Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 11:21   #1
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

I går kom jeg over den meget treffende kronikk i Dagbladets Magasinet. Kort fortalt så omhandler den nyttårsaftens evige jakt etter den perfekte festen.

Der hvor julaften er vår årlige demonstrasjon av lun familielykke, eller det motsatte. Julekvelden er varm, nær og lukket. Nyttårsaften derimot, er champangne, stiletthæler og fest med mange mennesker. Å tilbringe kvelden alene med en bok, bikkja eller tv, er toppen-bunnen av soslial mislykkethet

Jeg kjenner meg igjen, kronikken treffer følelsene mine. Siden jeg var 14 år har jeg vel vært en av disse som evig har vært på jakt etter den perfekte nyttårsfesten. Før jeg fikk mann og barn handlet nyttårsaften om å finne de perfekte festene, med de rette folkene- sprit og champagne, utagerende dansing, fantastiske kjoler og perfekt hår og sminke. Men med jobb, barn og mann blir det mindre dansing. Nyttårsidealet er nå kvalitetesfesten, selskap med NÆRE venner med barn på nøyaktig samme alder. Langbord, pinnekjøtt og pølser, rødvin og cola. De voksene oppsummerer og ler høyt, barna løper til de stuper. Stråleglansen ligger over den lange bitende kalde natte, og rakettene flyr høyt til værs!

Men har du slike fester? Ikke jeg... hvor blir vennene av? Er jeg mislykket fordi jeg ikke er invitert til en eneste slik fest? Jeg er faktisk ikke invitert til en eneste fest i år . Forbanna vellykkethet.. ja. alle er så forbannet vellykkede uten om meg. For det er jo slik at dine venner viser hvem du er. En superkul stor vennegjeng viser at du er sosialt attraktiv og veltilpasset. Få venner tyder på at noe er feil med deg.

Vel i år har jeg lagt hele nyttårsfest tyraniet bak meg. Ingen fest i år - som i fjor! I Fjor var det kanskje litt tyngre, men i år går det forbausende lett og jeg føler meg ikke sosialmislykket og venneløs (enda i hvertfall for kvelden er jo enda ung ). Vi har leid inn 2 videofilemer og kalkunbrystet ligger til langtidsteking i ovnen. Champangne flaska ligger i kjøleskapet og alt ligger til rette for en rolig nyttårsfeireing hjemme.

GOD NYTT ÅR!
Klem fra en i år ikke fult så vellykket Mica

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:24   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Etter maange år med kun "nedturer" på nyttårsfester har vi i de siste året fokusert på gode venner og god mat
Og kutta ut den ultimate FESTEN.

Men er heller ikke blitt invitert til noen fest da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:26   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Vi har blitt bedt bort i år men valgt å bli hjemme og ha besøk isteden.

Da vi har hund og to katter som ikke er så glad i smellene fra rakettene og da liker jeg å være hjemme sammen med de.

Når jeg sitter og tenker etter så er det mange år siden jeg har vært borte på nyttår må komme av at jeg trives best hjemme på slike dager med besøk hos oss og stille og rolige former.


Sist redigert av Tinka : 31-12-06 kl 12:10.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:29   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Godt nytt år. Det er hardt å bli voksen.

Som singel og/eller barnløsn er vel den perfekte festen et must, men når en får familie, så endrer vel de fleste verdier seg endel.
Første året når poden var 3-4 uker gammel hadde vi ham med på fest til min bror som for første år var blitt pappa også (fire mndr før), og den festen ble vel den roligste noensinne i hans liv, og også den siste "tradisjonelle" nyttårsfesten hans (og min).

Nå koser vi oss med hypre unger og snop og sånn i stedet. Mye koseligere.

I år skal vi ha et vennepar som er foreldrene til bestevenninnen til poden på middagsbesøk, så skal vi opp til dem etterpå og være resten av kvelden for de bor mye bedre til for å se raketter (vi har god utsikt, men gatelys, men de bor på en gammel gård hvor vi kan få det helt mørkt og løpe rundt med lommelykt og sånn. Kjempegøy for ungene).

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:31   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Dette var kanskje viktig da jeg var yngre, men generelt er ikke nyttårsaften, eller nyttårsfesten viktigere enn andre kvelder og fester.

I år var vi vært skikkelig late, og belaget oss på å bare være hjemme. Vi har en liten gutt som fortsatt ikke skjønner noe av dette.
Dette halvåret har vært hektisk, og julen spesielt. (Vi reiser alltid bort i jula) Ville bare være hjemme og slappe av, for det blir 30-års dag neste helg. I tillegg er jeg i utrykningsberedskap for venninna mi som snart skal føde.

Men følte oss litt for sløve, og har nå invitert noen venner i siste liten. (Visste de ikke ville langt bort, da de har små barn, og er fødeklar når som helst). SÅ nå blir det en rolig kveld med venner i stedet.

Men ikke fullt så rolig i forkant, for her må det ryddes og vaskes. Og så må vi forberede maten. Lammestek. Mmmm.
.
Godt nyttår!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:34   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Jeg må le , - det er som jeg skulle skrevet det selv

Jakten på festen er over,- men nå er det vennekvelden med barn som er ideealet.

Vi blir alene i kveld også - skål!


Men vi er i en fase der man har unger i litt forskjellig alder i vennekretsen, eller man har ikke barn,- så tror det går noen år før vi er i den fasen (med unger som springer rundt beina på oss ol.)...

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:03   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Vi har også vært late i år. Hadde en invitasjon til noen venner som bor et stykke unna, som vi takket nei til pga at de har hunder som mannen min reagerer allergisk på, så kombinasjonen mange timer og litt alkohol er ikke helt ypperlig på ham.

Jeg prøvde forresten å høre med deg om dere hadde noen planer da jeg snakket med deg på msn her om dagen, men du datt jo ut hele tida, så kanskje du ikke fikk med deg hintene mine? Jeg hadde nemlig likt å hatt dere på nyttårsbesøk. Og vi har nok mat så det er bare å ta turen om dere orker reise helt på andre siden av byen. Vi får et nabopar på besøk med en gutt på storebrors alder, men vi har masse mat, og regner egentlig med å spise kalkun resten av uka framover...

Og dette er absolutt ikke noen i siste liten medlidenhetsinvitasjon altså!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:09   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Den perfekte festen sluttet jeg å jakte på da jeg fikk barn. Når jeg tenker meg om, så har jeg egentlig ikke vært på jakt etter den perfekte festen mer enn 1 gang - da jeg var 17. Og jeg havnet på den også, men dreit meg litt ut.

Etter det har vi feiret nyttår med gode venner, stort sett de samme. Vi startet ut med i overkant av 20 venner, og etterhvert har det naturlig nok gått over til å være hele familier som blir invitert. Iår er første året vi skal være hjemme uten å ha mye besøk. Vi orker ikke styret og stresset, og lager heller en god middag her. Vi får en god venn på besøk, og det skal bli veldig hyggelig! Vi stiller i finstas og han har med champagne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:12   #9
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Her blir det feiring hos svigers som vanlig. Hvor mange vi er der varierer fra år til år. I kveld blir vi "bare" 8 stk. Vennene til min mann pleier å ha fest, men vi har takket nei hvert år. Syns det er kos å være borte hos svigers jeg.

Jeg husker godt jakten på den perfekte fest fra mine single dager. Husker alltid at vi valgte feil fest...

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:22   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Nyttårsaften er et av mange eksempel på en dag, og en situasjon, hvor jeg er veldig taknemlig for at jeg ikke lenger er 16.

Vi tilbringer kvelden hos et vennepar med (jevnaldrende) barn og (det som i allefall pleier å være) god mat

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:26   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Nyttårsaften er et av mange eksempel på en dag, og en situasjon, hvor jeg er veldig taknemlig for at jeg ikke lenger er 16.

Vi tilbringer kvelden hos et vennepar med (jevnaldrende) barn og (det som i allefall pleier å være) god mat

Jeg og mine to søstre med barn/menn skal også møtes
Spise elgsteik og kanskje spille noen spill?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:38   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Jeg har aldri sett poenget med å ta på seg gallakjole for å dra på nyttårs fylleparty og stå ute i minus 20 garder å fryse ihjel når man skal skyte opprakettene *ler*

Sist jeg var på fest på nyttårsaften er 5 år siden. Siste årene har vi spist middag hos svigers eller mamma og pappa for så å slappet av å tatt det helt rolig hjemme. Sett på tv, drukket pepsi max og spit potetgull hehe. Som oftest har faktisk mann vært på enten ettermiddags skift eller nattskift på nyttårsaften. År er første gang han har fri på 5 år
Vi har ingen venner som vi omgåes daglig som har små barn, enda. Men kommer 2 etter jul, så neste år satser jeg på å ha nyttårs kaos middag med en 4 åring og 3 små på 5-8 mnd *ler*


Godt nytt år

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 31-12-06 kl 12:57.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:40   #13
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Følte meg veldig igjen i hovedinnleggers dilemma.Som om jeg skulle skrevet det selv.Vi er også nyinnflyttet på nytt sted,så har ingen venner her.Men vi skal feire med svigers,Blir nok koselig det også.Men kanskje litt stusselig for ungene,det er dem jeg synes det er verst for.Men de reagerer nok ikke på det selv.Tidligere år har vi alltid være en gjeng på 8 voksne og 9 barn.Litt trist at vi ikke er med på det lenger,men slik er livet.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:49   #14
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Jeg er ikke veldig fest-menneske, så jeg har vel aldri vært på utkikk etter den ultimate fest. Men jeg ville veldig gjerne hatt venner å feira den med!

Slik det har blitt nå har jeg og ungene vært hos mamma og pappa med familie og feira nyttårsaften mens mannen har vært på jobb. Masse deilig god mat og drikke og mye godt samvær med familien. Det er veldig koselig, men jeg kunne godt tenkt meg å feire dagen med gode venner også.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:03   #15
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Vi har også vært late i år. Hadde en invitasjon til noen venner som bor et stykke unna, som vi takket nei til pga at de har hunder som mannen min reagerer allergisk på, så kombinasjonen mange timer og litt alkohol er ikke helt ypperlig på ham.

Jeg prøvde forresten å høre med deg om dere hadde noen planer da jeg snakket med deg på msn her om dagen, men du datt jo ut hele tida, så kanskje du ikke fikk med deg hintene mine? Jeg hadde nemlig likt å hatt dere på nyttårsbesøk. Og vi har nok mat så det er bare å ta turen om dere orker reise helt på andre siden av byen. Vi får et nabopar på besøk med en gutt på storebrors alder, men vi har masse mat, og regner egentlig med å spise kalkun resten av uka framover...

Og dette er absolutt ikke noen i siste liten medlidenhetsinvitasjon altså!

Fikk jeg absolutt ikke med meg altså - og jeg hadde med glede tatt turen bort med mann og barn, hadde jeg fått det med meg litt før

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:19   #16
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Treffende beskrivelse!

Jeg har vært på den perfekte nyttårsfesten en gang. Men da var visst ikke jeg helt perfekt - jeg fikk iallefall ikke med meg en eneste rakett.

I år feirer vi med en familie til, som har barn på samme alder som våre. Vi bor så fint til, og ser en hel by fra vinduet. Da trenger vi ikke kjøpe så mange raketter selv, men nøyer oss med å bivåne galskapen.

Vi skal selvsagt ha pølser og Cola, og muligens litt rødvin.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:50   #17
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Jeg har vel egentlig aldri vært på jakt etter den festen med de riktige menneskene. FOr meg har en fest med mine venner vært det viktigste hele tiden.
Etter at jeg har fått barn har det vært fokuset da også.
Men har fint klart meg uten festen og heller hatt en rolig feiring hjemme også.

I endel år nå har vi vært en nabogjeng som har feiret sammen. Det startet når hun ene flyttet herfra (men de harkomme tilbake). Gjengen har blitt utvidet til et par til. Nå er de andre i slekt, siden de er søsken med partnere (2 brødre og en søster), vi er de eneste som ikke er i slekt med noen.
Så i år skal vi gå til nærmeste nabo og der blir vi 8 voksne og 8 barn.
(4 av ungene leer på verandaen vår nå, men to av de er mine da)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:53   #18
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Leste også kronikken og den var veldig treffende, selv om jeg vel egentlig aldri har jaktet så voldsomt på perfekte fester. Mannen og jeg har vært sammen siden 1991 og har stått for mange nyttårssammenkomster på hytta til svigers siden da, eller hjemme hos oss. Også etter at vi fikk vårt første barn dro vi dit, og da var hun hos besteforeldre.
Men de siste årene har vi hatt det langt roligere, fått en invitasjon til fest i ny og ne, med barn, og det har vært koselig. I år skal vi ha et vennepar på besøk med en gutt som er et halvår yngre enn T. Det gleder vi oss masse til De skal overnatte til i morgen, så da blir det laaang frokost.

Jeg har funnet ut at jeg trives best med rolige sammenkomster og gode samtaler framfor hektiske og masete fester. Tror jeg fint kunne klart å feire nyttårsaften bare med min kjære også (når den tid kommer )

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 18:37   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg er ikke veldig fest-menneske, så jeg har vel aldri vært på utkikk etter den ultimate fest. Men jeg ville veldig gjerne hatt venner å feira den med!

Slik det har blitt nå har jeg og ungene vært hos mamma og pappa med familie og feira nyttårsaften mens mannen har vært på jobb. Masse deilig god mat og drikke og mye godt samvær med familien. Det er veldig koselig, men jeg kunne godt tenkt meg å feire dagen med gode venner også.

Kjære vennen. Vi er her nyttårsaften vi. Kom og feir med oss neste gang da vel.

I år er vi bare oss fem. Orker ikke farte mye rundt med lillemann på slep, og kjenner vel heller ikke så mange som det er naturlig å nyttårsfeste sammen med. Vi har litt raketter og noen pakker stjerneskudd. Med god middag og jungle-party på playstation har vi i hvert fall til nå hatt en skikkelig koselig kveld. Tenker det blir en runde svarteper med sot på nesa så snart gutta har sett energikampen.

Tidligere har jeg vært litt vemodig når nyttårsaften har nermet seg. Har ikke noen stor omgangskrets, og de store nyttårsfestene er det lenge siden jeg har vært med på. Men når jeg tenker etter har jeg heller ikke vært komfortabel på slike fester. Like vel kommer en liten mislykketfølelse når nesten alle jeg kjenner skal feire med venner og jeg selv ikke har noen å feire med. Alternativet for oss i år er å feire med foreldrene og besteforeldrene mine, og det ble nesten mer stusselig enn ikke å skulle være på vennefest.

Jaja, i år har vi i hvert fall en nyttårskveld vi trives med. Godt nyttår til alle her!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 18:42   #20
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Kjære vennen. Vi er her nyttårsaften vi. Kom og feir med oss neste gang da vel.

Tidligere har jeg vært litt vemodig når nyttårsaften har nermet seg. Har ikke noen stor omgangskrets, og de store nyttårsfestene er det lenge siden jeg har vært med på. Men når jeg tenker etter har jeg heller ikke vært komfortabel på slike fester. Like vel kommer en liten mislykketfølelse når nesten alle jeg kjenner skal feire med venner og jeg selv ikke har noen å feire med. Alternativet for oss i år er å feire med foreldrene og besteforeldrene mine, og det ble nesten mer stusselig enn ikke å skulle være på vennefest.

Her beskriver du nettopp det jeg også føler ja .

Derfor sier jeg: neste nyttårsaften feirer vi sammen om det passer sånn. Da lager vi oss en skikkelig vennefest som alle vil misunne...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no