Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 21:17   #181
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.814
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

I min ungdom var det veldig populært å si Gorilla-vrengtryne-opp-ned. Synd det har gått ut av bruk.

Hører heller aldri noen si "er du helt KÅL eller!?" nutildags( tjukk L. Veldig viktig).

Brunkrem er vel også kraftig på vei ut. Nå sier de foundation. Da man sa brunkrem valgte man gjennomgående mørkere nyanser enn nå da foundation er mest brukt. Artig hva ordene gjør med en.

Koldkrem, derimot, var før min tid.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:20   #182
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.871
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

I min ungdom var det veldig populært å si Gorilla-vrengtryne-opp-ned. Synd det har gått ut av bruk.

Gorilla-vrengtryne-på-huet-opp-ned-i-søla der jeg kommer fra.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:22   #183
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Gorilla-vreng-tryne-opp-ned, ja - husker lillebror hadde dilla på den.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:57   #184
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Knurrvorren
Slabbedask
Maroder
... til du ser mannen med ljåen
Lækkåt - dialktord for; til pass for deg/det var fortjent.
Jøss!
Surpompsild
Gosj

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 00:07   #185
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.878
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Piskadausen!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 00:21   #186
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.814
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

For ikke å snakke om;

Det gossa meg! Og;

Den satt, tenker jeg!!!!!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 06:56   #187
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.369
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Gorilla-vrengtryne-opp-ned, ja, det bør tas frem og brukes. Et henrivende uttrykk!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:39   #188
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.331
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Å karnøfle noen synes jeg burde bli moteriktig igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:44   #189
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

For ikke å snakke om;

Det gossa meg! Og;

Den satt, tenker jeg!!!!!

Haha! Det gossa meg lite da! Det har jeg ikke hørt eller brukt på år og dag.

I samme tidsånd om jeg kan bruke det, så kom jeg på "Det var et par kvarter sia" i betydning at det var lenge siden sist. Og kvarter må selvfølgelig sies med trykk i første stavelse.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:46   #190
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.703
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Hva er å karnøfle noen?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:50   #191
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.331
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Hva er å karnøfle noen?

"Å jule, pryle, denge, slå med tørre never."

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:03   #192
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.871
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

For ikke å snakke om;

Det gossa meg! Og;

Den satt, tenker jeg!!!!!

Alt i denne tråden er jo mer eller mindre dagligdags. :knirk:

"Detta ska sitta som dritt i kram snø," ropte alltid dirigenten vår (og pælma taktstokken veggimellom eller smelte den i pulten så den knakk).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:11   #193
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Å jule, pryle, denge, slå med tørre never."

Hva heter det da hvis man har litt våte/fuktige eller klamme never?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:13   #194
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

"Den var pissatrengt" - om dårlig eller tynn argumentasjon/oppgitt årsak

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:34   #195
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.463
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Vet ikke om det har blitt nevnt før,men humlepung er et ord jeg synes er genialt!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:01   #196
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Smashing og smekker er ord som burde brukes mer.

Hva er forresten humlepung?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:01   #197
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.369
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

"Detta ska sitta som dritt i kram snø,"

Litt i samme klassen som "Må jeg pisse det i snøen for deg, eller?!?". Men bør vi bruke uttrykkene mer?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:04   #198
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.463
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.


Hva er forresten humlepung?

Det var et uttrykk min mormor brukte om min bror da han var liten,uansett hva han gjorde,enten det var positivt eller negativt,hun omtalte ham som humlepungen,jeg likte det ordet så godt,det var liksom så koselig.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:09   #199
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.369
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hva er forresten humlepung?

Jeg bruker det ikke, men om jeg hadde gjort det, hadde det vært nokså negativt ladd om en treig, "domm" person.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:18   #200
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ord og uttrykk vi bør bruke mer

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Vet ikke om det har blitt nevnt før,men humlepung er et ord jeg synes er genialt!

Humlepung ga meg merkelige assosiasjoner...
Men jeg får rare bilder i hodet av ordet pung også da; som i type pengepung...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no