Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-17, 07:37   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Lifjellstua har blitt veldig flott, hiver meg definitivt på den anbefalingen!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 07:54   #22
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Danebu kongsgård er også veldig fint! Fakkeltog nyttårsaften og fine skibakker. Ligger i Aurdal, Valdres.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 08:29   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Finse eller Voss?
Ulempen er fare for stengt Bergensbane.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 09:59   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Danebu kongsgård er også veldig fint! Fakkeltog nyttårsaften og fine skibakker. Ligger i Aurdal, Valdres.

På grunn av en eks er det området uaktuelt, dessverre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 11:51   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Norefjell har nyttårsaftenopplegg tror jeg. Aldri vært der, kanskje det er party party?

Jeg syns Norefjell er et flott, men veldig masete hotell. Fellesområdene er også resepsjon/gjennomgang, det er alltid pakket med folk, dunk-dunk-musikk (#oldis) hele tiden, overalt, og egentlig ganske stressende, i hvert fall de gangene jeg har vært der, og det er en del. Det er synd, for det er liksom lagt opp til å kunne være superduperfint sted.

Flott for folk som elsker fest og halloi, men jeg syns det blir for oppjaget.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 12:02   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Jeg vil ha et sånn sted som man ser i en påskefilm fra femtitallet eller no (uten krim, da). Men samtidig med aktiviteter som kan fenge en 13-åring. Jeg ser mange er flinke med aktiviteter for de små barna, eller ikke for barn/ungdom i det hele tatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 12:03   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

En fin ting på Norefjell er klatreveggen, da! Den fenger nok en del ungdommer (i hvert fall mine).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 14:37   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Har du vurdert Storefjell?
De har ihvertfall litt å holde på med. Slalombakke, akebakke, langrennsløyper, bading.
Er kjent for flott buffet. Både til frokost og middag.
Skal visst være show der også, med Queen/Sten Åge Nilsen. Raketter blir det også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 19:34   #29
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil ha et sånn sted som man ser i en påskefilm fra femtitallet eller no (uten krim, da). Men samtidig med aktiviteter som kan fenge en 13-åring. Jeg ser mange er flinke med aktiviteter for de små barna, eller ikke for barn/ungdom i det hele tatt.

Hvor organisert vil du ha aktivitetene?
Venabu (må bare slå et slag for dem ) har trimrom, yoga, biljard, dart, pingpong, brettspill etc. Kanefart og hundekjøring. Badstu. Gode langrennsløyper rett utenfor døra. God mix av gjester. Både nordmenn og utlendinger. Alt fra single til barnefamilier. Felles er at alle er der for å komme tett på naturen, slappe av, kose seg og spise god mat. Ingen store show med glitter og glam.
Vil man bade er det basseng på nabohotellet, eller badeland i bygda (30 min kjøring).
Hotellet er bygget på 50-tallet (noen deler av hotellet er nyere), veldig god mat (buffè lunsj og middag) og en veldig hjemmekoselig stil.


Sist redigert av Normy : 23-10-17 kl 19:39.
Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 22:28   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Gålå eller Rondane.
Jeg har vært på Wadahl noen ganger og syntes hotellet har god mat, har kjelkebakke og bra slalomtilbud. + badebasseng.
Det finnes også hytter til leie i området.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 22:47   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ellers synes jeg jo den nyoppussede fjellhytta ved Bø i Telemark var vidunderlig, kanskje de har nyttårsfeiring?

Den er så fin. God mat.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 22:53   #32
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Jeg synes Vestlia Resort på Geilo er kjempefint. Vi forsøkte å booke oss der til jul, men de var fullbooket. Men vi har booket oss inn på Norefjell resort fra 22 til 26 desember, gleder oss!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 22:56   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Sorry, ble litt distrahert. Lifjellstua, heter det, ganske nylig overtatt av en idealistisk gjeng som fortjener å lykkes.

http://www.lifjellstua.no

Vi har hytte like ved. Har vært og spist der mange ganger. Ærlig og bra mat. Veldig hyggelige lokaler. For et par uker siden var vi der på quiz. Fin kveld. Vet ikke hvor mye aktiviteter det er der, men det pleier å være hester der av og til. Og det er en liten "barnebakke" rett ved siden av. Langrennsløyper og en litt større slalombakke 1-2 km lenger unna. Men det er ikke snøgaranti ved nyttår.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 23:42   #34
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Edinburgh har visst et fantastisk felles fyrverkeri og det er fest i Princess street.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 23:56   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Åh, jeg elsker jo Edinburgh!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 01:05   #36
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Edinburgh er bra, og hvert år tenker jeg at jeg skal bestille til neste gang - ganske rift om de bra billettene.

De har flott opplegg på Haukeliseter, men det er gjerne litt upraktisk for dere fra Oslo?
https://www.haukeliseter.no/artikler...-pa-hyfjellet/

Vi har pleid å være med noen venner, men valgte en annen feiring med andre venner i fjor. Og nå er vi i utakt til neste år igjen. Så i år er både jul og nyttår triste greier. Jeg reiser gjerne vekk men får ikke med meg tenåringen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 08:15   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Jeg tittet på Haukeliseter, faktisk. Det er vel ikke noe verre for oss å komme seg dit? Evt. kolonnekjøring skjer jo oppe på fjellet og rammer alle, uansett. Litt langt, er det jo. Ca en time lenger enn Gålå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 20:27   #38
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil ha et sånn sted som man ser i en påskefilm fra femtitallet eller no (uten krim, da). Men samtidig med aktiviteter som kan fenge en 13-åring. Jeg ser mange er flinke med aktiviteter for de små barna, eller ikke for barn/ungdom i det hele tatt.

Dagali er temmelig 50-60-70-80 talls retro (også rommene )
Men det var veldig hyggelig der, og en betjening som gjør alt for at du skal trives.

Jeg gikk gjennom mailene mine, og har også vært i kontakt med og fått gode tilbud fra Fefor, Skjerdingen og Venabu. Fefor ser veldig koselig ut, men jeg har ikke vært der.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-17, 13:06   #39
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Nå fikk jeg lyst på Haukeliseter også. Kanskje til nyttår? ��

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-17, 14:51   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - høyfjellshotell? Utlandet?

Kvebergsøya gard i Folldal ligger nært Rondane og Alvdal vestfjell.
Det er ganske øde ikke hotell, men det er veldig koselig eldgamle hus å overnatte i og jeg tror det er god mat også. De tilbyr turer med hest og slede om vinteren.
Der er det gode muligheter for å fyre peis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no