Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dette uhøflig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-07, 10:00   #1
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Er dette uhøflig?

Synes dere at det er uhøflig å sitte og strikke under pakkeåpningsseansen på julaften?

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:03   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Hmmmm....
Det er vel litt avhengig av hvilke andre gjester som er tilstede, og om vedkommede er helt oppslukt av strikkingen....
Synes vel at det uansett ikke passer seg helt, nei!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:04   #3
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Nei... det synes jeg ikke. Pakkene vanligvis pleier mest å være til barna uannset!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:04   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Er det?
I utgangspunktet blir jeg ikke fornærmet over at noen strikker, forutsatt at de kan det, og bare gjør det på autopilot.

Bare en venninne jeg har som alltid strikker veldig upassende, som på bar eller nyttårsfest, det virker litt som om hun vil demonstrere at det som foregår er dønn kjedelig og uinteressant. Det synes jeg er uhøflig.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:04   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Har man tid til det da?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:10   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Synes dere at det er uhøflig å sitte og strikke under pakkeåpningsseansen på julaften?

Nei. Synes du?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:13   #7
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei. Synes du?

Jeg syntes at julegjesten virket litt fraværende og uinteressert i oss andre, ja. Derfor virket det litt uhøflig på meg. Jeg sa ikke fra, tenkte det var nok at jeg var sur og grinete (les: hormonell og sliten ), om ikke andre skulle bli det også.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:14   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Kanskje det var en julegave som ikke var blitt ferdig - hehe

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:18   #9
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

I utgangspunktet så synes jeg ikke det er uhøflig å strikke under pakkeåpninga, nei.
Vet du hvorfor gjesten strikket?

Har et ganske avslappa forhold til pakkeåpning, jeg, og synes ikke at alle må se hva alle får hele tiden. Det er rett og slett umulig noen ganger (feks nå sist da vi var 5 unger og 5 voksne...)

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:19   #10
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

I utgangspunktet synes jeg pakkeåpningen er noe som alle bør ta del i. Ser for meg at hvis voksne sender ut signaler om likegyldighet vil det kunne smitte over på barna. Jeg kunne aldri gjort det selv (muligens fordi jeg ikke KAN strikke ), uansett om jeg hadde egne barn til stede eller ikke.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:19   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Nei det synes jeg ikke. I allefall ikke hvis man løfter blikket i ny og ne for å bifalle det de andre pakker opp.

At stefaren min gikk opp i stua i etasjen over for å se på TV derimot, når han gikk ut fra at han hadde fått alle sine pakker, synes jeg var uhøflig. Særlig ettersom min mor hadde en ekstra overraskelse til ham, som hun gledet seg til å gi, og jeg så at hun ble lei seg. Man går ikke midt under pakkeåpninga.

Han burde heller ha strikket.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:22   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg syntes at julegjesten virket litt fraværende og uinteressert i oss andre, ja. Derfor virket det litt uhøflig på meg. Jeg sa ikke fra, tenkte det var nok at jeg var sur og grinete (les: hormonell og sliten ), om ikke andre skulle bli det også.

Jeg tror veldig gjerne du har rett.
Hvis gjesten virker litt uinteressert fra før, og SÅ tar fram strikketøyet, så kan det lett oppfattes som en liten demonstrasjon. Det er uhøflig, og unødvendig på julaften.

Er dette en person som absolutt alltid strikker, så kan han/hun jo forsvares litt med det.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:23   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg syntes at julegjesten virket litt fraværende og uinteressert i oss andre, ja. Derfor virket det litt uhøflig på meg.

Det varierer nok ganske mye hvor fraværende man virker når man strikker. Jeg er f.eks. ikke særlig flink til å strikke, og må konsentrere meg ganske mye om strikkingen, så da ville jeg nok ikke virket særlig interessert i annet som foregikk rundt meg. Men moren min (og mormoren min, da hun levde) er fullt i stand til å være mentalt til stede selv om hun strikker, så jeg ville ikke opplevd det som uhøflig om hun strikket i en slik sammenheng.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:31   #14
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Personen er flink til å strikke. Faktisk så strikker hun så mye at hun ikke hjalp særlig mye til med forberedelsene til julemiddagen. Og jeg innser jo at det er her mye av min irritasjon ligger - muligens litt usaklig - når jeg står med kynnere og dekker bordet mens andre slapper av hele dagen. Derfor ønsket jeg å høre deres mening om saken, og finne ut om jeg overreagerer eler ikke.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:32   #15
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Personen er flink til å strikke. Faktisk så strikker hun så mye at hun ikke hjalp særlig mye til med forberedelsene til julemiddagen. Og jeg innser jo at det er her mye av min irritasjon ligger - muligens litt usaklig - når jeg står med kynnere og dekker bordet mens andre slapper av hele dagen.

Det er da mye verre enn å strikke under pakkeåpningen, fytti.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:33   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Julaften er kanskje kvelden for å legge hobbyer til sides og være mer delaktig i det som skjer rundt en. Synes kanskje ikke at det er direkte uhøflig, men unødvendig er det. Spesielt hvis hun i stedet for å hjelpe til litt, bare strikker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:33   #17
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Synes mannen og familien din kunne ha hjulpet deg mer jeg. Ihvertfall mannen /kjæreste/samboeren din.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:33   #18
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Jeg syns det virker litt uhøflig ut ja, men skjønner fristelsen. Jeg er svært glad i å strikke selv. Jeg føler at om jeg hadde sittet og strikket mens barna pakket opp så hadde jeg ikke vært helt tilstede for dem. Det er lettere å glede seg med dem når man ikke strikker.

Jeg kan strikke og gjøre annet samtidig. Jeg er som en strikkemaskin....så oppmerksomheten hadde vært mot barna, men det blir ikke helt greit likevel...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:34   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Personen er flink til å strikke. Faktisk så strikker hun så mye at hun ikke hjalp særlig mye til med forberedelsene til julemiddagen. Og jeg innser jo at det er her mye av min irritasjon ligger - muligens litt usaklig - når jeg står med kynnere og dekker bordet mens andre slapper av hele dagen. Derfor ønsket jeg å høre deres mening om saken, og finne ut om jeg overreagerer eler ikke.

Da forstår jeg bedre at du er irritert. Akkurat pakkeåpningen er vel bare kos for de fleste, og ikke noe man trenger å ha strenge regler om - men å bare sitte og strikke hele dagen når det er mye som skal gjøres, det synes jeg er uhøflig, ja. Ba du om hjelp, forresten?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:36   #20
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette uhøflig?

Trodde nå at det var selskreven regel jeg. Hjelpe til når det er fest. Og ikke minst når ei er gravid så kan man da ikek forvente at hun skal stelle til stand alt helt alene!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no