så da merker man på en måte ganske godt hvordan tiden går. (Det samme gjelder naturligvis bursdager, bryllupsdager etc.; det er litt av poenget med å markere dem, synes jeg.) Jeg synes ikke man "må" bruke julen eller nyttårshelgen til ettertanke, men for meg faller det ganske naturlig, om ikke annet så fordi jeg har tid til det da.

Jeg feirer ellers jul fordi jeg er vokst opp med det, og fordi folk rundt meg gjør det, og fordi det både "verdslig" og religiøst sett er en del av kulturen jeg føler at jeg hører til.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 14:03   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Med ettertanke mener jeg at vi skal tenke på det året som har gått, om de valgene vi har gjort har vært riktige - og konsekvensene av våre valg har blitt som vi trodde. Ettertanke for meg kan være noe som går på meg personlig, mine nære venner, familie og de som har det litt verre stilt enn meg, både i Norge og resten av verden.
Tror bare vi har litt godt av å "evaluere" litt i hodet vårt - og mange av oss gjør vel det i juletider?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 14:06   #39
Alma
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 19
Alma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Vi feirer julen helt uten kristen innhold (barna går i kirken med skole/barnehage)

Vi feier at solen snur, vi takker for det året har gitt oss og gleder oss over at vi går mot et nytt.
Vi feirer familien, med mat, gaver og tid.
Vi setter frem nisser, pynter juletre og bruker mye levende lys - alle skikker som er gamlere enn jesusbarnet.

(for ordens skyld så er det vel jorden som snur)

Alma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 14:21   #40
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor feirer du jul?

Har ikke noe med tråden å gjøre, men datteren sa en fin ting her før jul.

Jeg gleder meg til juleaften sa datter 10 år, "hvorfor det a" sa jeg med lettere oppgitt stemme(jeg tenkte hun skulle si gavene serru)
"
Da er hele familien sammen og vi skal sitte sammen og spise mat, og være sammen heleee kvelden" sa datter 10 år, og fikk verdens største stjerne i boka av a mor.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no