Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva drikker man på lavkarbo

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-12, 19:53   #21
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Jeg må prøve ut litt. Må sjekke BS. Kanskje jeg f.eks kan drikke en kopp te med litt honning til frokost sammen med annen mat.

Juice går rett i blodet. Melk liker jeg ikke men har jo samme effekt.

Jeg har ikke fått diagnosen enda, men jeg ser på målingene at den kommer.. Skal ta den hersens glukosetesten 10 april. Dette er svangerskap nr tre med sv.sk dia og den kommer tidligere hver gang.. Håper ikke den blir.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:59   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Gratulerer med graviditeten, det har jeg visst ikke fått med meg.

I mitt første svangerskap hadde jeg svangerskapsdiabetes, men jeg tålte å drikke litt juice, ellers gikk det mye i vann med litt sitron i.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:12   #23
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Takk Polarjenta, jeg hart ikke kommet så veldig ut av skapet før nå i det siste. :-D

Googlet Bris og fant dette på lavkarbo.no "Det er ikke karbohydrater i Farris Bris, produktet er kun vann, smakssatt med aroma (ikke sukker eller kunstig søtstoff)." Dette er gode greier.

De forrige svagerskapene har jeg pimpet meg med Pepsi Max, emn jeg vil ikke det denne gangen. Jeg har blitt så ordentlig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:18   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.526
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Gratulerer, dette har ikke jeg heller fått med meg.

Du får kose deg med Bris da. Ordentlig som du har blitt!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:38   #25
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Jeg skal ha litt pepsi max og. På lørdan!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:51   #26
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Hvis du har svangerskapsdiabetes så kan du følge samme diett som jeg gjorde de tre månedene jeg hadde det i forrige svangerskap. Poenget er å holde blodsukkeret jevnt.

Jeg spiste lite, ofte, veldig grovt og veldig grønt og unnet meg et par ruter mørk sjokolade innimellom. Jeg drakk melk og vann, men holdt meg helt unna juice, druer og bananer. Og spiste lite frukt (maks en om dagen). Jeg spiste havregrøt med honning og kanel til frokost hver dag (fordi kanel har en positiv innvirkning på insulinet), og søtet ellers te med honning. Jeg hadde fine blodsukkermålinger fra jeg begynte på den selvkomponerte dietten og det gikk overraskende greit.

Det går fint å drikke vann, melk, te med honning og kaffe med melk. Og siden det bare er tre måneder så er det verdt innsatsen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:11   #27
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Ja, men det er mer en tre måneder. Hulk. Det er 24 uker!! Men det går bra. Gjort det før! Blir veldig slank og fin.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:34   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Yogi te i alle varianter, men Egyptian Licorice er fantastisk god. Fåes på Meny og helsekostbutikker, samt iherb.com

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:44   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Ok jeg skal sjekke! Jeg er egentlig stuck på en te. Earl Grey fra Palais du the. Iherb it is!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:30   #30
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Vann med mynteblader er veldig godt. Eller med agurkskiver.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 09:37   #31
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Når våren og sommeren kommer kan du lage deg deilig virgin mojito. Bris med lime-smak, limebåter, mynteblader. Bland sammen. Vil du ha det litt mer søtt kan du bruke f eks litt sukrin oppi.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 09:50   #32
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Jeg spiser heller ikke sukker/søtsaker, og jeg har dilla på Pukka te. Den får du på de fleste helsekostforretninger men også livsstilsbutikker som f.eks Home & Cottage. Den finnes i masse forskjellige deilige smaksvarianter (inkl lakris).

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 12:25   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Det er dobbelt så lenge som meg. Men det gikk overraskende greit. Og jeg hadde nok fint klart å fortsette med det grove, grønne kostholdet hadde ikke ulvehungeren satt inn et par uker inn i ammingen. Den var det bare sjokoladekjeks i store mengder som mettet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 12:35   #34
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker man på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er dobbelt så lenge som meg. Men det gikk overraskende greit. Og jeg hadde nok fint klart å fortsette med det grove, grønne kostholdet hadde ikke ulvehungeren satt inn et par uker inn i ammingen. Den var det bare sjokoladekjeks i store mengder som mettet.


Samma her. Men jeg skal prøve å ikke gå i den fellen denne gangen.
Nå skal jeg på butikken og kjøpe meg en laksefilet til lunch. Må bli litt flinkere å planlegge maten fremover!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no