Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 14:35   #101
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg er ikke så sikker på om jeg er ordentlig i gang, er en stund siden jeg leste meg opp og merker at jeg blir fort forvirret igjen.

Så langt i dag har det gått i
- 3/4 ostepølse til frokost
- 1 beger skyr
- 1.5 hardkokt egg og litt kylling og grønn salat

Balanse er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 14:36   #102
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Gnuri - jeg spiste mer og la på meg mange kilo i den prossessen for min del. Det kan nok med fordel gjøres bedre på andre måter ja.

 
Gammel 23-09-09, 15:05   #103
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

hva med å kjøpe peanøtter i skallet eller ubehandlet - da vet du jo at det ikke er tilsatt noe, også salte/krydre selv?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du glemmer stadig vekk hvor lat jeg er, m^2.

Jeg kjøper usaltede/naturell peanøtter uten skall på Keiser (en tyrkisk (?) fruktsjappe i Lillestrøm). Disse spiste jeg i mine lavkarbouker. Jeg synes de er kjempegode, og vente meg fort av behovet for saltsmak. Det blir veldig mye søppel og jobb ut av de med skall.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 15:06   #104
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg er ikke så glad i usaltede nøtter. De blir fort kvalmende, synes jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 15:21   #105
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Salte/krydre dem selv DET er fort gjort! Riste dem litt i saltet, så blir de enda bedre
Jeg kjøper alle nøttene til lillegutt også på Keiser - billig og godt utvalg.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 15:38   #106
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Macadamianøtter er gode og har lite karbohydrater, det er vel nesten den nøtten som har minst. Kjøpes rimligst i løsvekt på "invandrerbutikker".

Gnuri, jeg syns også at du spiser for lite fett. Bremykt på Lollipops brød?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 15:39   #107
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Macadamianøtter er ikke så veldig gode, synes jeg. Dessuten er de dyre (jeg har ikke så god tilgang på innvandrerbutikker).

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 16:16   #108
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Dette har jeg spist sålangt i dag...(Og har fått Metformintabletter av legen i dag, så kanskje det også kan hjelpe litt )

Frokost: ostechips med smør
og hvitost, pluss 50 g. cherrytomat 1,25 k

Lunsj i en fart. 182 gram
kjøttkaker med smeltet smør. 4,55 k

en kopp kaffe med litt fløte 1 k

middag: 30 g løk 1,7 k
50 g rømme 1,5 k
200 g entrcote 0 k
66 g spinat 0,33k
til sammen 3,54k

kvelds: 100 g rømme 1,6 k
100 g cottage cheese 1,5 k
ett egg 0,5 k
50 g bringebær 1,6 k
7 g solsikkefrø 0,5 k
en ss. sukrin
Til sammen 5,7 k

Dagens inntak: 16,04 k


Sist redigert av gnuri : 23-09-09 kl 21:21.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 16:20   #109
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Det ser bra ut Gnuri!

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 16:56   #110
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Så bra Jeg er såå mett *gulp*

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det ser bra ut Gnuri!

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 19:52   #111
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg sverger til pistasjnøtter, for det tar tid å ta av skallet og så er de både salte og litt søte... Jeg har prøvd alle fra billige til dyre og har konkludert med at Eldorados (billigst omtrent!) er best.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 19:57   #112
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Skal vi se da.
I dag ble det dette:
Frokost: Havregrøt med cc og kanel
Lunsj: Rester av havregrøt blandet ut med et par egg og sukrin og stekt som lapper med kanel på.
ett eple
Middag: litt pasta, svinefilet (rester fra i går), 1 rute 86 % til dessert
Kvelds: Jordbær med krem eller cc, har ikke bestemt meg enda.

 
Gammel 23-09-09, 20:30   #113
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Og her:

frokost: 1 boks skyr og 5-6 jordbær, en kopp kaffe latte på lettmelk (fordi jeg makter ikke kaffe med noe annet i) og søtningsstoff (kaffe må jeg ha)
mellom: agurk, 7-8 krepsehaler, etpar salatblader
lunsj: omelett av 2 egg, bacon, sopp og salatblader med linfrøolje, fersk basilikum og fetaost. Nok en kaffe latte...
mellom: en av lillegutts pannekaker, lagd på egg, pekannøtter og kardemomme
middag: hjemmelagde kjøttkaker med hvitløk, løk, koriander og blomkål

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 20:34   #114
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hvordan ser dette ut?

frokost: havregrot og cc (1/3 boks)
lunsj: 4 skiver hvitost, 100 g kalkunpålegg + 1/3 boks cc (snacks litt senere)
middag: omelett med 3 egg, en kalkunpolse, litt ost

kaffe og et eple innimellom

Halv boks skyr til kvelds.

Er dette for mye? for lite? Passe?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 20:34   #115
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Dagens
Frokost: En halv boks cc, et beger dobbel 0, et par valnøtter+ mye kanel
Lunsj: Blandet salat, 100g kokt skinke, feta i olje og noen valnøtter
Middag: 6 store torskenuggets, gulrot, agurk + rømmedip
Kvelds: Tja, er ikke spesielt sulten eller fysen på noe som helst.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 20:37   #116
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Palmen, du mangler grønnsaker her. Grønnsaker er viktig vet du.

 
Gammel 23-09-09, 20:39   #117
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

visste det var noe. 1/3 agurk til lunsj, en tomat, en loek og 1/3 sånn derre paprika heter det ja. Jeg teller det på en måte ikke, men det er med.

Det andre da?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 20:41   #118
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Da ser det bra ut synes jeg.

 
Gammel 23-09-09, 21:09   #119
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Min dag:
Frokost: to skiver lavkarbobrød med ost
Lunsj: en atkinsbar
Middag: en kyllingfilet og masse brokkoli
Kvelds: noen kjøttboller og resten av brokkolien

3 kaffe med fløte

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 21:17   #120
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg synes liksom generelt at dere spiser lite jeg da (kanskje jeg og). Lite variert, og lite mat/proteiner, og lite grønnsaker

m^2 er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no