Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagens bakrus? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 09:08   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens bakrus? (VG)

Mediene er i dag fulle av nyheten om at Frps nestformann Per Sandberg sto på talerstolen etter at han hadde vært på julebord.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143985

Dagens bakrus opplever nok han, men hva mener dere?
Er det greit at stortingsrepresentanter drikker alkohol før møter og før taler?
Jeg må si jeg reagerer på dette, særlig siden jeg registrerer at han selv sier at han ikke følte seg beruset.

Hvor går grensa ifølge deg?
Blir ikke dette å drikke på jobb, den jevne arbeidstaker ville vel ha fått sparken for en slik seanse..

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:18   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Man drikker ikke på jobb, og sånn som jeg ser det så var han på jobb når han talte der. Altså burde det faktisk få konsekvenser på samme måte som det hadde fått det for en "vanlig" arbeidstaker som drakk før et møte på jobben.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:19   #3
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Jeg synes det sier veldig mye om Per Sandberg at han går på Stortingets talerstol etter å ha drukket øl og akevitt.
Han burde holdt seg langt unna.

Ikke at jeg er overrasket på noen som helst måte. Vi kommer fra samme sted.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:19   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Enig med Fluke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:49   #5
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Apropos Per Sandberg:

Jeg glemmer ikke da han var kulturpolitisk talsmann (!) i FrP og snakket om musikkskoler av typen Barratt-Due. Som han antakelig ikke visste hva var en gang, for han uttalte det på engelsk, altså "Bærrætt-dju:".
Og han var som sagt talsmann for kultur.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:52   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Det er selvfølgelig ikke akesptabelt, og det hjelper ikke akkurat på inntrykket jeg har av FrP. Han, og mange andre fra samme parti, viser gang på gang dårlige vurderingsevner.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:00   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Sitat:

- - Synes du det er greit å drikke tre akevitt og en øl før du holder innlegg fra Stortingets talerstol?

- Det har jeg ikke noen kommentar til. Det kan du spørre 169 representanter om. De som påstår at jeg var beruset eller full, er antagelig mine politiske motstandere som har en helt annen agenda. Du burde ta promilletest av hele stortingssalen i stedet for å bare henge ut meg, sier Sandberg.- Synes du det er greit å drikke tre akevitt og en øl før du holder innlegg fra Stortingets talerstol?

Syns han forsvarer seg veldig bra.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:00   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Han, og mange andre fra samme parti, viser gang på gang dårlige vurderingsevner.



Jeg må også innrømme at det fryder meg når Frp-ere til stadighet driter seg ut, men bunner i mitt barnslige Frp-hat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:07   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Og så fant jeg noe morsomt i artikkelen:

Men etter middagen drakk Siv Jensens høyre hånd akevitt på et kontor i Stortinget

Hvaaa? Drakk hånden hennes en akevitt??

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:09   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og så fant jeg noe morsomt i artikkelen:

Men etter middagen drakk Siv Jensens høyre hånd akevitt på et kontor i Stortinget

Hvaaa? Drakk hånden hennes en akevitt??

Kanskje han drakk akevitt av Sivs høyre hånd på et kontor på stortinget?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:13   #11
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er det greit at stortingsrepresentanter drikker alkohol før møter og før taler?
Jeg må si jeg reagerer på dette, særlig siden jeg registrerer at han selv sier at han ikke følte seg beruset.

Hvor går grensa ifølge deg?
Blir ikke dette å drikke på jobb, den jevne arbeidstaker ville vel ha fått sparken for en slik seanse..

Nei - det er IKKE greit at en stortingsrepresentant drikker før han går på talerstolen i stortinget. For det første handler det om respekt både for stortinget og de menneskene han representerer. For det andre er det i de ferreste yrker greit å gå på jobb etter tre akevitt.... Jeg hadde sannsynligvis fått sparken hvis det ble kjent (eller en kraftig advarsel i det minste).

Hvor beruset han følte seg har ingenting med saken å gjøre - dette har med holdnigner å gjøre.

Jeg tror vel grensa går ved ca nulltoleranse... Muligens det hadde vært greit med en øl til maten, men ikke tre øl og slett ingen akevitt.

Jeg så klippet, og han så ikke spesielt beruset ut (uten at jeg kjenner ham) - selv om Dagbladet påsto noe annet. Men det er forsåvidt ikke interessant - han har tråkket i baret uansett! Karl I - du må komme å rydde opp!!!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:16   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Karl I - du må komme å rydde opp!!!

Eller eventuelt Siv Jensen, som er partiformann nå.

Eller eventuelt bare la dem fortsette og drite seg ut til det norske folk får øynene opp for hvilke tullinger de er.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:39   #13
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Eller eventuelt bare la dem fortsette og drite seg ut til det norske folk får øynene opp for hvilke tullinger de er.

Problemet er antakelig at dette bare bidrar ytterligere til folkeliggjøringen av partiet - som er deres store prosjekt.

Kasia; Ser for meg Sandberg drikke akevitt av Sivs høyre hånd, som en liten, ydmyk hund.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:51   #14
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Eller eventuelt Siv Jensen, som er partiformann nå.

Nei, hun sier bare at hennes kilder sier at han holdt et knakende godt innlegg. Og så er jeg slett ikke sikker på om hun er like god til å rydde som Carl (og Eli).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:54   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Problemet er antakelig at dette bare bidrar ytterligere til folkeliggjøringen av partiet - som er deres store prosjekt.

Ja, for folk flest vil gjerne kunne ta seg en dramm eller tre når de er på jobb.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:54   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Det er kjipt og være trønder når slike står på talerstolen for Sør-Trøndelag...

Kan signere de andre her...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:55   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)



Che med nisselue?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:57   #18
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Man drikker ikke på jobb, og sånn som jeg ser det så var han på jobb når han talte der. Altså burde det faktisk få konsekvenser på samme måte som det hadde fått det for en "vanlig" arbeidstaker som drakk før et møte på jobben.

Er man på jobb så er man på jobb. Helt om kvelden, helt om dagen er et ordtak vi bruker på min jobb ihvertfall.
Man tropper liksom ikke opp småberuset på jobb (og dette kommer fra han som fortsatt hadde promille etter 10års jubileet, men da var HELE jobben på tur.. )

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:59   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, for folk flest vil gjerne kunne ta seg en dramm eller tre når de er på jobb.

Fordelen med hjemmekontor.

Nei, altså folkeliggjøring mhp at det er menneskelig, ergo folkelig, å feile.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:05   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Fordelen med hjemmekontor.

Nei, altså folkeliggjøring mhp at det er menneskelig, ergo folkelig, å feile.

Åå, sånn ja.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no