Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-15, 12:08   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Jeg ville brutt 15 års uvane og begynt å trene med en venn eller mann eller hva som helst, og bare øvd og øvd på lukeparkering (finn en tom plass feks på et kjøpesenter etter stengetid, og ta med to bruskasser eller noe sånt som kan markere bil foran og bak "luken"). Og så når det sitter, så ville jeg brukt 5 * kjørelærertimepris og kjøpt noe gøy eller fint i stedet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-15, 12:42   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Jeg tror det er poengløst å øve rygging og lukeparkering på nattetid, all den tid det er stresset med å ha biler rundt meg som gjør at jeg ikke får det til. Det er for øvrig feil å si at jeg ikke kan lukeparkere, jeg kunne det en stund, men jeg klarer ikke å tenke når jeg sperrer trafikken, så det var så få ganger jeg fikk praktisert det i fred og ro.

Mannen min kan lukeparkere, men han kan ikke hjelpe meg, sier han, for han bare gjør det på gefühlen og kan ikke beskrive teknikken.

Hmmm, jeg vet ikke, jeg. Det er jo snakk om mye penger, men samtidig så tenker jeg at det kan være greit at en profesjonell bedømmer kjøringa mi litt. Er den grei? Helt ræva? Jeg synes det er veldig vanskelig å bedømme meg selv. Jeg vet bare at jeg er en som ikke tar sjanser. Jeg kjører ikke fort, snakker ikke i mobilen eller andre ting, men det betyr jo ikke at jeg ikke gjør ting som er suboptimale. For det gjør jeg helt sikkert, men uten å vite det selv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 24-07-15 kl 12:48.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-15, 12:55   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Når det kommer til parkering og rygging, så tenker jeg egentlig at det ikke er så viktig. Det er dumt å rygge på andre biler, men trafikkfarlig er det sjelden.

Filskifter, derimot, synes jeg det er viktig å føle seg sikker på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-15, 13:25   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

men jeg klarer ikke å tenke når jeg sperrer trafikken, så det var så få ganger jeg fikk praktisert det i fred og ro.

Dette er essensen, tenker jeg. Kanskje du må øve på å ikke la deg stresse opp selv om andre må vente fordi bilen din er i veien en liten stund?
Hva tenker du selv som sjåfør hvis du blir stående og vente mens biler foran deg parkerer eller gjør noe annet som hindrer trafikkflyten en liten stund?

Det er jo helt normalt at dette skjer, tenker jeg. De får bare vente litt, det er ikke snakk om timesvis heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-15, 20:18   #25
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Et problem ved å lære lukeparkering med en kjørelærer at man da som regel bruker kjørelærerens bil, og da blir det litt annerledes med din egen bil. Selv kan/tør jeg kun lukeparkere med min egen bil (men det er til gjengjeld helt ok). Jeg ville også kjørt rundt og øvd på vanskelige situasjoner uten publikum. Og sperret trafikken hvis det var det jeg måtte øve på.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-15, 20:53   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Det første som slår meg er at du må ut å kjøre. Masse. Bli trygg på deg selv bak rattet, og øv på de tingene du synes er vanskelig.

Hvordan du skal gjøre dette er helt opp til deg. Oppfriskningstimer er sikkert en fin ting, men det koster.

Er mannen din en god sjåfør og lærer? Om han er, så tar du med deg han og ber han lære deg. Om jeg hadde vært i din situasjon, så hadde mannen min vært den jeg hadde tatt med. Han er en god sjåfør, og han kan å lære bort, uten å bli masete.

I tillegg til dette så må du også ut å kjøre alene. Sett deg selv i den situasjonen at du bare må få det til. Learning by doing.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-15, 21:36   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Jeg ville gjort det om ingen andre kan lære deg å lukeparkere. Jeg er enig i at man må kunne det i Oslo. Mannen min lærte meg det. Det er ingen stor kunst, og så må man bare øve. Store luker først.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 08:21   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Hvis du vil øve på lukeparkering, så gjør det på Vålerenga. Der er det såpass lite trafikk at du får fred og ro til å komme deg på plass. Og trangt nok om parkeringsplassene til at du får øvelse.

Lukeparkering er en helt egen teknikk, og krever bare nok øvelse. Jeg har bodd på Vålerenga, og er ganske god på det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 08:29   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Det er veldig kjekt med ryggesensor. Just saying.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 09:57   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

http://www.tv2.no/v/868020/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 10:05   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Altså, du må kunne rygge. Det er en trafikksikkerhetssak. Det er førstepri. Hvis du ikke klarer å lære deg det selv, må du ta den kostnaden med lærer, tenker jeg.

Å ikke kunne lukeparkere, er en skikkelig ulempe i Oslo, men det går tross alt bare ut over deg selv; da må du betale for dyre plasser i hus i stedet. Men rygging skal man være trygg på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 11:52   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Ja, det er det jeg tenker også, Candy, at rygging må jeg beherske bedre av trafikale hensyn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 17:29   #33
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Dette er en sånn greie jeg ikke hadde giddet å bruke penger på, men det er kanskje enkelt for meg å si som ikke syns det er noe problem å bare ta seg en kjøretur for å gjøre det.
Og så syns jeg du bør kjøre mer jevnlig da, dersom du blir usikker og vegrer deg i trafikken fordi du kjører for lite er det kanskje lurt om dere gjør det til en vane at du kjører når dere skal noe sammen også?
Sikkert enkelt for meg å si da, her er det nemlig jeg som kjører, og sånn har det alltid vært. Jeg trives rett og slett ikke som passasjer, og har heldigvis en mann som syns det er godt å slippe å kjøre når han ikke må, men hadde han trengt det for å ikke bli usikker hadde han selvfølgelig sluppet til.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 17:35   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Lukeparkering skjønner jeg at det går an å klare seg uten, men hvordan går det an å ikke kunne rygge? Du må da oppleve situasjoner der det er nødvendig?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 17:36   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Rygging er ikke noe vanskelig å lære selv, det er egentlig bare å gjøre det mange nok ganger. Rygg litt rundt på en parkeringsplass. Men jeg er også litt forundret over at du greier deg uten? Jeg har jo vr hos deg, og man man kommer vel ikke ut med bilen uten å rygge?

Lukeparkering er sånn jeg hadde brukt én kjøretime på, fordi det er så mange lure triks som er relativt universelle. De syns jeg det er vanskeligere å huske på selv, men jeg fikk skikkelig god teken på det da jeg tok lappen, både på egen bil, og på kjærelærerbilen. Det er liksom en metode, og så snart du har fått den forklart, øvd et par ganger så kan du fortsette å øve selv.

Filskifte er jo også viktig å kunne, ved siden av å rygge, men der er det kanskje mer en mental sperre fordi det er skummelt? Det er det for meg i allefall. Jeg liker ikke å ligge i venstre fil, og syns det er stress å kjøre på fra påkjøringsfeltet. Men man må jo bare gjøre det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 17:40   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Jeg hater også filskifte og påkjøringsfelt, og burde tatt noen timer på det tror jeg. Da jeg tok lappen var det som regel full vikeplikt når man skulle inn på motorvei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 17:58   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Jeg kan selvsagt å rygge, men jeg kan ikke ryggeparkere, og sliter hvis jeg må rygge lange avstander.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 18:19   #38
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Hvis du mot formodning skal øve på å lukeparkere er det lurt å velge seg en parkeringsplass mot et butikkvindu/glassvindu slik at du kan speile bilen og se når du er nær de andre bilene. Ellers lærte jeg et veldig enkelt knep for lukeparkering (men kan hende du har hørt det før); kjør bilen din opp på siden så nærme den fremste bilen som mulig og stopp når streken mellom fordøren og bakdøren din er på linje med hekken til denne bilen. Da vrir du rattet og rygger skrått inn i luka di så langt bak mot fortauet du kommer før du vrir på rattet til den andre siden mens du fortsetter å rygge så langt bak du kommer mot bilen bak. Deretter er det bare å benke opp bilen ved å kjøre/svinge litt frem og tilbake.

Fant denne tegningen:


..men som sagt vet du nok dette allerede.

Dersom du vet at du ikke kommer til å øve på dette selv hadde jeg tatt en kjøretime eller to, men passet på å holde det vedlike etterpå. Slik jeg kjenner deg tror jeg egentlig at du kan dette veldig godt allerede, og at du bare må øve på å hevde din rett i trafikken og puste med magen selv om det kommer biler rundt. De fleste klarer å vente litt på at bilen foran skal parkere (og de som ikke klarer det har kanskje ikke så mye i trafikken å gjøre og det er ikke ditt problem).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 19:35   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kan selvsagt å rygge, men jeg kan ikke ryggeparkere, og sliter hvis jeg må rygge lange avstander.

Hva sliter du med? Syns du det er skummelt, eller får du det fysisk ikke til?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 19:58   #40
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Jeg klarer det ikke fysisk når det blir feil vei, på en måte. Vanskelig å forklare.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no