Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Karitas abortuttalelse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 15:10   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg synes uttalelsen hennes var helt kurrant. Det jeg ikke liker like godt er fokuset på hennes personlige valg. Om Karita selv ville ha valgt en abort har veldig lite med de politiske spørsmålene etter min mening. De fleste som er "for" abort i dag tror jeg er det på et samfunnsmessig grunnlag, ikke på et personlig grunnlag.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 15:16   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes uttalelsen hennes var helt kurrant. Det jeg ikke liker like godt er fokuset på hennes personlige valg. Om Karita selv ville ha valgt en abort har veldig lite med de politiske spørsmålene etter min mening. De fleste som er "for" abort i dag tror jeg er det på et samfunnsmessig grunnlag, ikke på et personlig grunnlag.

Det kan du si. At hun burde uttalt seg på et mer samfunnsmessig grunnlag. Enhver abort er jo likevel et svært personlig valg, og spørsmålet var jo personlig vinklet.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 15:21   #23
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er trist at det finnes mennesker i dette landet med slike holdninger. At man velger å ta livet at barnet sitt på bakgrunn av kromosomfeil (nå snakker jeg ikke om de tilstandene som er uforenlig med liv) synes jeg er grusomt.

Jeg synes heller ikke det er rart at foreningen reagerer. Det hun sier er jo at hun ikke ville drept fosteret sitt dersom det hadde samme genkombinasjon som enkelte i foreningen.

Jeg er enig med deg. Forøvrig synes jeg ikke at Karita burde svart på det spørsmålet, siden hun er politiker. (er sikkert noen som mener at hun må kunne uttale seg som alle andre og at dette er fritt land osv.,men jeg synes ikke man skal blande politikk og slike personlige meninger).

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 15:24   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Det er fri abort her i landet - og hun ble spurt ut fra hva hun personlig ville ha gjort - noe hun svarte åpent og ærlig på.

Hvem er noen til å dømme henne da?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 15:28   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Jeg er enig med deg. Forøvrig synes jeg ikke at Karita burde svart på det spørsmålet, siden hun er politiker. (er sikkert noen som mener at hun må kunne uttale seg som alle andre og at dette er fritt land osv.,men jeg synes ikke man skal blande politikk og slike personlige meninger).

Det er jo ofte sånn at man graver og spør poliltikere om dere personlige meninger om mange ting, så jeg synes faktisk det var helt greit jeg.
Hun sier jo at det er noe HUN ville ha gjort, hun nevner jo ikke parti eller politikk i hele tatt her.

Vi opplever jo at personer innen samme politisk parti har ulike personlige meninger også?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 15:42   #26
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes uttalelsen hennes var helt kurrant. Det jeg ikke liker like godt er fokuset på hennes personlige valg. Om Karita selv ville ha valgt en abort har veldig lite med de politiske spørsmålene etter min mening. De fleste som er "for" abort i dag tror jeg er det på et samfunnsmessig grunnlag, ikke på et personlig grunnlag.

Jeg synes dette er et viktig tankekors - hadde en mannlig minister blitt spurt om det samme?

Forøvrig synes jeg Karita B. gav et ærlig og godt svar. Abort er lovlig i Norge inntil ulike tidspunkter og det skal vi forholde oss til.

  Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:00   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg synes dette er et viktig tankekors - hadde en mannlig minister blitt spurt om det samme?

Forøvrig synes jeg Karita B. gav et ærlig og godt svar. Abort er lovlig i Norge inntil ulike tidspunkter og det skal vi forholde oss til.


Helt seriøst; skal man ikke kunne diskutere sorteringssamfunnet fordi "abort er lovlig"?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:14   #28
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Helt seriøst; skal man ikke kunne diskutere sorteringssamfunnet fordi "abort er lovlig"?

Det har jeg ikke sagt. Men er litt nysgjerrig på hvordan du tolker det ut av mitt innlegg?

Jeg støttet Karita, selv om Handicapforbundet gikk ut og kritiserte henne. Jeg oppfattet forbundet dithen at de syntes at hun ikke skulle "si noe slikt", mens jeg mener at det må da være helt greit at hun svarer ærlig på slike saker. Dessuten er jo abort en lovlig handling og forbundet kan ikke bli forarget over at mennesker i Norge ønsker å benytte seg av lovlige handlinger til å foreta valg i livet.

Jeg synes forøvrig ikke at abort er det aller viktigste å diskutere hvis temaet er "sorteringssamfunnet". Da er det temaer som støtte, tilrettelegging og inkludering som gjelder. For meg er det et tankekors at de partiene som roper høyest mot abort, er de som samtidig gir minst til ulike ordninger for familier med barn som trenger ekstra hjelp. Jeg tror at mange som velger å ta en abort fordi barnet har et handicap, velger abort i visshet at hele livet vil bli en kamp for å få de støtteordningene de har krav på...

  Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:18   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Det siste avsnittet i ditt forrige innlegg. Jeg trenger så absolutt ikke forholde meg til det faktum at abort er lovlig. Jeg er mot dagens ordning og da holder det jammen ikke med å si at man skal forholde seg til dagens ordning.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:21   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det siste avsnittet i ditt forrige innlegg. Jeg trenger så absolutt ikke forholde meg til det faktum at abort er lovlig. Jeg er mot dagens ordning og da holder det jammen ikke med å si at man skal forholde seg til dagens ordning.

Du må jo nesten forholde deg til at loven er slik den er. Men jeg er enig med deg i at du slett ikke trenger å godta noe du er sterk motstander av, bare fordi dette er tillatt etter loven. Det er naturligvis lov å være uenig i en lov, men man må uansett forholde seg til at den eksisterer.

Men til saken: hvis Handikapforbundet enten er generell motstander av abort, eller generell motstander av abort på denne typen medisinsk grunnlag, er det rimelig at de reagerer på Karitas uttalelse. Dersom de ikke ellers protesterer på loven, synes jeg det er mer tvilsomt at de kritiserer henne for å være ærlig angående hvilket valg hun selv ville tatt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:22   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jo, selvsagt, men jeg trenger ikke forholde meg til slike uttalelse med forbehold i loven.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:25   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jo, selvsagt, men jeg trenger ikke forholde meg til slike uttalelse med forbehold i loven.

Jeg la til et avsnitt i innlegget mitt. Jeg synes man bør kritisere loven, dersom man er uenig i den, og ikke primært kritisere enkeltpersoner som "benytter" seg av den. Karita har like stor rett som andre til å benytte seg av et lovfestet medisinsk tilbud, og det blir bakvendt for meg å hyle opp mot henne hvis man ikke ellers uttaler seg mot loven. (Jeg vet ikke hvilket standpunkt Handikapforbundet har til abortloven, altså.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:39   #33
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg syns også det var et fint svar. Og det er bra at hun er ærlig, og ikke svarer det som mange kanskje vil oppfatte som det "riktige" svaret.

Signerer denne.

Svaret hennes hadde ingen ting med sorteringssamfunn å gjøre synes jeg.
Det var hennes valg som var saken og foreldrenes alder var også tatt med i betraktning. For å få et mentalt handikappet barn krever ekstra av foreldrene, og et ansvar som gjerne varer litt lengre en ved mentalt friske barn.
Før man kritiserer at foreldre tar abort pga kromosomfeil, bør man ta en titt på dagens regler når det gjelder støtteordninger.
For i tillegg til omveltningene ved å få en funksjonshemmet barn, må foreldrene veldig ofte kjempe en kamp for å å den hjelpe de faktisk har krav på. At mennesker som får beskjed om at de bærer på et alvorlig fysisk eller mentalt handikappet barn ikke orker den dobble kampen har jeg stor forståelse for.

Jeg vet ikke hvilket valg jeg selv ville tatt i en tilsvarende situasjon, for jeg er så heldig at jeg aldri har trengt å ta et slikt valg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:46   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg synes Karita svarte godt for seg og synes det er utidig kritikk hun får her.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 17:07   #35
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Hun svarte kjempefint, ærlig, og på en måte som viser at dette er noe hun tar tenkt ordentlig gjennom.
Jeg synes det er supert at vi i Norge har (i hvert fall noen få) politikere som klarer svare ærlig, helt utifra sitt eget ståsted, og ikke bare det de tror folk vil høre.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 17:09   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg la til et avsnitt i innlegget mitt. Jeg synes man bør kritisere loven, dersom man er uenig i den, og ikke primært kritisere enkeltpersoner som "benytter" seg av den. Karita har like stor rett som andre til å benytte seg av et lovfestet medisinsk tilbud, og det blir bakvendt for meg å hyle opp mot henne hvis man ikke ellers uttaler seg mot loven. (Jeg vet ikke hvilket standpunkt Handikapforbundet har til abortloven, altså.)

Så lenge hun er en politiker, altså en offentlig person, som kommer med personlige uttalelser i media, har man all rett til å kritisere.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 17:30   #37
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Hørte akkurat på nettradio hvordan dilemmaet var formulert, og deler av det lød omtrent som følger:
"Dere oppdager at det mangler et kromosom - barnet vil bli født med Downs Syndrom".
Eh ...

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 17:32   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Greit nok med idiotuttalelser fra folk som ikke vet bedre, men oppegående mennesker i gode sosiale situasjoner har all mulighet til å ta seg av et barn med downs.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 18:54   #39
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Her står det litt mer: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159131

Bekkemellem svarte at hun ville tatt abort, dersom hun var 42 år gammel, hadde en mann som var 47 år gammel og to små barn, og så ble gravid igjen og undersøkelser viste at fosteret manglet et kromosom.

Hvorfor er foreldrenes alder viktig her?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:00   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg ville ikke valgt som hun gjorde. Og jeg syns det er trist at vi har et samfunn som for det første syns det er ok at man fjerner barn som er annerledes, og for det andre lar foreldre som får slike barn slite sånn som de må.

Men så lenge det er lovlig er det et personlig valg og hun har jo "lov" til å svare det hun gjør.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no