Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Fødselsdagsfest uten gluten og melk

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-12, 10:08   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Fødselsdagsfest uten gluten og melk

Det har kommet en allergiker inn blant Ullungens venner, og jeg får for første gang bruk for kunnskapen om glutenfri mat jeg har tilegnet meg her på FP. Jeg har planlagt det ganske lettvint:

- Toros sjokoladekake bakt med olje, ikke smør
- Pølser fra Leiv Vidar (det var moren til det allergiske barnet som sa at dette var OK)
- Gelé

Kan jeg pynte kaken med seigmenn? Bursdagsbarnet ønsker seg marshmallows, er dette greit? Og hva kan jeg ha av godteri i posene, som både er gluten og melkefritt? Lakrislisser?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:09   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fødselsdagsfest uten gluten og melk

Det er av og til hvete i lakris. Seigmenner skal gå bra ja, likeså marshmellows.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:09   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fødselsdagsfest uten gluten og melk

Men, du må bruke mersmak pølsene fra Leiv Vidar, ikke de "vanlige"

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:13   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fødselsdagsfest uten gluten og melk

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men, du må bruke mersmak pølsene fra Leiv Vidar, ikke de "vanlige"

Takk, annemede! Det var da godt du sa, ellers hadde jeg bare kjøpt de vanlige. Det var da rart ikke dette ble understreket da jeg spurte barnets mor.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:15   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fødselsdagsfest uten gluten og melk

Eventuelt så er go og mager fra Gilde også melke og glutenfrie.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no