Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Slippe lavere mennesker foran?
Første mann til mølla eier plassen, uansett høyde 37 43,02%
Slipp de lave frem og trekk pent bakover 43 50,00%
Flaggstang 6 6,98%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-18, 08:55   #21
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

"Beklager, vi kan ikke gå på konserten sammen, du er for høy/lav, så vi får ikke stå sammen"

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:04   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Jeg er en liten sprett og går og har gått mye på konsert. På små konserter så er jeg såpass tjomslig og for meg at jeg snakker med dem rundt meg, jeg er jo så liten at de aller fleste menn er et hode eller to høyere enn meg, ergo kan jeg stå foran dem uten at de merker det engang. Har enda ikke fått nei til å kunne snike meg foran. På større konserter pleier jeg å stå rundt lydteltet, hvis jeg ikke er blodfan og står helt foran. Omtrent ved lydteltet ser man som oftest bra.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:06   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Om jeg har møtt opp tidlig på konsert for å stå langt framme så tenker jeg at om du som lav har behov for å stå foran meg må du møte opp tidlig. Det er like lite min skyld at jeg er høy som at det er din skyld at du er lav. Barn er som regel unntatt, men om jeg er med mine barn og du dytter dine foran mine så er det ikke greit.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:09   #24
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Det hjelper uansett lite, hvis de lave foran står med mobilen i været for å ta bilder hele tiden.


Det er hyggelig å slippe fram de som er et hode lavere enn deg, som du ser over, men hvis man står bak noen som bare er et par cm lavere enn en selv ser man jo heller ikke noe særlig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:10   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg stemte ja, men mener det jo ikke 100 %, da. På en diger konsert med tusenvis i publikum kan man nesten ikke forvente det. Men de kan godt vise litt hensyn i mindre forsamlinger.

Samme her.

Eller: Jeg svarte "førstemann til mølla har rett på plassen", men tenker at det i mindre grad gjelder i små forsamlinger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:10   #26
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har tenkt tanken mange ganger, sist på guns n roses-konserten. Det er så himla mye høye folk på alle konserter! Hilsen ganske liten person som liker musikk som mange digre menn på 185 + liker.

Men på Guns’n Roses var det 40 000, kan ikke forlange at alle høye står bakerst på en så stor arena? Jeg er ganske mye på konsert og er under gjennomsnittshøyden, og jeg må si at heg plages lite av at høye folk står foran. Førstemann til mølla. Om jeg har en høy foran meg, så flytter jeg meg. Det er verre om folk generelt kommer trengende etter konsertstart uansett høyde.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:11   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Jeg stemte førstemann til mølla, men må legge til at det bør vises hensyn i den grad det er mulig/nødvendig/hensiktsmessig/i tråd med god folkeskikk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:11   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Jeg er sikkert farget av at folk dytter barna sine foran mine fordi jeg er høy. Det er utrolig mange ufine foreldre der ute.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:13   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er sikkert farget av at folk dytter barna sine foran mine fordi jeg er høy. Det er utrolig mange ufine foreldre der ute.

På et barnearrangement med ikke så mange mennesker, kunne jeg funnet på å "dytte" barna mine foran deg dersom du sto høy og flott midt foran scenen. Håper du ikke hadde funnet meg alt for ufin dette til tross.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:21   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Jeg (som forøvrig er helt gjennomsnittlig høy, men har en høy mann) tenker at det er førstemann til mølla. Høye kan godt vise litt hensyn, men innen rimelighetens grenser. Man kan ikke som lav forvente å få brøyte seg foran alle de høye som kom før deg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:23   #31
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Men på Guns’n Roses var det 40 000, kan ikke forlange at alle høye står bakerst på en så stor arena? Jeg er ganske mye på konsert og er under gjennomsnittshøyden, og jeg må si at heg plages lite av at høye folk står foran. Førstemann til mølla. Om jeg har en høy foran meg, så flytter jeg meg. Det er verre om folk generelt kommer trengende etter konsertstart uansett høyde.

Nei, det ville jo aldri fungert i praksis!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:24   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Førstemann til mølla pluss normal folkeskikk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:47   #33
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

De trenger i alle fall ikke å ALLTID velge plassen foran meg på kino.


Og det rare er at de som er høye også er de samme som aldri sklir nedover i setet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:48   #34
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Pollen er forøvrig veldig svart-hvitt sammenlignet med det jeg egentlig mener om dette.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 09:55   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Man trenger jo ikke stille seg RETT foran en som er liten, men utover det, så nei. Litt justeringer sidelengs, liksom, og slippe foran barn, selvsagt, men nei vettuhva.

Det er noe annet om man for eksempel er i en gruppe på tur, og skal se på noe sammen, eller følge med på en guide eller et foredrag eller noe. Da er det naturlig at man sorterer seg litt i rekker, slik at de minste står foran og de høyeste bak. Det pleier egentlig å ordne seg til omtrent av seg selv, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 10:03   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og det rare er at de som er høye også er de samme som aldri sklir nedover i setet.

Det stemmer, det er noe med lange bein og dårlig beinplass som umuliggjør at man kan sige lengre ned i setet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 10:21   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Det ble en enkel poll, jeg orket rett og slett ikke legge inn masse alternativer, derfor utdyp gjerne i tråden.

Tråden kom som en konsekvens at jeg rett og slett lurte på hva folket mener om dette, og hva som forventes av høye.
Jeg tror nesten uten unntak at jeg får kjipe kommentarer og/eller blir bedt om å flytte meg eller slippe lavere mennesker foran på større konserter o.l.
Selvfølgelig tar jeg hensyn så langt jeg kan, men tar litt hevd på plassen jeg antakelig har kommet tidlig for/blitt dehydrert for å ikke bli tissetrengt for/har kjøpt billett til.

Jeg er forresten 185 cm høy. De to jeg er mest sammen på arrangementer er datter 186 og mann 200.

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 10-08-18 kl 10:26. Årsak: Lagt til høyde
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 10:30   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

"Så hvor syns du jeg skal stå? Der bakerst?"

"Du får komme tidligere da, vet du, hvis du vil stå fremme. "

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 10:38   #39
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Jeg er 153, så de fleste er for meg høye. Jeg synes det er litt førstemann til mølla. men blir sur når jeg gang på gang opplever folk som er høyere enn meg (DVs alle) som på død og liv MÅ gå foran meg, når JEG stod der først. Var en gang på en intim Highasakitekonsert, der alt jeg så var ryggen til en mann, som IKKE stod der da jeg stilte meg opp.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 10:40   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør høye mennesker stille seg bakerst?

Kan det hende at når man er liten så lager man en litt større lomme foran seg enn andre, for i det hele tatt å se noe? Og så oppfatter folk den lommen som "ledig"?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no