Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du kjøpt raketter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du kjøpt raketter?
Ja! 32 30,77%
Nei! 72 69,23%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 00:35   #41
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Vi har kjøpt en liten familiepakke.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:36   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Nei. I år har vi absolutt ingenting.
Jeg har forøvrig ALDRI kjøpt fyrverkeri, annet enn stjerneskudd.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:37   #43
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Niks. Vi nøyer oss med å se andres hundrelapper gå opp i røyk.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:05   #44
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Nei. Men vi har brukt 20 kr på stjerneskudd. Vi bruker aldri penger på raketter, det får naboene ta seg av.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 02:16   #45
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Nei. Verken jeg eller mannen min.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 02:28   #46
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?


Jeg er redd raketter, har alltid vært det og kommer alltid til å være det.. Pyse som jeg er
Heldigvis synes mannen min at fyrverkeri er noe sludder og vås. Så her nøyer vi oss med stjerneras.


Jeg er FOR forbud mot privatkjøp av fyrverkeri og jeg er FOR kommunalt fyrverkeri om det i det hele tatt skal være noe.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 02:59   #47
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ja, det lurer jeg på?

Selvsagt har jeg ikke det. Jeg bruker ikke penger på noe så tåpelig som potensielt farlige greier som forurenser. Makan.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 07:49   #48
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Ja.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 08:18   #49
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Niks.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 09:10   #50
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Ja, jeg kjøpte en "familiepakke", i tillegg til fakler og stjerneskudd.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 09:22   #51
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Vi kjøper aldri raketter.
Siden vi bor i blokk i et tett befolket område, er fyrverkeri uunngåelig (det har smelt og knitret utenfor her i flere dager allerede). Vi kan bare gå ut på balkongen og se fyrverkeri fra hele byen, hvis vi er interessert. Som regel er vi ikke så veldig ivrig på det heller.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 09:31   #52
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Nei.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:32   #53
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Vi har så flott utsikt over byen at vi heller står i vinduet og ser på alt de andre skyter opp. Våre unger kommer til å sove seg gjennom spetakkelet likevel, så det er liksom ingen vits i å svi av masse penger.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:33   #54
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Vi har kjøpt en liten pakke, så får været avgjøre om de blir fyrt opp...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:36   #55
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Nei, synes raketter er meningsløst - på alle måter. Det er en vanvittig sløsing med penger, som kunne vært brukt på mye mer viktige ting. Og så er det jo farlig, mange blir skadet hvert år, og er det verdt det?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:38   #56
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Ja, sendte med pappa 100 kr han skulle kjøpe fyrverkeri (kasse) fra oss for. Og 3 pakker stjerneskudd. Han og broren min har brukt litt mer penger på dette... men så liker de raketter da. (jeg liker de også da)

Har hatt endel diskusjoner om fyrverkeri i ferien. He he. Vi blir ikke helt enige. Jeg mener det egentlig er unødvendig - de mener at alle blir skuffa om ingen bruker penger på fyrverkeri, eller om alle er like snåle og gjerrige som meg, som har makssum på 100 kr på fyrverkeri (før hadde jeg 50 kr og da kjøpte jeg 10 kr fontener.).

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:44   #57
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Nei, jeg gidder ikke tenne på pengene mine.
Redd dem er jeg og, etter å ha sett flere bli skadet.
Ikke en gang et stjerneskudd i hus. De er forresten også temmelig skumle.

Vi skal nøye oss med utsikten, og skulle mye heller sett at kommunen betalte for litt fyrverkeri og at det var ulovlig for privatpersoner.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:13   #58
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Nei. Jeg håper på et forbud for privatpersoner fort som fy. At hvermannsen skal få håndtere sprengstoff (og da på en dag hvor svært mange også drikker) synes jeg er helt uhørt.

Slik jeg har forstått det følges reglementet rundt fyrverkeri lite opp. (Unntatt rundt salgssituasjonen/brannfaren.) Hvor er politiet/brannvesenet? Jeg har aldri noen sinne lest eller hørt om noen som er straffet i forbindelse med brudd på regler rundt fyrverkeriopptenning. Rundt her jeg bor flyr småunger og fyrer opp hele døgnet i uka før nyttårsaften. Man kan faktisk risikere opp til tre måneders fengsel dersom man gir raketter til barn! På nyttårsaften er det vel omtrent 98% som er alkoholpåvirket i forbindelse med bruk av fyrverkeri. Når man ser på konsekvensene av fyrverkeri (personskader, brann, forurensing, redde mennesker og dyr) synes jeg ikke det veier opp for det estetisk flotte.

For de som er interessert finnes en del statistikk/info/regler rundt fyrverkeri her: http://www.dbe.no/infogroup.asp?info...mework=normalt

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:25   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Stemte feil!

NEI har ikke kjøpt raketter - men trykket ja

Har ikke kjøpt stjerneskudd en gang. Orker faktisk ikke. Er jo ikke snø en gang heller... Kjøpte ikke raketter i fjor heller vi.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:27   #60
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Leste i Stjørdalens Blad at det sendes opp raketter for 2,5 mill kun i Trøndelag!!! *sjokkert*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no