Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er billig å handle i England?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-13, 12:11   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Bare så man vet om det, det er ikke lov å ta med (eller bestille på nett) reseptfrie medikamenter som ikke er godkjent i Norge, tror jeg. Jeg ville ikke hamstret.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 12:31   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Jeg kjøper alltid med Lemsip og Beechams Cold and Flu. Er det ulovlig? Er jeg en smugler?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 12:37   #23
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Bare så man vet om det, det er ikke lov å ta med (eller bestille på nett) reseptfrie medikamenter som ikke er godkjent i Norge, tror jeg. Jeg ville ikke hamstret.

Nå har ikke jeg tenkt å hamstre noe, men sånn generelt, hvordan finner man ut om de er godkjent? Eller er de ikke godkjent om de ikke allerede selges her?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 14:14   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kjøper alltid med Lemsip og Beechams Cold and Flu. Er det ulovlig? Er jeg en smugler?

Ja og ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 16:18   #25
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kjøper alltid med Lemsip og Beechams Cold and Flu. Er det ulovlig? Er jeg en smugler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja og ja.


Tror dette er feil jeg altså, i alle fall i følge denne artiklen. http://www.klikk.no/helse/helseguiden/article750373.ece

Det er jo til personlig bruk, det er skaffet på lovlig vis (antar jeg) og er ikke ansett som dopingmidler eller narkotika (går jeg ut i fra). Sterkere smertestillinde o.l skal man selvfølgelig være mer forsiktig med.


Sist redigert av Luvi : 16-07-13 kl 16:24.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 17:42   #26
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Tror dette er feil jeg altså, i alle fall i følge denne artiklen. http://www.klikk.no/helse/helseguiden/article750373.ece

Det er jo til personlig bruk, det er skaffet på lovlig vis (antar jeg) og er ikke ansett som dopingmidler eller narkotika (går jeg ut i fra). Sterkere smertestillinde o.l skal man selvfølgelig være mer forsiktig med.

Slik tenker jeg også. I på siden du lenker til står dette:

Innføring av medisiner fra utlandet

Ifølge Statens legemiddelverk er det tillatt å kjøpe legemidler i utlandet eller via internett hvis følgende betingelser er oppfylt:
- legemidlet er til eget personlig bruk (personlig bruk betyr: En persons medisinske bruk av legemidler til seg selv).
- legemidlet må være anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet.
- innførsel av legemidler pr. post er kun tillatt fra land innenfor EØS. Slik import er ikke tillatt for personer under 18 år.
- legemidler som inneholder stoffer som anses som narkotika eller dopingmidler er ikke tillatt å innføre.
- legemidler til dyr er ikke tillatt å få tilsendt fra utlandet.
Tollvesenet kan be om dokumentasjon på at legemidlet er til personlig bruk, ved for eksempel en legeerklæring.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 18:23   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Det er svært mange forkjølelsesmidler, f.eks., som inneholder ephidrine, og det tror jeg ikke er i henhold til den listen.

Jeg skal lese litt mer, men jeg skrev "hamstre", altså. Jeg tror ikke noen vil stoppe deg med en åpnet pakke Lemsip.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 18:30   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Jeg er litt forut for min tid, ser jeg. Det ligger et forslag til høring som skal behandles nå, der det skjerpes til at det skal være reseptfritt både i kjøpsland og i Norge. Men det er altså ikke innført.

Det skal først og fremst stoppe netthandel, så det ser ut til å være greit å kjøpe til 3 mnd personlig bruk (så sant det ikke står på doping- eller narkolisten - jeg tror ephidrine gjør det).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 20:16   #29
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er litt forut for min tid, ser jeg. Det ligger et forslag til høring som skal behandles nå, der det skjerpes til at det skal være reseptfritt både i kjøpsland og i Norge. Men det er altså ikke innført.

Det skal først og fremst stoppe netthandel, så det ser ut til å være greit å kjøpe til 3 mnd personlig bruk (så sant det ikke står på doping- eller narkolisten - jeg tror ephidrine gjør det).

Efedrin er forbudt å importere ja ser jeg, og dermed produkter som inneholder dette. Ser Lemsip inneholder noe som heter phenylephrine, er dette efedrine?

Nå er det ikke akkurat slike produkter jeg er på jakt etter å handle, men jeg ble jo nysgjerring på dette like vel når vi først er inne på det. Jeg kunne fint handlet med noe slikt helt uvitende om at det er ulovlig, det tror jeg nok mange gjør.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 23:19   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Jeg tror det er det samme, ja.

Ja, det er nok mange som bryter loven uten å skjønne det, særlig gjennom netthandel. Men det er altså kjøpers plikt å sette seg inn i det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 11:12   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Vi er i London nå og har kjøpt Converse til eldstemann. Betalte 44, 99 pund. Vet ikke hva prisen er i Norge men hadde lovet å kjøpe så da er det unnagjort. Utrolig mye salg i klesbutikker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 19:31   #32
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Ironisk nok så ble jeg da full av forkjølelse en dag før avreise, så her sitter jeg da i England med Lemsip og Sudafed og snufser med tette ører. Hører bare halvparten av hva folk sier til meg.

Så langt er det vesla som har endt opp med klær fra Primark, jeg er virkelig rævva på å finne noe til meg selv altså.


Sist redigert av Luvi : 20-07-13 kl 21:56.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:25   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

God bedring.

Jeg fikk heller ikke shoppet det jeg hadde tenkt.

Vi var mest på sightsiing. Det tar sin tid å komme seg rundt og det var steikvarmt og etter turene kunne jeg ikke dra gutta rundt i gatene der.
Savnet litt gågater jeg da. Herlighet, så mye folk det var overalt.

Det var elsdstemann som var på handletur her. Han fikk skikkelig blod på tann og skulle shoppe altså. Han hadde fått 1000,- av farmor og mormor og hadde 1500 i lommeboken sin så han shoppet sorte Converse, et par løpesko fra Nike, t-shirt og pen skjorte fra Hollister, hettejakke tshirt og pen shorts fra GAP. Pluss 2 caper. Pluss en tshirt fra Hard Rock Cafe.

Jeg kom hjem med kun en topp på Bennetton til 10 pund, lang kjole på Vila til 22 pund, en mascara og 4 vinflasker fra Taxfreen på Gardermoen da.
Men gøy å ha vært der. Og så ramlet vi midt i premierevisning på Wolverine og så Jack Hughman kjøre rett forbi oss og vinket. Utrolig stas for eldstemann.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:38   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Slike tips er bra, alt som kan gjøre mine 5-7ukers forkjøleser noe lettere er bra. Hvor får man kjøpt slikt? Boots?


Millact:hva er strepsiler?

Boots har lemsip.

Strepsiler er gode halspastiller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 12:47   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Strepsil har vel antibiotika i seg?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 12:48   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Strepsil har vel antibiotika i seg?

Jepp. Må ikke forveksles med Repsil.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 13:19   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Strepsil har vel antibiotika i seg?

Det visste jeg faktisk ikke!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 16:20   #38
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Vel vel, det er en dag igjen til avreise og jeg innser nå at jeg absolutt ikke har noe til særlig shopping-gen. I alle fall ikke til meg selv. Kofferten er alt for full - med klær til vesla. Hun blir i alle fall glad.

Bursdagskort har jeg hamstret da om ikke annet, utrolig så billig. 7 stk for 1 pund.


Sist redigert av Luvi : 25-07-13 kl 22:14.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:10   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.


Bursdagskort har jeg hamstret da om ikke annet, æutrolig så billig. 7 stk for 1 pund.

Det pleier jeg også å kjøpe. Det er så mange bursdager i løpet av et år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 10:44   #40
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Day nurse og night nurse er mye bedre enn Lemsip. Tar man Day nurse, stopper nesen aa renne og man blir tilnaermet symptomfri i opptil 6 timer (tror jeg det var). Feber senkes etc. Vidundermiddel hvis man MAA ut mens man er syk.

Night nurse ogsaa supert. Som navnet tilsier, brukes det om natten og man sover godt selv om man er syk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no