Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du ikke liker venners navn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 17:51   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du ikke liker venners navn

Jeg har en venninne som har valgt et, syns jeg, meget stygt navn på sin lille krabat. Jeg har selvsagt aldri sagt noe og kommer aldri til å si noe, men jeg finner det vanskelig å bruke navnet hans. Teit av meg, jeg vet.

Har dere navn på barn/voksne i bekjentskapskretsen dere simpelthen ikke liker i det hele tatt? Eller navn dere ser og bare må himle litt med øynene?

Det er vel ikke bare meg som får fnatt av enkelte navn?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:55   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Serv om du ikke likernavnet, synes vel foreldrene at navnet er nydelig. Det er mange navn jeg har stusset over, men når man bare benner seg til dem, er de helt ok. Men jeg synes ingen navn er direkte stygge. For meg er det en
vanesak.

Da min lillesøster skulle få navn, prøvde moren min med forskjellige navn. Vi fant bare negative ting om de fleste, fordi vi kjente noen med samme navn som vi ikke likte. Navnene i seg selv var helt ok.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:56   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Du har nok rett i det, at navn blir mindre pene om man kjenner mennesker man har et negativt forhold til som heter det.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:58   #4
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Du skal se du bli vant til det etterhvert.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:59   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har nå brukt ett år. Jeg har laget små, fine sanger med navnet i som jeg har sunget for meg selv. Det hjelper ikke. :håpløs:

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:01   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Svigerinnen min har insistert på et sært 2. navn til ungen sin som ikke er norsk, og som søk på nett viser at brukes på det motsatte kjønn av det de har fått i 90% av tilfellene.

Forhåpentligvis kommer de bare til å bruke første navnet, men det er ikke godt å si egentlig, for hun veksler hele tiden med hva som er "riktig av oss rundt å gjøre". De første årene hun var kjæreste med svogeren vår het hun noe, og så plutselig fikk vi vite at hun het noe annet også, og at vi måtte bruke begge navnene når vi tiltalte henne. Og så fikk hun en unge der hun insisterte på å bruke begge navnene, for så å bare bruke det ene, til så å ha kallenavn på ungen som vi skulle bruke. (Et skummelt lite øyeblikk så det ut som den nye ungen skulle få et kallenavn som lignet et hundenavn, men jeg krysser fingrene for at hun er over den fasen nå. )

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:03   #7
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Det er mange navn jeg synes er for jålete, eller for poppe, eller dobbeltnavn jeg ikke synes passer sammen, og noen jeg synes kun passer på eldre mennesker, men det er sjelden jeg ikke venner meg til navnet.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:04   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Nei, man blir liksom vant med det meste.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:08   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har nå brukt ett år. Jeg har laget små, fine sanger med navnet i som jeg har sunget for meg selv. Det hjelper ikke. :håpløs:

Så søt du er.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:08   #10
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Det har hendt jeg har tenkt "for et stygt navn". Eller at navnet var veldig rart. Men, jeg har jo vent meg til det etterhvert. Heldigvis har vi forskjellig smak.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:11   #11
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har nå brukt ett år. Jeg har laget små, fine sanger med navnet i som jeg har sunget for meg selv. Det hjelper ikke. :håpløs:

Du skal ha for innsatsen

Jeg har forøvrig bare venner med fine navn.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:14   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Ja, jeg har venner som har valgt navn jeg synes er veldig merkelig.
Ei har en sønn med dobbelt navn, det ene får meg til å tenke på en klovn og det andre er fint. Selvsagt har de valgt å brke klovne navnet............

Ei annen venninne har samme navnsmak som gubben her i huset. Siste sønnen hennes, heter det samme som gubben ville at minsten skulle hete.
Men jeg satt meg på bakbeina, for det var et hundenavn i mine øyne.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:15   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har, etter å ha hatt mange elever med stygge navn, vent meg til slikt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:17   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Ingen av venner eller bekjente har valgt direkte stygge navn, men det var en periode absolutt alle drev og kalte ungene sine Maria. Maria er et fint navn, det, det er ikke DET altså, men hvorfor skulle de på død og live bruke det alle sammen?

Og da Mariabølgen var over, kom alle Emmaene.

Man venner seg til alt; Bergsvend, Tørres og Ermegard. Og jeg syntes det var veldig morsomt at en bekjent kalte døtrene sine for Tonje og Nina. Veldig søttitallsfint!

Det jeg neppe hadde taklet hadde vært om vennene mine kalte ungene sine Zebastiahn, Zaahrah og zånn. Men slike venner har ikke jeg :snobbete:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:19   #15
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Nå blir jeg jo fryktelig nysgjerrig på navnet. Er det sånn man ikke skal skrive på grunn av såre tær?
Jeg har ikke såre tær. Prikk?

Ja, jeg er irriterende nysgjerrig...


Sist redigert av Pia : 06-10-06 kl 21:49. Årsak: skrivefeil
Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:21   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har familie som har valgt spesielle navn, men når en får historien så går det som regel greit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:26   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Nå blir jeg jo fryktelig nyskjerrig på navnet. Er det sånn man ikke skal skrive på grunn av såre tær?
Jeg har ikke såre tær. Prikk?

Ja, jeg er irriterende nyskjerrig...

Jeg ønsker ikke å dele det. Syns ikke noe om å snakke negativt om navn. Intet nevnt, intet skjemt.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:31   #18
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har flere kjente med det jeg mener er grufulle navn. Noen ganger er navnene stygge i seg selv, andre ganger er det to mellomnavn som jeg ikke synes passer sammen, og i et par tilfeller passer ikke fornavnene sammen med etternavnene i det hele tatt. Men jeg sier jo aldri noe, selvfølgelig...

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:33   #19
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har vel ingen venner som har direkte stygge navn på ungene, men "poppis-navnene" florerer.
Bestemoren min synes navnet på den midterste jenta til søsteren min er så fælt, og hun er frekk nok til å si det.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:57   #20
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Bestemoren min synes navnet på den midterste jenta til søsteren min er så fælt, og hun er frekk nok til å si det.

Søskenbarnet mitt har også to jenter med litt spesielle navn. Og den gang da min farmor ikke var fullt så tullerusk i toppen, så fikk søskenbarnet mitt ofte høre både fra henne og andre i slekta at det der var ikke noe navn.
En trenger liksom ikke si alt en tenker.....

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no