Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De vellykkede.....

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 18:49   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

De vellykkede.....

http://n24.no/oppogfrem/article1485275.ece#VG

Er det rikdom som er tegn på vellykkethet????

Jeg syns det er en veldig feil målestokk....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:03   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De vellykkede.....

Både ja og nei. Det er jo tydelig at de fleste som har mye penger har gjort noe vellykket, men man trenger aldeles ikke være rik for å være vellykket.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:10   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De vellykkede.....

Jeg vil vel både svare ja og nei jeg og - for vellykkethet måles, tror jeg, i ulik målestokk,
alt etter hvilke livsverdier man har.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:27   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De vellykkede.....

Det kommer vel helt an på hvem som måler, og hva måleren vektlegger.

For en som er opptatt av mye penger så blir en vellykket ved å ha mye penger. For en som er opptatt av resultater, så blir en vellykett om en setter og når målene sine. For en som er opptatt av å bruke tid sammen med venner og familie, så blir en vellyket hvis en bruker mye tid her. For en som er opptatt av sunnhet og helse, så blir en vellykket av å leve sunt og være ved god helse. Også videre.

Problemet med faste parametre for hva som er vellykket er jo at; hva blir en hvis en ikke fyller kriteriene? Mislykket?

For meg fungerer det best å finne de tingene som er viktige for meg og mine, og leve livet mitt i en fargerik verden etter min egen standard. Så får alle andre gjøre som de selv vil.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:28   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De vellykkede.....

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det kommer vel helt an på hvem som måler, og hva måleren vektlegger.

For en som er opptatt av mye penger så blir en vellykket ved å ha mye penger. For en som er opptatt av resultater, så blir en vellykett om en setter og når målene sine. For en som er opptatt av å bruke tid sammen med venner og familie, så blir en vellyket hvis en bruker mye tid her. For en som er opptatt av sunnhet og helse, så blir en vellykket av å leve sunt og være ved god helse. Også videre.

Problemet med faste parametre for hva som er vellykket er jo at; hva blir en hvis en ikke fyller kriteriene? Mislykket?

For meg fungerer det best å finne de tingene som er viktige for meg og mine, og leve livet mitt i en fargerik verden etter min egen standard. Så får alle andre gjøre som de selv vil.

Det var godt formulert.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:15   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De vellykkede.....

Jeg synes det blir feil å måle vellykkethet etter hvor mye penger vedkommende har men det er min mening.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:28   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De vellykkede.....

Om vellykkethet skal måles i penger, så er det ikke pengene i seg selv, men måten de blir brukt på som gjør at jeg kan anse dem som vellykket iallefall

Jeg liker ikke definisjonen vellykket. De fleste liv er ikke så ensidige at man kan si at de kun er vellykkede - på alt - bestandig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:37   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De vellykkede.....

Jeg er enig i at å omtale personer som "vellykkede", uten å si mer enn det, er litt intetsigende og egentlig litt ekkelt. Hvis noen har jobbet for å få mange penger og et stort hus, og har fått det til, så må man absolutt kunne si at de har lyktes bra, men å si at de "er vellykkede" høres litt for mye ut som en vurdering av dem som mennesker. (Det engelske "successful" er sånn sett bedre.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:47   #9
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: De vellykkede.....

Man kan være vellykket uten å være rik. Som mange over også skriver - det kommer ann på hva man selv legger i det å være vellykket.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:54   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De vellykkede.....

Opprinnelig lagt inn av LilleVims, her.

Man kan være vellykket uten å være rik. Som mange over også skriver - det kommer ann på hva man selv legger i det å være vellykket.

Og man kan være rik uten å være vellykket.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:57   #11
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: De vellykkede.....

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Og man kan være rik uten å være vellykket.

Ja det kan man også.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no