Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

"Journalistikk"?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 20:53   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Journalistikk"?

Hva er det for slags søppeljournalist når det ramses opp hva folk i et kommentarfelt, eller typisk et-eller-annet mammaforum, mener?

F.eks. dette: http://www.aftenposten.no/familie-og...l#.Uf_uJ5Ivk_A

Dette er da ikke journalistikk?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 21:19   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Ikke uvanlig det. Skriver man noe åpent så må man nok rett og slett regne med at sånt kan skje.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 21:33   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Jeg synes nivået på artikler i de fleste nettmagasin er begredelig. Man skulle jo tro at de krevde noe av journalistene sine, men det ser ikke slik ut.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 21:35   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Nei men så er det vel ikke akkurat journalistikk hva Trude Mostue mener sånn i utgangspunktet, heller

Agurk

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 21:36   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Tja, en journalist som også har skrevet dette informative, velskrevne kunststykket.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e#.Uf_-cKUVrzI

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:13   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, en journalist som også har skrevet dette informative, velskrevne kunststykket.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e#.Uf_-cKUVrzI

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:24   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, en journalist som også har skrevet dette informative, velskrevne kunststykket.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e#.Uf_-cKUVrzI

Samme journalist, faktisk.
Hvilket kan få en til å tro at det faktisk er håp i hengende snøre ...

Jeg tror nettavisene sparer de ordentlige artiklene til betal-sidene sine, og så strør de om seg med driten/det tabloide stoffet på de andre sidene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:27   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Jepp, jeg googlet henne. Jeg pleier å håpe "ferievikar" når jeg leser slikt. Litt som overskriften Aftenposten slo til med her en dag: "Varmen gir boom for issalget!"

No shit!

Og ingressen på en eller annen sak, "Dronning Elizabeth er trolig rørt over navnet den nye prinsen har fått".

Jeg tror jeg skal bli journalist. "Jens Stoltenberg er nesten helt sikkert fan av Kaizers Orchestra!" "Mette Marit synes kanskje at pels er fint!" "Det KAN hende renten går opp!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:39   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ikke uvanlig det. Skriver man noe åpent så må man nok rett og slett regne med at sånt kan skje.

Ja, det er ikke det jeg reagerer på. Jeg får bare veldig koke-suppe-på-spiker-assosiasjon, å skrive artikkel utfra kommentarer.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:39   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jepp, jeg googlet henne. Jeg pleier å håpe "ferievikar" når jeg leser slikt. Litt som overskriften Aftenposten slo til med her en dag: "Varmen gir boom for issalget!"

No shit!

Og ingressen på en eller annen sak, "Dronning Elizabeth er trolig rørt over navnet den nye prinsen har fått".

Jeg tror jeg skal bli journalist. "Jens Stoltenberg er nesten helt sikkert fan av Kaizers Orchestra!" "Mette Marit synes kanskje at pels er fint!" "Det KAN hende renten går opp!"

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:51   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

- Journalister bedriver makkverk
Lesere mener ferievikarjournalister selv har startet begynnelsen på slutten av seriøs journalistikk når hele artikler baseres utelukkende på lesernes kommentarer.

Les mer i Aftenposten i morgen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:00   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, det er ikke det jeg reagerer på. Jeg får bare veldig koke-suppe-på-spiker-assosiasjon, å skrive artikkel utfra kommentarer.

Ja, det er sant. Samtidig så regner jeg med at slike artikler gir masse klikk. Jeg kjenner mange journalister som gremmes over å måtte både skrive og lese sånt, men ofte er det dessverre hva leserne klikker på som bestemmer hva som legges på nettavisene, ikke seriøsiteten på artiklene.
Ergo er vi leserne med på å øke all møkka dessverre...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 09:08   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

De fleste journalister er jo underlagt en redaksjon og har visse føringer på hva man skriver, det er jo ikke bare oppkok fra sene nattetimer på puben i skoleferien. Jeg synes også artikler på nett er økende makkverk, derfor leser jeg kun hendelsesnyheter der. Takke meg til papiravisa (selv om juli ikke nødvendigvis er noen høydare der heller).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 10:00   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

- Journalister bedriver makkverk
Lesere mener ferievikarjournalister selv har startet begynnelsen på slutten av seriøs journalistikk når hele artikler baseres utelukkende på lesernes kommentarer.

Les mer i Aftenposten i morgen.

En som kaller seg Storm beskriver det som "søppeljournalistikk", mens Miley beskriver nivået som "begredelig".

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 19:42   #15
Mammatiltre
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 15
Mammatiltre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Journalistikk"?

Kommentarfelt bør ikke være anonyme, og de bør ikke siteres. Det er for useriøst.

Mammatiltre er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no