Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-15, 19:43   #41
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Se Facebook-gruppen Dråpen i havet.

De samler inn bæreseler til Lesvos der flyktningene må gå 70 km over øyen med barna i armene. Det er tungt, fryktelig tungt. Har du barneseler gå inn der for mer informasjon.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 19:48   #42
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Norge er ikke stort. Den som organiserer det jeg skrev om over her ser ut å være en dame jeg har hatt mye kontakt med på meldinger på FB ettersom vi er på samme hønsesider. Vi skaffet høns samtidig så vi har gitt hverandre råd osv. Jeg har spurt henne direkte om det er noe annet som trengs.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 21:09   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Bransjeinnsamlingen i dag var veldig vellykket! Den store Sprinteren ble fylt opp tre ganger, masse klær, hygieneartikler, leker, engelske bøker, snop, frukt, i det hele tatt. Tommel opp!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 21:11   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Bra Mave! Jeg rakk ikke innom, vær, jobb og alt hindret meg. Jeg sparer det jeg har funnet frem, plusser på med vintertøyet som ble for lite til Hiawata i fjor og setter det klart til et run litt senere i høst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 21:19   #45
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Så bra!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 21:24   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Bra Mave! Jeg rakk ikke innom, vær, jobb og alt hindret meg. Jeg sparer det jeg har funnet frem, plusser på med vintertøyet som ble for lite til Hiawata i fjor og setter det klart til et run litt senere i høst.

Vi lager et mellomlager/dropoff på kontoret, og satser på et par turer i måneden for å levere donasjoner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 21:25   #47
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Si i fra om jeg kan levere ting til dere, Maverick

Her kan dere lese mer om det jeg skrev om over: http://www.p4.no/story.aspx?id=627176

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 21:27   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Skal finne ut hvordan vi gjør det i praksis, så poster jeg her også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 13:35   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Her er en oversikt over hva som trengs rundt om flere steder i landet: https://rwtnfaq.wordpress.com/faq-hv...ov-ved-mottak/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 14:17   #50
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her er en oversikt over hva som trengs rundt om flere steder i landet: https://rwtnfaq.wordpress.com/faq-hv...ov-ved-mottak/

Den var bra!

Der står det:

Sitat:

3. september 2015, kl. 19:00 – 22:00

Hagegata 22, 0653 Oslo, Norge

03.09.15 Innsamling av klær og utstyr på Tøyen Kl 19-21. Fr a klokken 21-22 er det sjauing og sortering. De som vil jobbe frivillig med dette er velkomne til det. Lokalet ligger i en kjeller på Tøyen Torg, ad resse Hagegata 22. Men inngangen er nede ved Coop, rett på andre siden av «gaten» og litt til høyre når du står med ryggen til inngangen til Coop.

Jeg har bagasjerommet fullt så jeg skal se om jeg kan komme meg dit i kveld.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 15:09   #51
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Her inne på fp har vi jo hatt #24SOG, innsamling til Redd Barna i forbindelse med julen. Er det noe vi kan gjøre nå for å hjelpe?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 16:10   #52
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Den var bra!

Der står det:

Jeg har bagasjerommet fullt så jeg skal se om jeg kan komme meg dit i kveld.

De som organiserer på Tøyen har bedt om at man ikke leverer mer akkurat nå, men venter noen uker dersom man har muligheten til det. Det kom inn så mye i går at det begynner å bli fullt på det de har av lagringskapasitet.

De tar i mot om man ikke har mulighet til å vente, da.

(jf. Facebookgruppene Refugees Welcome to Norway/Oslo).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 21:39   #53
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Her inne på fp har vi jo hatt #24SOG, innsamling til Redd Barna i forbindelse med julen. Er det noe vi kan gjøre nå for å hjelpe?

Tror du at folk betaler inn mer om vi skaper en konto som så overføres samlet? Vi kan betale inn direkte til f.eks. dråpen i havet 1208.19.03636. Jeg har konto som ikke brukes om vi skal gjøre noe i fellesskap.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 21:43   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Jeg syns det er kjempefint med aksjoner som dråpen i havet, men om det er snakk om å donere penger så er de store hjelpeorganisasjonene ofte mye mer effektive, og får mer ut av hver krone. Jeg har donert ekstra til Flyktninghjelpen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 21:48   #55
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Ja, de er jo uten tvil mye mer profesjonelle, men det er kanskje flere som får lønn der. Jeg er med uansett, men vet ikke om vi bør gjøre noe i felleskap eller ikke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 21:52   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Jeg tenker det viktigste nå er at vi både donerer penger til ulike hjelpeorganisasjoner og hjelper til der vi kan ellers. Jeg har ikke behov for en ekstra innsamlingsaksjon på FP, men syns godt vi kan gjøre som vi pleier før jul. Det ble jo litt halvveis i fjor, men kanskje dette kan få opp motivasjonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 21:54   #57
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Mange små frivillige grasrot-NGO'er veltes når de blir for store. Jeg har mest tro til de store, de favner bredt, langt og effektivt. Har delt pengene mine mellom Redd Barna, Røde Kors og Dråpen.

(Digresjon: når jeg leser på de mange frivillige sidene vedrørende situasjonen her i landet nå for tiden, er de i en viss grad preget av gode tanker og god vilje, men innholdet preges også av manglende kunnskap, dobbelt-arbeid og overkjøring av tilbud som eksisterer allerede. Man trenger ikke finne opp hjulet på nytt heller)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 22:05   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Her har vi en god del klær, vintersko, fotballsko, vinterklær osv, så nå skal jeg gå skikkelig grundig gjennom, sortere og merke og så vente på klarsignal på at man klarer å håndtere mer.

Skiutstyr er kanskje litt prematurt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 22:10   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Jeg meldte meg som flyktningeguide i dag. Jeg skal gå gjennom alt av tøy, spesielt mannens klær og sko.

Jeg bare tenker på hva jeg hadde trengt når jeg sto der med barna og absolutt ingenting annet: bleier, stellekrem, våtservietter, skiftetøy, flasker, bæretøy...Stakkars mammaer, stakkars pappaer, stakkars barn! Og stakkars, ynkelige oss, om vi ikke gjør det vi kan.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 23:21   #60
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg meldte meg som flyktningeguide i dag. Jeg skal gå gjennom alt av tøy, spesielt mannens klær og sko.

Jeg bare tenker på hva jeg hadde trengt når jeg sto der med barna og absolutt ingenting annet: bleier, stellekrem, våtservietter, skiftetøy, flasker, bæretøy...Stakkars mammaer, stakkars pappaer, stakkars barn! Og stakkars, ynkelige oss, om vi ikke gjør det vi kan.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no