Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-09, 22:49   #61
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Idag ble det krisediett; sånn er det når man feirer barnebursdag i huset. Itteno kaker og sånt nei, men jeg MÅTTE ha noe mat så da ble det to enslige stakkars wienerpølser med bittelitt sennep. Holdt jo på å svime av der jeg løp. Ellers har jeg spist tre egg, litt agurk og endel nøtter. Alt for lite og helt feil - dog karbofattig! - men det var det jeg fikk tid til.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 23:11   #62
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Idag var menyen som følger:

Frokost: 10 osteskiver (ikke ferdigskjært, men ostehøvelsize) stekt i en kladeis i mikroen
Lunsj: Isbergsalat, grønn paprika, agurk, noen skiver skinke, fetaost
Mellom: 2 små håndfuller nøtteblanding i bilen på vei til tannlegen
Middag: liten cheeseburger fra McDonalds, med brød
Kvelds: 2 hjemmelagde, nystekte medisterkaker

Nå blir det et par spennende dager med konferanse og hotellmat...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 23:13   #63
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Heei- en lavkarbotråd

Frokost 2 egg og 3 skiver bacon
Lunsj: salat med lakseruller på IKEA
middag pannekake:
3 egg
146 g cottage cheese
olje
1 ts JBK
litt sukrin og litt salt
hadde på bacon

(Smakte som søt eggerøre-æsj)


kvelds: smootie laget av
53 g fløte
7 g solsikkefrø
14 g sesamfrø
44 g bringebær
1 egg
litt olje og litt sukrin

en Atkinsbar

en hel pose øffer Flæskesvær


Dagens inntak blir da 16,22 k


Sist redigert av gnuri : 23-09-09 kl 09:55.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:16   #64
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I går spiste jeg:

10 mandler i full fart hjemme om morgenen
Frokost: blanding av cc og mager kesam, et halvt beger tilsammen, 1 dl frosne bringebær, 20 mandler
Lunsj: fårikålrester, men nesten bare kål, veldig lite kjøtt
Mellom slagene: 1 kaffe latte + 10 mandler
Før jeg dro fra jobb: 10 kjøttboller, 1 avocado
Sen middag (ca. klokken 21): 1 stor porsjon Rondanegryte (Toro) med ekstra grønnsaker, salat og 2 ss rømme.


Jeg synes dere andre spiser så lite i sammenligning.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 23-09-09 kl 09:34.
Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:22   #65
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Divine, det der er ikke mye mat altså. Jeg spiser minst like mye som deg.

 
Gammel 23-09-09, 09:32   #66
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg synes også det ser ut som du spiser mindre enn meg, Divine. Du lar deg ikke lure av de doble linjeskiftene dine?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:32   #67
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Divine, det der er ikke mye mat altså. Jeg spiser minst like mye som deg.

Dette er minimum av hva jeg kan spise altså. Dette er mengder jeg i utgangspunktet er stolt av ... helt til jeg begynner å lese her inne. MEN - så tenker jeg at jeg sikkert er mye større enn de andre som skriver her, og derfor trenger mer mat.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:33   #68
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du lar deg ikke lure av de doble linjeskiftene dine?

Nah, endret det. Hjalp ikke.

Enn om det var noe man kunne bli mett av? Doble linjeskift, mener jeg? :drømmer:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:34   #69
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

MEN - så tenker jeg at jeg sikkert er mye større enn de andre som skriver her, og derfor trenger mer mat.

Jeg synes i alle fall jeg spiser ganske mye, og jeg er jo også ganske stor (høyere og tyngre enn deg), så det er det sikkert noe i. Jeg tror bestemt ikke det er lurt å spise for lite, hverken for deg eller meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:35   #70
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror bestemt ikke det er lurt å spise for lite, hverken for deg eller meg.

Ernæringsfysiologen på 4M sa til meg "Den som tror at det å være sulten er å være FLINK, tar skammelig feil". Så jeg prøver å holde på den tanken.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:41   #71
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ja- jeg går aldri sulten jeg heller, men jeg går ikke ned i vekt, så jeg gjør nok noe veldig feil...

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 09:54   #72
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

tar veldig gjerne imot tips altså...

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja- jeg går aldri sulten jeg heller, men jeg går ikke ned i vekt, så jeg gjør nok noe veldig feil...

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 10:03   #73
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

tar veldig gjerne imot tips altså...

Da må du fortelle mye mer om hva du spiser og hvilken mengde over noen dager, om du drikker nok vann, om du spiser noe som kan bremse vektnedgang (søtningsmiddler f.eks), om du går på medisiner osv.

Fløte er en brems for mange blant annet. Noen går ikke ned før de drikker minst 2 liter vann i tillegg. Noen må kutte ut meieriprodukter.

Du er i ketose?

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 10:13   #74
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg er i ketose, og drikker minimum 2 liter- snarere 3 liter vann hver dag. Er restriktiv med Pepsi Max som er min store svakhet. Nå unner jeg meg et glass på lørdagene bare.
Bruker reductil fordi legen ikke vil jeg skal slutte på de, selv om jeg går på lavkarbo. Blodtrykksmedisin(Cosar Comp) og metformin(Men har vært fri siste 14 dagene)
Bruker litt søtningsmiddel om jeg lager smootie eller annet som skal være litt søtt. Da bruker jeg sukrin, og prøver å ha så lite som mulig. Kan legge inn logg fra den siste ukas mat.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 10:16   #75
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I forgårs(Orker ikke å slette treningsøktene slik jeg gjorde med gårsdagen)

Frokost 3 ostechips med smør, ost
og 25 g. rød paprika 1,15 k

syklet 2 mil på ergometersykkelen

syklet en halvtimes tur med hunden

lunsj: Lakserull-salat på IKEA. Plukket ut gulrøttene. Vet jo ikke karbeinnholdet på den, men regner med ca. 5 k


middag : 147 g. kyllingburger 2,94 k
161 g broccoli 3,22 k

til sammen 6,16 k


kvelds: 93 g fløte 2,7 k
150 g cottage cheese 2,25k
25 g bringebær 0,8 k

til sammen 5,75 k



Dagens inntak 18,06k

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 10:16   #76
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Dagen før:
Frokost: reke og krepsesalat 1,0 k

Lunsj: 2 Chorizo pølser fra Jacobs 0,0 k
56 g minimais 1,4 k
2 stekte egg 1,0 k

til sammen 2,4 k


middag: 2 kyllinglår 0,0 k
155 g broccoli 4,65k

kvelds 220 g fløtegrøt 4,4 k

manglet litt karber, så jg spiste 4 cherrytomater til senkvelds..

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 10:17   #77
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Dagen før der igjen:
Frokost: reke og krepsesalat 1k

5 kvarters tur med hunden i skogen

middag: 30 g gul paprika 1,32k
100 g agurk 1,2 k
54 g salat 0,81 k
46 g minimais 1,4 k
42 g cherry tomat 1,05 k
fetaost 0 k
lakseskiver 0 k

til sammen 5,78 k


kvelds: 215 g. fløtegrøt 4,3 k

lørdagskos 1 Russel Stover Bar og en Atkins Bar , pepsi max og litt bacon crisp
5 k



Dagens inntak 16,08 k

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 10:17   #78
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Nok ? Eller skal jeg legge inn flere dager ?

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 11:21   #79
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Legg gjerne inn daglig, hvis du gidder.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 11:36   #80
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har tenkt å gjøre det videre, ja, men gidder ikke å legge inn videre bakover

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Legg gjerne inn daglig, hvis du gidder.

gnuri er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no