Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Akademiker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 22:00   #41
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Jeg er definitivt akademiker, men medlem av Akademikerne er jeg ikke, og det er ingen andre i Forskerforbundet heller, så det er vel ikke helt definisjonen vi er ute etter her.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:44   #42
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Akademiker

Jeg tenker en person som har studert lenge og har mange teorier og mye bokkunnskap, men ingen praktisk erfaring fra det virkelige liv, når jeg hører ordet AKADEMIKER.

Og jeg har høyere utdanning, men jeg er "arbeidsfolk". Så det så.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:52   #43
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Akademiker

Det er iallefall ikke meg. Hører vel også til blant de få her inne som nok ikke kan titulere seg med Akademiker.
Ja ja, jeg tror jeg skal klare meg alikevel.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:52   #44
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Akademiker

Jeg synes det er litt rart at noen ikke ser på de lange profesjonsutdannelsene som akademiske?

Jeg har en profesjonsutdannelse av lengre varighet og er forøvrig medlem av Akademikerne.

For å være helt ærlig så tenker jeg på akademikere som de som har studert ett eller annet på minimum masternivå.


Sist redigert av Koma : 08-10-06 kl 00:20.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:10   #45
Lanka
Arbeidende mamma
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 11
Lanka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er definitivt akademiker, men medlem av Akademikerne er jeg ikke, og det er ingen andre i Forskerforbundet heller, så det er vel ikke helt definisjonen vi er ute etter her.

Jeg er helt ny her, og har ikke fulgt diskusjonene her inne mer enn en kveld, så jeg vet ikke hvorfor dere er så opptatt av akademikere. Jeg prøvde i alle fall ikke å gi noen definisjon på begrepet, men heller bare hentyde til at hvis en forening er medlem av akademikerne så vil det vel si at medlemmene kan kalle seg for det. Det er sikkert mange akademikere som ikke er medlem av akademikerne. For å være helt ærlig så er jeg ikke opptatt av det i det hele tatt.

Lanka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:16   #46
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Akademiker

For meg er akademiker en positiv betegnelse, og jeg er glad for å være en.


Sist redigert av anakonda : 13-01-07 kl 20:10.
anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:17   #47
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Akademiker

PS En akademiker er fortsatt en akademiker om denne er hjemmeværende en stund.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:22   #48
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Lanka, her.

Jeg er helt ny her, og har ikke fulgt diskusjonene her inne mer enn en kveld, så jeg vet ikke hvorfor dere er så opptatt av akademikere. Jeg prøvde i alle fall ikke å gi noen definisjon på begrepet, men heller bare hentyde til at hvis en forening er medlem av akademikerne så vil det vel si at medlemmene kan kalle seg for det. Det er sikkert mange akademikere som ikke er medlem av akademikerne. For å være helt ærlig så er jeg ikke opptatt av det i det hele tatt.

Det er mulig det er på grunn av bl.a. denne tråden her at temaet kom opp.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:27   #49
Lanka
Arbeidende mamma
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 11
Lanka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Det er mulig det er på grunn av bl.a. denne tråden her at temaet kom opp.

Tusen takk! Jeg har akkurat lest meg gjennom den. Har nylig blitt tipset om dette forumet, så jeg skal gi det en sjanse til. Regner med dere diskuterer andre ting enn akademikere!!

Lanka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 06:40   #50
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Hei og velkommen, Lanka!

Opprinnelig lagt inn av Lanka, her.

Jeg er helt ny her, og har ikke fulgt diskusjonene her inne mer enn en kveld, så jeg vet ikke hvorfor dere er så opptatt av akademikere. Jeg prøvde i alle fall ikke å gi noen definisjon på begrepet, men heller bare hentyde til at hvis en forening er medlem av akademikerne så vil det vel si at medlemmene kan kalle seg for det. Det er sikkert mange akademikere som ikke er medlem av akademikerne. For å være helt ærlig så er jeg ikke opptatt av det i det hele tatt.

Ikke jeg heller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:47   #51
Lanka
Arbeidende mamma
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 11
Lanka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hei og velkommen, Lanka!


Ikke jeg heller.

Takk! Koselig å se "gamle kjente" her inne! Glad jeg ble tipset om dette forumet. Det går jo ikke an å reise bort i 14 dager uten PC, helt intetanende om at det dannes nye forum og "flukt fra hønsegården". Det siste var bare et tåpelig ordspill!!

Tror jeg må få meg laptop!!

Lanka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:10   #52
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg regner lektorer som akademikere, men ikke lærere med treårig eller fireårig høgskole. Lærerne har en praktisk utdanning på linje med sykepleieren eller ingeniøren, som ikke krever fordypning i noen fag, mens lektorene har minimum mellomfag er det vel i to fag, samt pedagogisk utdannelse i tillegg.

Her er jeg ikke helt enig, Lærere som har en cand. mag. grad + PPU regner jeg som akademikere. Da er de på en måte mer akademiske enn pedagogiske.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:18   #53
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Her er jeg ikke helt enig, Lærere som har en cand. mag. grad + PPU regner jeg som akademikere. Da er de på en måte mer akademiske enn pedagogiske.

Ja her blir det kanskje noen litt flytende grenser, hvis man kan kalle det det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:33   #54
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Lanka, her.

Takk! Koselig å se "gamle kjente" her inne! Glad jeg ble tipset om dette forumet. Det går jo ikke an å reise bort i 14 dager uten PC, helt intetanende om at det dannes nye forum og "flukt fra hønsegården". Det siste var bare et tåpelig ordspill!!

Tror jeg må få meg laptop!!

Likte ordspillet jeg for det var jo veldig passende

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no