Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-16, 21:10   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Jeg kjøpte meg et par joggesko fra nike hos xxl her om dagen. De var gode og erfaringsmessig er nike gode sko til foten min. - På første trening kjenner jeg at skoen går forhøyt opp i forhold til den berømmelige sammenskrudde ankelen min, og jeg får derfor ikke til å bruke den til trening fordi de "gnager" på den ene skruen. (dette med gnagende skruer vil gå seg til, men det er enn så lenge en utfordring for hva sko angår)

- Er dette grunn til å benytte seg av fornøydgarantien? - eller må jeg bare bruke skoene som hverdagssko?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 21:20   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

God nok grunn, ja. Jeg fikk byttet løpetightsene mine fordi de ikke satt godt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 21:22   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Det bør være god nok grunn, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 21:27   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Eg kjøpte joggesko og var usikker på om pronasjonsstøtten var riktig, og då brukte selgjaren det som eksempel på god nok grunn til å bruke fornøgd-garantien.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 21:40   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Da tror jeg at jeg gjør det. Skal ta en runde med annen form for trening for å sjekke om de kan brukes til det. Jeg var usikker på om den der fornøydgarantien kun gjaldt om jeg var blitt anbefalt produktet av en selger i butikken eller ei, nemlig....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 21:44   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Det ville jeg nok aldri ha tenkt tanken på, må jeg innrømme - at det gikk an å klage på et sånt grunnlag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 21:44   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Jeg benyttet meg av dette nå nylig hos xxl. Kjøpte joggesko. Gode sko, men ett eller annet med dem gjorde at jeg fikk vondt i helene når jeg gikk endel med dem.

Fikk byttet til andre sko uten noen diskusjon.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 21:47   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det ville jeg nok aldri ha tenkt tanken på, må jeg innrømme - at det gikk an å klage på et sånt grunnlag.

Nei, det må jeg innrømmet at jeg aldri har tenkt på det selv - det var en kollega av meg som påpekte at hun mente jeg burde gjøre det. Jeg så liksom for meg at brukte sko ikke kunne returneres, men om jeg har muligheten til å bruke 600 kroner på noe annet/sko som funker på foten min, så ønsker jeg jo heller det må jeg innrømme.

(dog er det fryktelig irriterende dette med denne skruen - nike funker fint å bruke til hverdagsbruk, men ikke til trening ser det ut til....)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 22:01   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det ville jeg nok aldri ha tenkt tanken på, må jeg innrømme - at det gikk an å klage på et sånt grunnlag.

Det er jo ikke å klage, sånn sett.

Xxl ønsker at kundene skal være fornøyde med det de kjøper, og siden folk er forskjellige og at de forskjellige produktene ikke nødvendigvis passer alle sammen, så åpner de for å kunne bytte produkter som av ulike årsaker ikke ble riktige for kunden.

En kjempeflott service synes jeg, og jeg handler først og fremst hos dem, nettopp pga dette. For da vet jeg at jeg ikke trenger å være redd for å bruke penger på noe som viser seg å ikke passe min kropp og mine behov.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 22:04   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det ville jeg nok aldri ha tenkt tanken på, må jeg innrømme - at det gikk an å klage på et sånt grunnlag.

Ikkje eg heller, viss ikkje selgjaren hadde sagt det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 22:05   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det er jo ikke å klage, sånn sett.

Xxl ønsker at kundene skal være fornøyde med det de kjøper, og siden folk er forskjellige og at de forskjellige produktene ikke nødvendigvis passer alle sammen, så åpner de for å kunne bytte produkter som av ulike årsaker ikke ble riktige for kunden.

En kjempeflott service synes jeg, og jeg handler først og fremst hos dem, nettopp pga dette. For da vet jeg at jeg ikke trenger å være redd for å bruke penger på noe som viser seg å ikke passe min kropp og mine behov.

Ja, det er jo en fin service. Mitt "Problem" er jo hva de kommer til å gjøre med skoene som er brukt i en time? vil de kastes? Gies de bort? selges de på nytt

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 22:09   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ja, det er jo en fin service. Mitt "Problem" er jo hva de kommer til å gjøre med skoene som er brukt i en time? vil de kastes? Gies de bort? selges de på nytt

Eg må innrømme at eg tenker tanken kvar gong eg ser slike fornøydgarantier. (Eg brukte ikkje min, for skoa var bra).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 22:13   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

IKEA selger ihvertfall tilbakeleverte madrasser i billigkroken, så jeg. Jeg aner ikke hva XXL gjør, men vil tippe at den type retur bare utgjør en brøkdel av reklamasjoner og usolgte varer.

Jeg byttet et par goretex sko fordi jeg oppdaget for seint at drasnøring var det store plusset med slike sko. Jeg fikk også utvidet den garantien en hel vinter for at jeg skulle få god tid til å teste et par skisko på gnagsårhælene mine. Men de endte jeg med å beholde. En genialt garanti, syns jeg, som gjør at jeg oftere velger XXL. Ikke fordi jeg har returnert annet enn goretexskoene, men fordi jeg vet jeg har muligheten til å heve bomkjøp til mange tusen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 22:17   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ja, det er jo en fin service. Mitt "Problem" er jo hva de kommer til å gjøre med skoene som er brukt i en time? vil de kastes? Gies de bort? selges de på nytt

Sist jeg var.på xxl lå det noen sko i billigkroken som helt tydelig var brukt. Jeg vil tro de selger dem altså.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 22:18   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: xxl sin fornøydgaranti - er det ok å bytte?

Jeg har også sett nedsatte ting på XXL som tydelig har vært brukt.

Men det hersker vel litt tvil innad også: http://e24.no/naeringsliv/tv-2/ansat...tstyr/23637477

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no