Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

To måneders ventetid hos fastlegen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 13:48   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

To måneders ventetid hos fastlegen

Er det egentlig holdbart?

Greit nok, jeg feiler ikke noe superalvorlig, men for meg personlig er to måneder altfor lang ventetid! Har han for mange pasienter kanskje? Veldig bra lege, så jeg vil nødig bytte, men nå lurer jeg litt på det altså.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:51   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Jeg trodde hele poenget med fastlege-ordningen var at man IKKE skulle ha den enorme ventetiden, ihvertfall ikke så lenge det er noe akutt.

De må ha timer før, men om det ikke er alvorlig, så kan man kanskje regne med veldig lang ventetid, spesielt om legen har fullt på listen sin.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:51   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Bare sånn "kontroll" time?

Må mange gang vente en mn eller to om det ikke er noe viktig. Men er det ganske så akutt får jeg time samme uka, eller uken etter på.


Hva som er vanlig vet jeg ikke


*klemmepå*

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:53   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Har du virkelig spurt om det er mulig å få time før, eller bare bedt dem om å sette opp en time, liksom? Synes det høres alt for lenge ut!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:55   #5
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Det er akkurat det, hva som er alvorlig og ikke...
Det er ganske mye mellom akutt hjelp og "bare" kontroller som man kanskje tar en gang i året / hvert annet år.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:57   #6
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Ja, hvis det ikke var akutt , så var første ledige time 7. desember. Og så lenge jeg ikke er døden nær, så er det vel ikke akutt.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:58   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

I så fall synes jeg det er uholdbart.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:59   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Hos oss er det også 6-8 ukers ventetid, om jeg vil til fastlegen min.
Feiler det meg/barna noe akutt, må vi gå til legen som har akuttbehandling den dagen.
Vi har bare flaks om det tilfeldigvis er fastlegen som treffer oss da.

Jeg syns noe av poenget med fastlegeordningen blir borte med så lang ventetid.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:03   #9
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Har ikke fastlegen din en dag i uka hvor du kan ringe å få time samme dag? Det har legen min, og det trenger ikke være veldig akutt. Det har jeg benyttet meg av flere ganger. Lønner seg å ringe så snart de åpner på morgenen, da...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:12   #10
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Enten så ringer du og krisemaksimerer slik at du får raskere time, eller så bytter du lege. 2 mnd er for lenge.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:16   #11
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

2 mnd er uholdbart!
Jeg synes ikke man skal måtte vente mer enn en uke.
Akutte ting kan en jo gå til legevakt med, men det er jo ikke så lett å vite hva som ellers kan vente. Om man trenger resepter, sykemeldinger etc kan en jo ikke vente to mnd!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:26   #12
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Det synes jeg er altfor lang tid. Ved bestilling av vanlig time er det et par ukers ventetid hos fastlegen min. Haster det får man time før, og er det riktig ille kommer man inn på dagen.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:14   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

To måneders ventetid synes jeg er helt uakseptabelt. Både hos min gamle og min nye fastlege etter flytting har max. 1 uke ventetid for ikke-akutte ting.

En undersøkelse blant fastleger i Bergen viser også at 79% av legene har en ventetid på 8 eller færre praksisdager. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/p...seks_id=994513

Jeg ville vurdert å bytte fastlege på grunnlag av ventetiden - med mindre jeg var superfornøyd med legen, akuttimetilgjengeligheten og tilgjengeligheten på telefon.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:22   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Hadde ikke giddet det, nei. 2 mnd? Du kan jo risikere å bli frisk før den tid! ()
Neida, seriøst. Det er for lenge. 2 uker syns jeg er OK ventetid for noe som ikke er akutt.
Skal du liksom vente 2 mnd på f.eks. en resept på prevensjon? Eller skal du klø deg fordervet i 2 mnd?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:35   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Det er altfor lenge å vente. Jeg har en mistanke om at hypokondere fyller opp sin rikelige del av de tilgjengelige timene.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:15   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

To måneder er ikke akseptabelt. Hos vår lege, som har full liste og som jobber på et sykehjem hver mandag, får vi normalt en time i løpet av ei uke, maks to, når det ikke er noe akutt. Det er grei ventetid synes jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:23   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Ikke akseptabelt, nei. Det burde ikke gå an. Jeg antar det er vanskelig å få akutt-time også? Personlig velger jeg gjerne utenlandske leger om jeg kan. Folk er så rasistiske, så de har som oftest minst folk på listen og dermed får man vanlige timer på under en uke.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:36   #18
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Hos legen min kan det også være lang vente tid, men er det akutt kommer jeg som regel inn til han samme dag, ev en tredje ny lege på legesenteret.

Jeg så en oversikt over norges 10 mest populære leger, og jammen var han ikke på listen jo - men han og legesenteret er veldig bra så jeg overlever heller lengere ventetid hvis det ikke haster -

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:05   #19
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

2 måneders ventetid hadde jeg ikke akseptert. Det finnes flere flinke leger der ute!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:30   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To måneders ventetid hos fastlegen

Bytt lege. Hadde aldri gått til en som ikke har tid til pasientene sine. Trodde det skulle være maks 3 ukers ventetid på ting som ikke hastet jeg. Hos vår fastlege får vi time etter 1-2 uker om det kun er kontroller og ikke noe hast.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no