Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaring med "glassveranda"

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-13, 10:40   #1
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Erfaring med "glassveranda"

Er det noen her som har erfaring med gjerde i glass på veranda fremfor treplanker? Er det pent med sotet glass eller bør det være klart? Mannen er lei av å male og vaske tregjerdet og vil investere i glass..... Jeg er litt usikker.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 11:13   #2
_TS_
Nybegynner
 
_TS_ sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 7
_TS_ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaring med "glassveranda"

Jeg har glassrekkverk på den ene verandaen min. Det er stålrekkverk med glassplater i store felt. Jeg liker det ikke spesielt godt. Jeg føler jeg sitter på utstilling. Mitt glass er klart. Sikkerhetsmessig er det jo helt ok, glasset er ikke knusbart. Men jeg synes det blir for åpent. Hos meg er det for sikkerhets skyld også valgt glass på den ene verandaen og tre på den andre, og glasset er selvsagt på den verandaen som har mest innsyn fra naboer og trafikk. Konsekvensen er at denne verandaen blir veldig lite brukt.

_TS_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 11:21   #3
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med "glassveranda"

Vi har glassveranda, der nesten hele er klart, bortsett fra ett felt der vi har innsyn fra naboen. Det er matt.

Sotet ville jeg ikke ha hatt. Jeg har heller ikke vasket det siden vi satte det opp for noen år siden, men tenker at det kanskje bør gjøres om noen år...

Om du setter det opp, bruk en flink glassmester. Vi fikk sprekker i to felter raskt etter oppsett, men de kom og byttet med en gang.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 11:27   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med "glassveranda"

Om vi noen ganger kommer så langt som å få opp veranda, skal vi ha glassrekkverk på deler av den. Utelukkende på grunn av utsikten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 11:28   #5
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med "glassveranda"

Nå har jeg googlet litt på frostet glass også og det ser jo ikke så verst ut. Da slipper vi i hvert fall innsyn...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 13:14   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med "glassveranda"

Vi har rekkverk i glas, og syns det er veldig fint. Det er utan spiler, dvs. glas satt nesten kant i kant, og det er montert på yttersida av terrassen ("boltefesta"). Vi har ikkje innsyn, så det gjer at vi føler ikkje vi sit utsatt til. Glasrekkverket gjer at vi ser gjennom og ser utsikten sjølv om vi sit i ein stol, eller er inne på kjøkenet.



Er nesten så ein har mest glede av det innanfrå - då slepp ein "vegg" der ute, og ein får heile verda inn

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 08:36   #7
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med "glassveranda"

Lekkert Syrin! Er det mye vedlikehold?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:17   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med "glassveranda"

Nei. har ikkje gjort noko som helst enda, men vi flytta inn i fjor haust.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no