Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-12, 22:08   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Ja, det lurer jeg altså på i dag. Det er 10-12 grader her, regn i bøtter og spann. Hva bruker deres barn i bhg for tiden? Ser både vår/høstdresser og vinterdresser hos oss. I dag hadde flere fått nye cherrox. Vanskelig å kle barna nå synes jeg, er litt sånn midt mellom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:12   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Når det er regn så bruker iallefall min regntøy.
Vi har hatt noen dager med strålende høstvær, og da har ungene brukt alt fra høstdresser til vinterdresser. Min sønn bruker jakke og en utebukse på disse dagene. Jeg syns det er altfor tidlig å ta fram vinterdressen når det enn så lenge ikke er kuldegrader.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:14   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Min barnehagegutt bruker skalldress fra POP med fleece under. Han har alltid ull på innerst nå. På beina har han enten joggesko eller dock boots.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:17   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

I dag hadde han på bomullslue, ulljakke, regntøy og gummistøvler da jeg henta. Bare tynn strømpebukse oppi. Han var litt kald på beina, jeg hadde antakelig tatt på tynn Reimadress oppå innetøyet, tynn ullsokk og Goretexsko sjøl. Han har alt det også tilgjengelig i barnehagen, det er litt avhengig av hvem som kler på hva det blir, har jeg inntrykk av...

I går var det ganske tørt og solskinn, da hadde han olabukse, Goretexsko, ulljakke og bomullslue da jeg henta ham, og da var han passe varm.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:19   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vi kler på småttisene ull/fleecegenser og tynndress. De varme klarer seg med ett lag på kroppens underdel, mens noen av de frosne får enten strømpebukse under buksa eller ullbukse utenpå buksa. Lue og tynne votter nå som det er under 5 grader på morgenen. Overgangssko dersom de har, ellers blir det mye ullsokker og støvler siden det er en del dammer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:25   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vi har stort sett hatt tynn ull / ull-silke innerst nå i det siste, med bukse/kjole/genser til, og da tror jeg de tar dressen hennes utenpå (skalldress fra NameIt). Vi har også liggende ull-mellomlagstøy i barnehagen som de kan ta på hvis det er kaldere dager. Vinterdressen har vi ikke tatt i bruk enda. Når det regner, bruker de regntøyet. På føttene har hun enten Ecoo-sko i skinn eller Reflex-støvler som er vanntette og forede. Hun er 15 måneder.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:33   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

På avdelingen til Lillebror bruker de bare jakke. Ped.leder synes at jeg er supersær som insisterer på at Lillebror skal ha på tynn dress nå. Det er såpass fuktig ute at klærne blir veldig skitne, men det mente hun at jeg ikke skulle bry meg om og at det var for varmt med tynn dress. Jaja, han hadde den på i går i det minste. I dag antar jeg at det var regntøy/skallklær som ble brukt ettersom det regnet.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:40   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Tynn ull innerst. Mellomlag i fleece. Uforet dress/regntøy. Overgangssko/støvler. Tynn lue.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:48   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vi har ikke begynt med strømpebukse enda, men det er nok ikke lenge til det blir nødvendig. Han har i alle fall både tynn ulljakke og tykk ullgenser i bhg, tynne votter og lue.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:50   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Jeg synes dette været er så vanskelig. Det er gjerne 4-5 grader om morgenen og da vil jeg kle henne med ull innerst, men når jeg henter henne i bhg så er det gjerne blitt 13-14 grader. For noen uker siden da det regnet en del og var sur vind kledde jeg henne i ull og fleece, men nå så kler jeg henne i "vanlige" klær om det er klart vær/sol. Ute har hun på skallklær fra HH og Gore-tex sko. Jeg ser de i bhg er glade i å sende barna ut med støvler selv om det ikke regner så de er jeg noe fristet til å ta med hjem... Noen dager når jeg henter henne har de tatt av henne bomullsklærne og på med en tynn ulldress, trengs om sola ikke titter frem, men det har holdt at hun har hatt på bomullstrømpebukse på om dagene og ikke ullundertøy.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:55   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Luvi: Ja, det er ikke lett å kle nå, like vanskelig hvert år. Han fikk på seg ulltrøye i dag, fortsetter nok med den fremover, tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:55   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vinterdress, joggesko eller crocsstøvler, og ull-lue.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 23:01   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vind-og vanntett parkdress/todelt fra pop med tøy under etter været. Av og til har han bare en tynn fleecejakke over de klærne han har på hjemmefra, andre ganger har han ullstilongs og ullgenser under. Hals kommer på om det er kaldt ute, men noe på hodet må han ha. På beina veksles det mellom gore-tex joggiser og støvler.
I morgen er det utedag og da kommer jeg til å sende ham i barnehagen med ullundertøy,også sier jeg i fra at de skal ha ullgenser over ulltøyet. Det skal holde for å være ute i mange timer her i byen.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 03-10-12 kl 23:27.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 23:05   #14
Sequinita
Fullverdig medlem
 
Sequinita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 70
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vanlige inneklær uten "ekstra" undertøy som strømpebukse og sånt
En litt varmere genser/jakke under regntøyet eller vårdressen (ullgenser eller fleece)
Litt høyere goretex høstsko eller støvler
Lue ved behov (ikke i dag)

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 23:14   #15
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Ull eller ikke varierer fortsatt. Hun har et par sett i skiftetøyet om vi bommer. Fleece ligger også der, sammen med tynn lue, sydvest, regnvotter og sånne små strikkavotter. Skalltøy ytterst, og så har hun joggesko og støvler med og uten for.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 23:22   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Mikro hentes jevnlig med strømpebukse under buksa (det leveres hun med også da) ullfleecedress utenpå, og fleecepledd regndress... Litt i varmeste laget, kan man si... Ulldressen er deilig å sove i, men ikke ment under foret yttertøy enda...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 23:53   #17
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Tynn dress, og ull som mellomlag dersom det er under 10grader og/eller surt.
Ser det er en del som har funnet frem vinterdress, men vi venter litt med å sende den med. Jeg pleier å ta tynne votter på lillebror også.

De har som regel ullundertøy på seg nå, eldste sier det er kaldt uten.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 00:12   #18
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Reimatec høstdress er det eneste som er ibruk av dresser foreløpig
Som Luvi, så gikk det i ull for litt siden når det var frosset på bilrutene om morgenen, men himla vanskelig å kle de rett ja.

Nå kles han i bomullsklær, men jeg ser det an fra dag til dag. Er det surt og kaldt i morgen, kommer ulla på
I barnehagen har han både tynn og tykk ull til å ha under dressen så det skal holde til gradene kryper godt under null.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 00:14   #19
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Begge har på seg ullundertøy, hel eller todelt dress i ullfrottee og tynn reimadress. Høstdressene fra Reima er jo ikke kjempetynne, så de holder godt på varmen. Begge bruker lue, og minste har på votter. Eldste bruker halvhøye goretexsko eller Viking Thermo og minsten har stonz eller kavatsko.

Jeg tar ikke frem vinterdressene eller vinterskoene før snøen kommer.

Geitrams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 09:35   #20
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Skallbekledning, ull under og goretex eller støvler. Oktober er en lumsk måned her i nord, og jeg har allerede skrapet rutene på bilen om morgenen flere ganger de siste par ukene.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no