Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 00:36   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Hvis jeg blir spurt DIREKTE om hva jeg mener, så antar jeg de vil vite det, så da sier jeg det på en eller annen måte. Forsiktig, riktig nok.

Om det er et navn de har bestemt seg for så sier jeg OVERHODET ingenting om hva jeg syns. Det syns jeg rett og slett er en uting. INGEN klarer å finne et navn som alle de kjenner liker. Og de har strengt tatt ikke bruk for å vite HVEM av vennene som liker det og ikke?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:18   #42
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville ikke vært ærlig om at jeg mislikte navnet, men jeg ville ikke løyet og sagt at jeg syntes det var kjempefint hvis jeg virkelig syntes det var stygt.

Jeg synes ikke det er ofte folk faktisk spør andre hva de synes om navnet (i alle fall ikke hvis de allerede har bestemt seg), så man trenger sjelden komme med en vurdering. Man kan jo si "akkurat, har dere tenkt å bruke begge navnene?" eller "er det oppkalling?" eller "med W, ja, det var jo litt originalt" eller "det navnet tror jeg ikke jeg har hørt før, er det vanlig der du kommer fra?", eller "skriver dere det med S eller Z?" eller "jeg kjente en Roy-Ivar da jeg var yngre, han var veldig kjekk", eller noe slikt.

Det er ofte greit med noen "motspørsmål".

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:29   #43
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Forresten har jeg opplevd av veldig mange mener noe om navnet til barnet i magen, selv om jeg ikke har spurt om deres mening i det hele tatt, og vi ikke lurer men har bestemt oss. Da er det vel egentlig uhøflig å være dønn ærlig hvis man ikke liker det.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:40   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Forresten har jeg opplevd av veldig mange mener noe om navnet til barnet i magen, selv om jeg ikke har spurt om deres mening i det hele tatt, og vi ikke lurer men har bestemt oss. Da er det vel egentlig uhøflig å være dønn ærlig hvis man ikke liker det.

Det er jeg helt enig i.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:04   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Jeg juger. Sier det er fint uansett om jeg liker det eller ikke. Hvis noen kaller ungen sin "Owe Johnny" så er det så langt fra min smak at jeg antakelig ikke liker noen av de samme navnene som dem likevel. Ingen har spurt meg om rare navn, så dette er rent hypotetisk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:24   #46
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Hvis de ikke spør om min mening - så sier jeg enten noe pent eller ingenting.

Hvis de spør hva jeg mener, men egentlig er ute etter bekreftelse på at det de har valgt rett (noen har en forferdelig uvane til å spørre, men egentlig ikke ville ha svar...) - da finner jeg på noe pent å si som jeg kan stå inne for.

Hvis de spør hva jeg mener fordi de ønsker seg ulike tilbakemeldinger - ja da er jeg ærlig!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:07   #47
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

"Å, skal barnet hete Johnny??? Det blir nok en skikkelig friskus!!!!!"

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:45   #48
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Hvis barnet først har fått navnet, er jeg forsiktig å ytre meningen min hvis den er negativ. Hvis det er bare et navn de tenker på eller lurer på om hva jeg synes, så sier jeg ærlig hva jeg mener (litt avhengig hvor godt jeg kjenner vedkommende).

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 11:48   #49
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Hvis noen spør om meningen min er det den de får. Men jeg sier det jo på en pen måte. Jeg regner også med at folk sier hva de mener hvis jeg spør. Vi har fått mange rare reaksjoner på navna til guttene våre, men ikke verre enn at vi tåler det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:02   #50
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis jeg blir spurt DIREKTE om hva jeg mener, så antar jeg de vil vite det, så da sier jeg det på en eller annen måte. Forsiktig, riktig nok.

Om det er et navn de har bestemt seg for så sier jeg OVERHODET ingenting om hva jeg syns. Det syns jeg rett og slett er en uting. INGEN klarer å finne et navn som alle de kjenner liker. Og de har strengt tatt ikke bruk for å vite HVEM av vennene som liker det og ikke?

Helt enig

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:23   #51
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Hvis jeg ikke synes det er fint, så kan jeg feks spørre om: Er det oppkalling?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 19:20   #52
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hvis jeg ikke synes det er fint, så kan jeg feks spørre om: Er det oppkalling?

Det er en grei avledningsmanøver.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 19:22   #53
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

I utgangspunktet vil jeg alltid si at det er pent, koselig, staselig etc. Er det noen som er meg veldig nære, og som ber om innspill, vil jeg vel svare ærligere og prøve å få frem mitt synspunkt uten å være ufin.

Dette har jeg faktisk vært utsatt for to ganger. Og jeg synes nå at navnene passer perfekt. Så det er egentlig litt unødvendig å ha så sterke meninger om navn andre velger. Barna vokser inn i navnet uansett.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 22:49   #54
Arminius
Rookie
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 8
Arminius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Hvis det er et navn jeg ikke liker/forstår at noen kan kalle en unge er standard respons: Jaha?

Arminius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 23:03   #55
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Jeg liker å være ærlig men ikke sånn at jeg sårer en annen med vilje, hadde ikke sakt at det var kjempefint hvis jeg ikke synes det, men hadde nok prøvd å finne noe positivt å si, hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg nok svart vet ikke.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 23:09   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Jeg har en gang opplevd at jeg ikke ble spurt, egentlig syntes det var stygt, men sa litt sånn raskt "akkurat, ja det var et fint navn" og de lo og sa "he he, du er ikke mye god til å lyve".
Da sa jeg rett og slett at det ikke var min stil og at jeg hadde mest sansen for mer norskklingende navn, noe de jo også så av navnet på min egen sønn. Det var forsåvidt en helt grei sak, og vi er fremdeles venner .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 10:28   #57
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Jeg prøver å være ærlig samtidig som jeg ikke liker å såre andres følelser. Det er en stor forskjell på om de ikke har bestemt seg ennå og det at de har bestemt seg helt.. Har de bestemt seg helt, så er jeg bare glad sammen med dem, for det er vanskelig å finne et navn man vil at barnet skal ha.

Selv om ikke jeg liker navnet der og da, så er jeg helt sikker på at jeg etterhvert klarer å like navnet..

Jeg har fått mange tilbakemeldinger på guttungens navn.. noen "ekke det et jentenavn da?", "aldri hørt om før", "det var rart", "det var spesielt", "så fint" osv.. men jeg er fornøyd med navnet og han kunne aldri i verden hett noe annet. Jentungens navn har vi ikke hørt så mye om faktisk...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 10:44   #58
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Blir jeg spurt direkte svarer jeg ærlig, men så diplomatisk som mulig.



Hvis det ikke var et spørsmål, og foreldrene har allerede bestemt seg så ville jeg bare jattet med.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 10:45   #59
Arminius
Rookie
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 8
Arminius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

"Såpass" eller "Jaja" er også godkjente responser.

Arminius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 10:51   #60
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Jeg holder alltid meningen min for meg selv dersom jeg ikke liker navnet første gang jeg hører det. Innrømmer at det har vært mange navn i venneflokken som ikke har falt i smak, men etterhvert blir man vant til det. Og når barnet først heter det h*n heter, så slutter jeg å reagere etter en stund likevel.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no