Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-17, 09:04   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Hvor reiser dere som har mange barn på ferie?
Hvilke land kan man komme billig ut av det, i forhold til mat, transport, aktiviteter osv.?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:06   #2
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Hvor reiser dere som har mange barn på ferie?
Hvilke land kan man komme billig ut av det, i forhold til mat, transport, aktiviteter osv.?

Bulgaria og Kroatia er de to landene som jeg synes jeg har brukt minst penger til å leve.

Tyrkia har vært bra priser, men der synes jeg de kryper oppover år for år. Og Tyrkia er jo ikke drømmedestinasjon for mange om dagen.

Hellas og Spania synes jeg er nesten det samme som norske priser, i allefall å spise ute. Det er nok hakket billigere, men jeg synes det er dyrt.

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:12   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Polen; Gdansk og Sopot.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:25   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Kroatia, bortsett fra noen luksus steder på øyene. Montenegro. Og så tror jeg Hellas er billig utenfor de største charterstedene. Og Albania så klart. Og Sicilia, Italia.

Men charter til disse stedene er ikke billig, med mindre du finner en gruppe eller familierabatt som er gunstig for dere. Rutefly, buss og leilighet booket på en søkemotor, er ofte billigst.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:48   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Ja, Polen er billig. Billig og god mat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 11:33   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Hellas og Spania synes jeg er nesten det samme som norske priser, i allefall å spise ute. Det er nok hakket billigere, men jeg synes det er dyrt.

Det kommer nok veldig an på hvor du er, spesielt i Hellas. Vi pleier å dra til små øyer med moderat turisttilstrømming, og der er det typisk veldig billig å spise ute. Vi bruker mye mer penger i Kroatia enn i Hellas, hver gang (reiser ofte til begge land).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 12:02   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Latvia er billig for fly og jeg tror Jurmala har overkommelige priser.

Å leie feriehus ved Østersjøkysten i Tyskland er heller ikke veldig dyrt og det er i overkommelig reise. Mat er billigere enn Norge og Danmark. Aktiviteter koster litt, men lavere pris enn Norge stort sett. Utenfor Lubeck er det både badeland og Hansa park. Ikke langt å stikke på shopping til Polen heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 12:08   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Polen er dog (en god del) billigere enn Latvia, sånn jevnt over. Jeg elsker Latvia, men det er det dyreste av de baltiske landene – både Estland og Litauen er billigere.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 12:26   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Polen er billig ja. Vi lurer på å dra til Gdansk med ungene til sommeren og jeg har sett på priser for ulike aktiviteter. F.eks. dyrehagen var ca. 35 kroner pr person i inngang. Så absolutt overkommelig. Billig mat også, jeg brukte sjelden mer enn 150 kroner på middag når vi var ute og spiste når jeg var der før jul. Og da var jo det inkludert vin og ikke de billigste rettene på menyen.

Også nokså billig på Nord-Kypros syns jeg, selv om shoppingmulighetene er litt mer begrenset enn på den sørlige delen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 12:46   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Polen er en favoritt her også, spesifikt nord-Polen rundt Gdansk, Gdynia, Sopot.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 12:51   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Øst-Europa generelt er klart billigere enn vest. Hvis man vil bade i havet er jo utvalget noe begrenset, men det finnes jo sjøer å bade i også.

Ellers er Sopot/Gdansk i Polen slett ikke så verst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 13:06   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Øst-Europa generelt er klart billigere enn vest. Hvis man vil bade i havet er jo utvalget noe begrenset, men det finnes jo sjøer å bade i også.

Jeg kjenner noen som var på flott sydenbadeferie i Ungarn. Så veldig bra ut.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 13:08   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg kjenner noen som var på flott sydenbadeferie i Ungarn. Så veldig bra ut.

Var de rundt Balaton-sjøen? Jeg synes det er ganske trangt om plassen der, men det er helt klart billig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 13:09   #14
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Var de rundt Balaton-sjøen? Jeg synes det er ganske trangt om plassen der, men det er helt klart billig.

Vet ikke, de er ikke vanlige charterfolk, men det var ihvertfall fine strender.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 13:15   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Kroatia er fint! 50 kr for en pizza eller pastarett. Ellers stort sett halv pris i forhold til norsk prisnivå.

Vi bodde også i fin liten campinghytte da vi var der. Veldig fornøyd!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 13:50   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Mener å huske at Nazar har tilbud til familier med flere barn. De har også destinasjoner utenfor Tyrkia. Lurt med all inclusive når man er mange kanskje.
Og gøy med hotell som har sklier.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 14:09   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Portugal er også forholdsvis rimelig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 14:24   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Tyrkia er rimelig. Men ikke så aktuelt i disse dager, av mange årsaker. Vil også anbefale Thailand. Vi har vært der flere ganger. Har 5 barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 15:16   #19
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Jeg følger denne. Vi ender alltid opp i Danmark, og har fått ganske billige ferier dit. Da er det billige flybilletter og Airbnb.

I år har jeg lyst på noe mer solsikkert, kjenner jeg.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 08:24   #20
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Ferie med mange barn. Hvor er det rimeligst å leve?

Tusen takk for mange tips alle sammen! Jeg skal få sjekket dem ut i løpet av helga. Vi har også stort sett leid hus i Danmark, når vi har vært på ferie. Men ungene vil veldig gjerne bo på en turistplass hvor det er mange barn de kan leke med og bli kjent med. De er supersosiale i motsetning til mammaen.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no